Toon posts:

Nieuwe game concepten, ideën, inovaties.

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zelf verzon ik al van af me tiende nieuwe games. Terwijl ik toen alleen een GB had.
Nu heb ik af en toe nog ideën voor nieuwe spellen.
Zo had ik 3 jaar geleden al het ide om mensen, tanks en vliegtuigen tegen elkaar te laten vechten. Goed ik kon er nik mee maar ik vond het wel leuk om te zien.

Vandaag de dag zit ik te denken(fantasseren) over een spel waarbij je met een lege vlakte begint en in een MMORPG-stijl kan je zowel aan je zelf als aan een stad beginnen te bouwen door het plaatsen van simpele objecten. Een soort SIms-online maar dan met meer ballen en midner gezwets.

Ik hoop dat jullie ook hier over kunnen mee praten wat er is naast games spelen niks mooiers dan over games fantaseren.

-Cazzz komt WEL EENS buiten

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:42:
Ik hoop dat jullie ook hier over kunnen mee praten wat er is naast games spelen niks mooiers dan over games fantaseren.
omg, kom jij ooit buiten? :X
:p

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 17:05
Ik heb al een tijdje zitten fantaseren over een game (ik vermeelde me in de trein school -> huis)

Een 3D stratagie schooter met mieren.
Je bent een commandant over een leger van mieren. Je moet verschillende recources verzamelen en transportlijnen opstellen en verdedigen.
Je moet een ondergrondse basis bouwen en verdedigen
En je moet/mag zelf meevechten in gevechten doordat je alles vanuit jouw mier bekijkt. Je kunt dus jezelf equippen met wapens en aan veldslagen meedoen.
In later statium kun je dan groote robotincekten bouwen waarin je kunt klimmen en vanuit daar groote legers vernietigen.
En je kunt op de kop lopen (:

Mijn inspiratiebron was Battlezone2. Maar dan met grootere legers van grondsoldaten.

Alleen het zal wel nooit wat worden, grafisch gezien zal het te zwaar draaien.

Maar het is een leuk idee.

Verwijderd

Zelf verzon ik al van af me tiende nieuwe games. Terwijl ik toen alleen een GB had.
Nu heb ik af en toe nog ideën voor nieuwe spellen.
[pats modus]
Toen ik 6 was had ik al twee spellen bedacht en geprogrammeerd :P
[/pats modus]
Vandaag de dag zit ik te denken(fantasseren) over een spel waarbij je met een lege vlakte begint en in een MMORPG-stijl kan je zowel aan je zelf als aan een stad beginnen te bouwen door het plaatsen van simpele objecten. Een soort SIms-online maar dan met meer ballen en midner gezwets.
Leuk idee...ik heb wel eens over iets soortgelijks gedacht om een echte virtuele wereld te schapen als MMORPG achtergrond. Waar je inderdaad een huisje aan een weg kan bouwen en de rest van het spel kan gaan handelen ofzo, of een kroeg beginnen. Maar ja...uiteindelijk zou het toch wel weer uitdraaien op actie, want zonder actie gaat het vervelen. Je gaat geen MMORPG spelen om een jaar online een kroeg te runnen...(denk ik)

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-01 17:24

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

haha dat spel lijkt een beetje op simcity daar moet je ook helemaal uit het niks beginnen

Kittekat.net ....

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-01 17:04
kheb ook wel een goed idtje, tis een zoor mmorpg maar dan in de middeleeuwen, en dat je dan een echt leger hebt met iedere persoon is een ventje, door jezelf te bewijzen op het slachveld kan je promoveren tot steeds hogere functies, die je ook kan wijgeren.

Voor de boekenlezers een beetje zoals erick uit de slangenoorlog van Ramond E. Feist

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Ik ben van mening dat alleen arcade style games met een lage drempel groot publiek trekken. Ja mee eens... vehicles (tanks, buggies, planes) en gebouwen met een beetje taktiek in een 3D shooter zijn tegenwoordig een must.

