Toon posts:

[WC]Welk blokje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen meerdere blokjes voor mijn AMD en voor mijn Chipset en voor mijn GF4:

Dangerden?
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/product_index2.gif

Aquacomputer?
Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/prodimg/cuplex-evo-300.jpg

Cooltech?
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:eG73HvLb9EQC:www.hwmaniac.com/Archivio/comparazione_wb/cooltech.jpg

Klax?
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/inco_3.jpg

Swiftech?
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/mcw462/Copy_of_MCW462-U.gif

Etc etc etc....

Welk blok (ook al staat het er niet tussen) zou ik het beste kunnen nemen. Heb al es gesearch maar de ene vind die goed de andere weer deze... Temperatuur gaat voorop&kwaliteit...en dan graag nog het goedkoopst :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je ff zoekt bij THG daar hebben ze laatst nog een test gedaan staat er veel nuttige informatie

Persoonlijk zou ik voor de swiftech of de dangerden gaan

Verwijderd

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Misschien scheelt het 1 graad ofzo. Net zoals Maggi Rode Saus Mix en Knorr Mix voor Pasta saus. Het is allemaal hetzelfde. :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 20:12:
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Misschien scheelt het 1 graad ofzo. Net zoals Maggi Rode Saus Mix en Knorr Mix voor Pasta saus. Het is allemaal hetzelfde. :)
Het maakt Zeker wel uit ! bij zowel de blokken als de saus :)

Verwijderd

Ik zou de Danger Den nemen. Gewoon omdat die heel goed koelen, en er mooi uitzien (vind ik). Vind de andere nl niet mooi. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Swiftech als je met Pelts wil werken of als je nu AMD hebt en later misschien Intel wil . Anders DangerDen

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 28 oktober 2002 @ 20:12:
Als je ff zoekt bij THG daar hebben ze laatst nog een test gedaan staat er veel nuttige informatie

Persoonlijk zou ik voor de swiftech of de dangerden gaan
Ik heb ff gezocht op THG...vin ut nie :| Kun je me ff de URL geven?

Verwijderd

dit misschien iets:

http://www.overclockers.com/articles588/

(weet niet of het de swiftech is die je bedoelt)

Dit is een test tussen de DD maze 2, en zo'n Swiftech:

http://www.overclockers.com/articles546/

(Die hele watercooling sectie van overclockers.com is trouwens erg interessant)

• PilatuS
  • Niet online
Ik kan het dus ook niet meer vinden waarschijnlijk was het toch niet THG heb nog ff verder gekeken maar kan et niet meer vinden

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10
die auqa computer ziet er in iedergeval flink anders uit... los van resultaat zou ik die kiezen

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Tazzy schreef op 28 oktober 2002 @ 20:34:
die auqa computer ziet er in iedergeval flink anders uit... los van resultaat zou ik die kiezen
slangaansluitingen zitten wel erg dicht bij elkaar, kan dus moeilijk zijn om aan te sluiten. Daarna ziet het labyrinth er nogal klein uit, en hoe kleiner het oppervlak hoe slechter het koelt over het algemeen....

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Ik heb ook die van auqa computer cuplex-evo besteld.

Omdat die gewoon mooi is, en hij koelt ook goed zeggen ze daar in het forum.

Je moet ook is een x andere koelblokken als normaal :P

Maar eigenlijk is de reden dat ik die heb besteld is omdat ik daar me hele waterkoeling heb besteld en dat blokje was van hun het beste!!!

En nu heb ik gewoon een set besteld waar alles meteen in elkaar past.

En ziet er ook nog is blits uit .

Alleen de prijs voor alles was niet echt goedkoop € 410.97.

Maar dat heb ik er wel voor over *D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

HardOCP heeft laatst ook een test gedaan, zitten een aantal van deze blokken ook bij :)
Ik zou zelf voor de Maze3 gaan en anders voor de Aquacomputer...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

de DD maze3 voor de prestaties+looks, al is ie niet zo origineel meer,
ik vind de aquacomputer er erg geil uit zien, maar weet niet zeker of ie goed koelt (dacht van wel)
het verschil overigens zal tussen de blokken onderling niet heel bizar groot zijn kwa temps, dus ik zou gaan als ik jou was voor de mooiste looks en de beste price :)

Verwijderd

Ik heb hier een Klax en een Dangerden,
Persoonlijk vindt ik die Klax beter dan die Dangerden, Die Klax is zeker 2x zo dik en koeld ook beter hier.
Temp ging van 33 naar 23 met de Klax en met de Dangerden 33 naar 27

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57
Thanx voor die heerlijke pix :+
MAar je kan het ook zelf gaan testen :) Ik denk dat het nog nooooi is gedaan |:(
;)

Verwijderd

Topicstarter
underground schreef op 28 oktober 2002 @ 23:51:
[...]

