Toon posts:

Voeding testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn voeding kan testen buiten de PC om ,ik heb hem er momenteel uitliggen .
Het is nl zo dat ik niet weet of nu mijn voeding defect is of mijn mobo
Waarschijnlijk kan je door een draad verbinding (lusje maken ) in de stekker van de ATX voeding zorgen dat de voeding aan een uit gaat
Er gebeurd nl helemaal niets als ik mijn PC wil opstarten ,echt helemaal 100% niets
Ik hoop dat er iemand is die kan vertellen hoe je dat kan doen .

Alvast bedankt voor jullie hulp ,

Eric

Verwijderd

Je kan het snel zien doordat de ventilator ff aanwipt als je normaal de stroom erop zet. Doorlussen kan je wel vinden in de Search hoe dat moet lijkt me!

Verwijderd

Als je een multimeter hebt moet je die er is op proberen aan te sluiten.
Anders moet je een fan of ccfl of weet ik wat wat p 12 of 5 volt brand er op aansluiten.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

In de ATX stekker de groene draad met een zwarte kortsluiten moet werken.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Jwel, maar hij gaat sowiezo meteen weer uit doordat er niets aanhangt. Doorlussen en kijken kan dus, of ff goed op de ventilator letten (mocht die niet kapot zijn, anders doet die natuurlijk ook niets)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Tymiek zijn advies opgevolgd zonder resultaat,de zekering is ook goed (doorgemeten )en solderingen zien er ook goed uit.
Tijd voor een nieuwe Enermax want ik ga er vanuit dat hij is overleden .
Bedankt voor jullie tips

Eric

Verwijderd

Heb hier een oude ATX-voeding...heb dus de hele search doorgezocht, en kwam alleen hier het ene zinnetje tegen, dat zegt dat de groene doorverbonden moet worden aan 1 van de zwarten right???

Oude voeding = ASTEC, met de kleuren draad:
7x zwart, 4x rood, 4x bruin, 1 geel, 1 paars, 1 blauw, 1 oranje, 1 groene en 1 witte
bij elkaar 21, want 2 bruine lopen naar hetzelfde gat in de bekende 20-gaten aansluiting

eerste vraag: Dit geldt voor alle ATX-voedingen tegenwoordig??
tweede vraag: Dit ene zinnetje wat dus niet werkte bij eriic moet dus wel werken bij mijn voeding??

offtopic:
Wou dit maar niet in een aparte topic zetten, meeste mensen weten dit al, behalve ik

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Eric, heb je de connectoren van je power knop al gecheckt ?? als die geen (goed) contact maken dan doet ie zowiezo nix namelijk. :)
Pagina: 1