Bekijk het verschil eens tussen Renegade en Battlefield. Renegade is meer arcade en recht toe recht aan. Battlefield is meer realistisch... ik moet zeggen dat Renegade een stuk langer leuk blijft. Ik weet het niet zeker maar ik denk ook dat er meer Renegade games zijn verkocht dan Battlefield.

Natuurlijk zijn de meeste mensen hier het waarschijnlijk niet met me eens. Dit omdat de bezoekers hier NIET de 'grote' spelletjes kopers zijn. Daarnaast zijn we hier allemaal 'tweakers' die wat 'moeilijker' doen dan de 'noobs' in de winkels.

Waar er een gat in de markt zit? Ik denk het wel te weten... in de 3D shooter achtige games voor de PC voor doelgroep 8-14 jaar. Zonder geweld... zonder schieten... beetje puzzelen en taktiek. Dus... vliegen springen vallen en weer opstaan... beetje rond racen... flag pakken of gebouw veroveren. En dit alles in een lief jasje voor de kidz....

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 06:18
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:40:
Waar er een gat in de markt zit? Ik denk het wel te weten... in de 3D shooter achtige games voor de PC voor doelgroep 8-14 jaar. Zonder geweld... zonder schieten... beetje puzzelen en taktiek. Dus... vliegen springen vallen en weer opstaan... beetje rond racen... flag pakken of gebouw veroveren. En dit alles in een lief jasje voor de kidz....
Prince of Persia 4?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
zat gister met een met een vriend over leuke UT mods te praten.
Kwamen we op eens op het idee voor het volgende.

Een MMO waar je als cowboy begint met drie koeien. DMV van ze van de ene online realm te laten lopen kan je geld verdienen. MEt geld kan je weer dingen kopen zoals, stieren, beter rij paard, revolvertje, ander soort vee. MAAR pas op voor rovers of wolven die kunnen je vee aardig verkleien. Uiteindelijk zouden er iets van 25 cow-boys in een game moeten zitten met een stal van 50 koeien(ander vee).

fun isnt it?

Verwijderd

Het lijkt mij cool om in een WO2 setting in een leger te vechten waarin elke soldaat, korporaal, commandant, generaal, enz. enz. door een speler gespeeld word. In het begin kunnen alleen admins de hoogste rangen bezetten maar later ook spelers, zo moeten de hoge rangen beslissen wat duizenden soldaten doen. Natuurlijk zitten er ook voer-, -vaar en vliegtuigen, want naast de land-oorlog zijn ook sea-battles en air battles mogelijk. En dan spelen we niet op maps met de grootte van een eilandje maar met de grootte van een heel land, of een enorme oceaan.... En het is dan de bedoeling voor zowel de Axis als de Allies om gebieden in te pikken in verschillende settings, zoals woestijn, jungle, steden, platteland enz.

Dat lijkt mij vet :P

Verwijderd

Topicstarter
[NOFI mode]
Nieuwe game concepten, ideën, inovaties
Welke van de drie begrijpt liquid_lizard niet
[/NOFI mode]

nee das toch bijna BF? Ik denk alleen dat het gaat werken als een MMOFPS/RPG.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
M1lamb3r schreef op 28 oktober 2002 @ 21:34:
Voor de boekenlezers een beetje zoals erick uit de slangenoorlog van Ramond E. Feist
:> juist! maken dat spel
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:04:
zat gister met een met een vriend over leuke UT mods te praten.
Kwamen we op eens op het idee voor het volgende.

Een MMO waar je als cowboy begint met drie koeien. DMV van ze van de ene online realm te laten lopen kan je geld verdienen. MEt geld kan je weer dingen kopen zoals, stieren, beter rij paard, revolvertje, ander soort vee. MAAR pas op voor rovers of wolven die kunnen je vee aardig verkleien. Uiteindelijk zouden er iets van 25 cow-boys in een game moeten zitten met een stal van 50 koeien(ander vee).

fun isnt it?
En dit is helemaal moddervet! Dan krijg je Elite/privateer maar dan met het wilde westen ipv in space! Als je zeg maar de struikrovers laat spelen door anderen en kroegen laat runnen in bepaalde stadjes. En een sheriff.