Nee dat niet, die zit in mijn Server Case..... :P
damn :P

Maaruh heeft iemand nog ergens een review gezien tussen het blokje van aquacomputer en de dangerden maze 3

Verwijderd

SWIFTECH....

heeft geen onderbouwing nodig vind ik.....

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Nou ... Nostra ... de Maze3 en de Swiftech liggen in een test niet ver van elkaar ...
(weet alleen niet meer welke test |:()

Ik ben voor de Maze3 gegaan, omdat deze erg moeilijk te krijgen is in NL. EN Epsilon toevallig een IA @ Dangerden houdt :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

1 tip: neem de voordeligste, ze zijn allemaal niet veel beter als de andere, de een heeft een ander doolhofje en ander vormpje, maar et boeit eigenlijk allemaal niet zo veel imho. Et enige wat een klein beetje boeit is dat koper beter geleidt als Aluminium, maar dat is voor sommige verwaarloosbaar.

Oftewel, neem de eenvoudigste. :P

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 00:32:
SWIFTECH....

heeft geen onderbouwing nodig vind ik.....
Alleen als je een flinke waterflow kan opwekken... Swiftech is gewoon 1 grote kamer waar het water in en weer uit gaat, en zoals je in [rml][ BC3] Waterkoeling: flowrate vs. temperatuur[/rml] kan lezen heb je bij dergelijke blokken een flink debiet (waterflow) nodig.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• TDLofCC
idd ... dat wilde er niet bij zetten ... ben lui :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ej, als je weet waar je het spul wilt gaan kopen, zeg t dan ff, kunnen we misschien de verzendkosten delen aangezien ik ook WC wil aan gaan schaffen maar ook niet weet welk blok :P

OT: Woon je niet in z-limburg (Brunssum?) aangezien ik je naam al vaker heb 'horen' vallen.

• Demo

Demo

Verwijderd

Waarom is er een onderbouwing nodig als het gewoon het beste en mooist afgewerkte blok is dat er bestaat?

Wil je een vergelijking zien met de maze3 ofzo??

Verwijderd

Ik kon me een review herinneren dat de Swiftech 2 graden beter presteerde, maar bij deze review concluderen ze dat je gewoon het blokje moet kiezen die jou het beste aan staat qua prijs en looks.

http://www.liquidninjas.c...=showcontent&id=17&page=1

• TDLofCC
Die bedoelde ik ... vindt de Maze3 koeler ... en is volgens mij iets goedkoper dan de Swiffy :)

Maar beide hebben totaal ander principe ... dus daar moet je ook nog eens aan denken.

• Demo

Demo

Nou vergelijking maakt dus weinig verschil, dus moet je ze op het uiterlijk kiezen. Dan zou ik voor de Maze3 gaan, maar dat is puur persoonlijk.

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de Magnun 390 wel een mooi en goed blok! (Ik heb hem ook :) ) Die heeft een vrij hoekig doolhof, maar dat zorgt voor veel turbulentie en das goed! Hij is ook van koper en dat scheelt volgens mij nog steeds best veel met aluminium.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

De swiftech doet het in de tests meestal net iets beter dan de dangerden. Ik heb zelf een maze 2 en ben er opzich tevreden mee.

Nu heb ik de onderkant van mijn dangerden blok gevlakt en daarna gepolijst. Dit scheelde bij mij maarliefst 8 graden op de idle temp. Ik weet niet of dit voor alle dangerden blokken opgaat, en of dit bij bijvoorbeeld swiftech ook zo'n positief resultaat geeft.

Verder, koop het blok wat je zelf het mooiste vind. Tenminste als je een window hebt in je kast!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• TDLofCC
volgens mij is die Maze3 zelf al machine ge-plijst ...

weet niet of de maze2 dat ook was ... ?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je nou niks aan het topic hebt toe te voegen, reageer dan niet.........

Maze 2 was van mij iig niet gepolijst van de fabriek af...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor die swiftech ga, maar dan wel met die 226W pelt :)

Ik heb nu een enermax 350W voeding...trekt ie dat?

