Toon posts:

Probleem met een 233 MMX

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn oude beestje weer op te knappen voor m'n vriendin, maar ik zit met een probleem.

Wanneer ik de computer aan zet krijg ik geen beeld.

Ik heb meerdere videokaarten geprobeert (stealth 2 en een Cirrus Pro Logic, beide 4 MB), maar dit maakt niet uit. De monitor blijft op stand-by. Ik heb meerdere monitoren getest, maar ook dit maakt niet uit. De monitoren werken wel op andere pc's.

Ik heb geprobeerd het Mobo te resetten, maar ook hier geen succes.

Het gaat om een Intel P233 MMX processor op een Atrend ATC-1020 Mobo.

Iemand enig idee waar het aan ligt? Ik wil best iets vervangen om de boel weer draaiend te krijgen, maar ik weet niet wat...

Moederbord? Processor? Geheugen? Videokaart?

Please HELP!!!!!!!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:50

Opa

Nu Multifocaal!

Krijg je alleen geen beeld of zie je geen LEDjes en hoor je geen Fan, Harddisk, floppy etc?

Is je monitor stuk?
edit:
domme opmerking, sorry.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

check ff of er wel het juiste type geheugen inzit. of niet twee typen door elkaar, EDO en fastpage....

Verwijderd

Gisteren pc gekregen van iemand die had hetzelfde probleem. Hij had alleen niet gezien dat ie een onboard videokaart had. :)
Die moet je gebruiken. Als ie er niet opzit moet je je videokaart ff in jou pc drukken

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het geheugen goed, want het heeft zo gewerkt. Ik zal het toch even proberen.

De Fan doet het wel, maar ik krijg geen beeld. De monitor blijft in standby modus staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft geen onboard videokaart.

Ik zal hem inderdaad eens in mijn pc proberen.
Maar ik heb al 2 verschillende kaarten geprobeerd, dus ik weet niet of het daaraan ligt. Hij start ook helemaal niet op verder.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hoor je ook piepjes? Daar is vaak wel (ongeveer) uit af te leiden wat er mis is..

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen piepjes.

Alleen m'n fan die aan gaat en het opspinnen van de HD.
Verder helemaal nix. Als ik ook de videokaart er helemaal uit haal heb ik hetzelfde effect. Alsof hij niet eens kijkt of er wel een videokaart in zit...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Haal het geheugen uit die bak (wat zit er in.. DIMM of EDO?) en steek het er ff overnieuw in. Steek er anders maar 1 reepje in (bij DIMM) of 2 EDO ram reepjes (als er meerdere reepies in zitten)..

Desnoods haal ff je CPU uit de socket en steem hem er ook overnieuw in (VOORZICHTIG! buig geen pootjes!).

Zit de voeding wel goed aangesloten op het mobo? Ook ff los halen en er overnieuw insteken.

Haal tijdens het testen ook alle FDD/HDD kabels van het mobo af! Een verkeerd aangesloten HD kan ook de boel zodanig zieken dat je helemaal niets ziet. (heb ik ook wel es gehad).

Kijk ook of je mobo geen sluiting maakt met de kast.. (misschien maakt de DIN connector van je keyboard sluiting met de kast.. haal ook ff keyboard er vanaf.. muis ook..)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem geboot met alleen 2x 4MB EDO (dat zit er dus in), videokaart en aansluiting Moederbord -> voeding.

Resultaat hetzelfde. Fan's springen aan, ik hoor de geheugentest (grrrrr-tik (dit hoort/hoorde)), verder niets.

Ik heb alles los gehad en weer opnieuw vastgemaakt (incl. fans, geheugen, kaarten, ide-kabels, de hele bende). Toetsenbord en muis zitten er niet aan.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
FF je proc schoonmaken, met contact spray, ik maak het dagelijks meet dat het procje een beetje ranzig is. En al helemaal vaak met Slot CPU's

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, dat kan ik wel 'ns proberen.

Waar kan ik contactspray krijgen?

Het is trouwens geen slot processor. Het is nog een socket 7 processor. Een ouwe pentium 1-233 MMX.

Toch bedankt, ga ik ook 'ns proberen. :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

misschien helpt een beetje spuug ofzo...werkt hier altijd ;)

Zucht...zoals je misschien al gelezen hebt is het bij mij ook niet allemaal koek en ei!!!

Nooit aan gedacht contactspray!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• djurny
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08-2022
probeer anders je videokaart ff in een ander slotje te douwen, toevallig heb ik hetzelfde moederbord, en heb dit ook wel es meegemaakt...
bij mij lag het aan een niet goed vastzittende videokaart...

...oja?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is wel geen PMG, maar dit soort probleem kun je er toch mee aanpakken:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Probeer alle stappen in die troubleshooter, dan kom je er snel genoeg achter precies waar het aan ligt :z

Oslik blyat! Oslik!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
Uhm ik denk dat die na 2,5jaar het probleem wel opgelost heeft :+
Dus tjek de datum voordat je een reply geeft.... :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

^

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.