• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb een nieuwe digitale fotocamera gekocht (een Fuji Finepix A201). Maar nu wil ik zeker weten dat de CCD die erin zit geen witte (missende pixels) heeft. Maar hoe kon je dat het makkelijkste controleren ? Het had iets te maken met in een donkere kamer te gaan staan en dan een foto te maken ofzo.

Hier was volgens mij al een keer een draad over, maar de search wou me niet echt helpen.

Dus hoe kan ik het best controleren of de camera geen pixels mist ?

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier kun je een programmaatje downloaden om te testen op dead pixels.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

jwsch schreef op 28 oktober 2002 @ 20:06:
Hier kun je een programmaatje downloaden om te testen op dead pixels.
ja werkt goed ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:07
Moest je niet een foto maken met de lenskap erop (of hand ervoor ;)) en dan met een zo lang mogelijke sluiterstijd? Dan kreeg je zwarte foto's met een paar witte pixels erin (soms dan ;))

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Marcj schreef op 28 oktober 2002 @ 20:21:
Moest je niet een foto maken met de lenskap erop (of hand ervoor ;)) en dan met een zo lang mogelijke sluiterstijd? Dan kreeg je zwarte foto's met een paar witte pixels erin (soms dan ;))
jah, dat zag ik ook net pas :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Jah, zoals Marc zegt, gewoon een foto maken van een zwart vlak, en tellen maar :D
Pagina: 1