Ennuh waar is deze blok in Nederland te koop....zie nix in de pricewatch :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Dangerden Maze 3 zou ik nemen als ik jou was

iStockphoto

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 16:48:
Ik denk dat ik toch voor die swiftech ga, maar dan wel met die 226W pelt :)

Ik heb nu een enermax 350W voeding...trekt ie dat?

Ennuh waar is deze blok in Nederland te koop....zie nix in de pricewatch :?
|:(
je weet nog niet eens dat je een apparte voeding nodig hebt voor een peltier, en dan wil je peltier koelen. Sorry, maar dan ben je dom bezig :). Zorg eerst maar es dat je waterkoeling draait zonder pelt. Daarna moet je maar es gaan kijken hoe een peltier werkt, wat ie doet, wat voor prestaties je kan verw88 (rekenwerk) en dat soort dingen. Zoek ook wat hier op GoT of ga wat kijken bij www.overclockers.com (dan bij peltiers).

Verwijderd

Ik heb een aantal overbodige reacties weggegooid. Weer een keer een waterblok-opsomtopics, vooruit dan maar. Maar wel ontopic graag.

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 29 oktober 2002 @ 16:53:
[...]

|:(
je weet nog niet eens dat je een apparte voeding nodig hebt voor een peltier, en dan wil je peltier koelen. Sorry, maar dan ben je dom bezig :). Zorg eerst maar es dat je waterkoeling draait zonder pelt. Daarna moet je maar es gaan kijken hoe een peltier werkt, wat ie doet, wat voor prestaties je kan verw88 (rekenwerk) en dat soort dingen. Zoek ook wat hier op GoT of ga wat kijken bij www.overclockers.com (dan bij peltiers).
Waterkoeling zonder pelt is no problem want dat heb ik al gehad...maar dat was een tering blokje dus nu zoek ik nieuw blokje :)

Enne...vertel mij es.....ik hang met gemak bijv. een 80 W pelt aan een voeding!!
Ok...na ff fris te hebben nagedacht lijkt het me ook nie zo goed idee om een 226W pelt aan een 350W voeding te hangen waar ook je systeem aan hangt....haha...

Ik had gezien dat je ook van swiftech een voeding kon kopen....was voor die pelt....maar ik vin verdomd geen ene winkel in NL die het verkoopt :?

iemand een idee waar ik swiftech blokje in nederland kan kopen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:12:
[...]

...

Ik had gezien dat je ook van swiftech een voeding kon kopen....was voor die pelt....maar ik vin verdomd geen ene winkel in NL die het verkoopt :?

*kickje*

weet iemand dit...ik heb gegoogled en gesearched maar nix te vinden :? ??

Verwijderd

Misschien dat de ocshop er nog een paar in stock heeft liggen als je ze ff een mailtje geeft. Ze hebben deze namelijk wel gehad, alleen op de site staan ze niet meer vermeld.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/cpukoeler1.jpg
Zelfde prencipe als de klax/innovatec, alleen ziet er wat beter uit en je kunt er ook nog een tec onder kwijt. Er zijn genoeg (voornamelijk duitse) reviews over te vinden.

• De_Bastaard
Iemand al eens gedacht aan het Spir@l block? www.dtekcustoms.com ... staan ook wel leuke dingen iig :) verschillende blokken enzo... heb btw geen id hoe ze presteren :)

Verwijderd

Ik ben zelf ook nog aan het rondkijken voor een WC setup, alle blokken die je noemt zijn topproducten, maar ik zelf heb wel een voorkeur voor de Swiftech, deze kan eenvoudig worden gecombineerd met een peltier, en is makkelijk om te bouwen voor/van P4 vs AMD.

Verder vindt ik de sets van Aquacool ook erg mooi...

• De_Bastaard
Ik heb nog geen idee wat ik ga kopen. neem gewoon wat geld mee naar de HCC , kijken of ik daar wat leuk waterkoel spul tegenkom, anders koop ik het me wel in duitsland (Klax, heet daar Innovatek, en is goedkoper dacht ik?). check www.snogard.de -> PC Tuning -> Kuhler ofzo, staan 2 innovatek sets bij... misschien als een van jullie daar interesse in hebben kan ik die wel meenemen.

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:12:
[...]

Waterkoeling zonder pelt is no problem want dat heb ik al gehad...maar dat was een tering blokje dus nu zoek ik nieuw blokje :)

Enne...vertel mij es.....ik hang met gemak bijv. een 80 W pelt aan een voeding!!
Ok...na ff fris te hebben nagedacht lijkt het me ook nie zo goed idee om een 226W pelt aan een 350W voeding te hangen waar ook je systeem aan hangt....haha...

Helemaal geen gek idee om alles aan 1 voeding te hangen, alleen als er iets misgaat kan de rest van je hardware beschadigen.
Kijk voor de gein eens naar de Q-tec 550W voeding, kost 55 euro, en dan heb je nog de helft over voor de rest van je systeem. Da's wel krap, maar het kan prima.

De standaard 200W voedingen die voor Peltiers worden geleverd zijn vaak erg aan de prijs, een ATX voeding kan dan uitkomst bieden. Zeker zo'n zware voeding heeft vaak net wat meer marge op de andere lijnen, wat overclocken kan verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... zou deze het trekken??

De Enermax EG651P-VE 550W (Peak 650W)

Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/buyaib_1705_7551903

APPLICATION: For AMD ATHLON 1.5GHz+,all XP,MP, INTEL P3/4 1.13GHz & TUALATIN up to 2.0GHz up

FEATURES
color: Diamond Blue
Meet AMD K7 and Intel ATX +12V 1.1 and ATX 2.03 version (Pentium 4 fully support)
Ultra cooling design: one 9 cm fan intake heat and one 8 cm fan exhaust heat
---AMD recommended version
9cm Thermal Control Fan
Low Noise
High MTBF

SPECIFICATION

Model No. EG651P-VE
I/P
Voltage rating 90V~135V AC or 180V~265V AC
Iin=115/230Vac 13A / 8A Frequency 47Hz~63Hz
Inrush current 40A max. / 115V; 80A max. / 230V (at cold start)
O/P DC Voltage Ripple & Noise Total Reg. Output current rating MIN / MAX
3.3V 50mV 4% 0A / 40A
+5V 50mV 5% 11a / 46A
+12V 120mV 5% 4A / 24A
-5V 50mV 10% 0A / 1A
-12V 120mV 10% 0A / 1A
+5Vsb 50mV 5% 0A / 1.8A
3.3V & +5V 270W
TOTAL O/P 550W
Hold up time 17ms min. at 230V AC full load
Over Power Protection 105%~160% of max load
Over Voltage Protection +5V: 5.6V~6.9V, +3.3V: 3.7V~4.5V, +5Vsb: 5.6V~6.9V
Efficiency 70% min. at full load
Cooling Air convection by +12V DC fan
Operation Temperature 0oC ~25oC for full rating of load, decrease to zero Watts O/P at 70oC
Storage Temperature -20oC ~80oC
Humidity Operating: to 85% relative humidity, non-condensing At 25oC,
Storage : to 95% relative humidity, non-condensing At 50oC
MTBF 100K hours at 25oC ,70% full rated load
EMC EN55022 ,Class B, FCC Part 15, CNS 13438 Class B,EN 55024
Safety UL CUL VDE DEMKO NEMKO SEMKO FIMKO SABS
Dimension W150 x H86 x D140 (mm)
Output cables:11+1, ATX+12V, cable AUX, Cable Length 800mm

edit:
FF in 550W veranderd...stond 500W 8)7

• TheGhostInc
  • Niet online
Als je geld teveel hebt ;)

Ansich trekt het ding het wel, maar peak is niet echt interessant, normaal gesproken mag die voeding 500W leveren, in een test haalde de Q-tec toch een stukje mee, en was even stabiel. Als je je systeem er ook aan hangt begint dan toch de grens in zicht te komen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Q-tec omdat 50 euro weinig geld is, zo'n enermax gaat afaik gauw richting de 200 euro.

Verwijderd

ik denk dat ie et vrij krapjes trekt.....
komop is die vraag serieus bedoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Shit het moet 550 W zijn niet 500...typ fout

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan mijns inziens beter twee voedingen in je systeem hangen, als dat mogelijk is. Een goede voor je systeem en een wat mindere voor je peltier. heb je iig geen last van allerlij storingen op je 12V lijn

Verwijderd

Topicstarter
heb bijna geen plaats :?

• FabiandJ
  • Niet online
deze heb je ook nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.listan.de/images/produktbilder/w0002/w0002_b.jpg

Verwijderd

Ook gelijk maar een grotere kast nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

Ook gelijk maar een grotere kast nemen?
Heb een Chieftec DX-01 BD... Vind die groot zat ...
Pagina: 1