Of verneuk ik nou je concept? :) hehe bij deze anders: elite/privateer met cowboys O-) en je kan ook van die revolverhelden (bewezen spelers) inhuren voor geld om je te vergezellen. En dan zou je zeg maar voor loyaliteit punten krijgen (soort van fame) waardoor je beloont wordt om een Goed karakter te ontwikkelen of een slechtkarakter. In ieder geval niet iemand die goed is en je daarna beroofd.

Human Bobby

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

lol no offence maar daar lijkt me echt geen fuck aan.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Huh wierd zat vanmorgen nog te denken aan een idee voor een game (vraag me niet waarom want dat weet ik ook niet).

't is een beetje Final Fantasy/Zelda achtig maar dan vele malen mysterieuzer en uitgebreider uiteraard inclusief vage camera standpunten en vreemde wendingen in de verhaallijn met een beetje tijdreizen etc. 'k Kan nog niet echt in details treden want zover had ik nog niet doorgedacht :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

nieuwe concepten en dat soort dingen is altijd wel leuk, het is alleen erg moeilijk om iets echt nieuws te bedenken...

op waarschijnlijk wel elk onderdeel bestaat wel al een game

zal waarschijnlijk dus ook niet lukken om iets totaal nieuws te maken

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 28 oktober 2002 @ 21:34:
kheb ook wel een goed idtje, tis een zoor mmorpg maar dan in de middeleeuwen, en dat je dan een echt leger hebt met iedere persoon is een ventje, door jezelf te bewijzen op het slachveld kan je promoveren tot steeds hogere functies, die je ook kan wijgeren.

Maar waarom alleen een leger ventje. Feist staat erom bekend dat hij magie goed bij het verhaal betrekt. Zou je dan niet meer opties maken, zoals een magier..die je kan trainen.
E nhoe gaat de verhaallijn lopen, kan je zelf kiezen welke kant je op gaat of krijg je weer een recht toe rechtaan verhaal. Dat eerste maakt het een stuk leuker. Dat je met je magier/soldaat/huurling/adellijke/koopman zelf weet welke kant je op gaat, zowel evil als het tegenovergestelde. Je kan dus ook weten of je een magier van het mindere pad wordt ( om in Feist termen te blijven) of van het duistere pad...
Nog een leuke keuze zou het ras zijn, wordt je elf, dwerg, moredhel ( een soort orcs), mens, gnoom, serpent. En die elk hun eigen eigenschappen mee geven.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
yup... ik heb er ook nog eentje
wat dacht je van vallende variende blokjes die je moet ordenen?

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hm dan heb ik alvast een naam voor je game TETRIS CLONE NR.5428276

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 09:19:
nieuwe concepten en dat soort dingen is altijd wel leuk, het is alleen erg moeilijk om iets echt nieuws te bedenken...

op waarschijnlijk wel elk onderdeel bestaat wel al een game

zal waarschijnlijk dus ook niet lukken om iets totaal nieuws te maken
Eh daar heb je groot gelijk in eigenlijk alles is al een keer gedaan.. Maar door oude dingen die al eerder gebruikt zijn kun je toch wel een nieuw geheel maken.

Denk bijvoorbeeld aan Omikron, the nomad soul is een combinatie van grotendeel een volledige 3d adventure in een gigantische wereld (adventure).. Je kan rondrijden in een auto (racen).. Je hebt gedeeltes waar je moet vechten met je handen (beat em up) en stukken waarin de game in een 3d shooter verandert.
Levert wel een nieuw geheel op en is dan dus wel wat vernieuwend.

Een groot nadeel dat je hebt wanneer je echt iets compleet vernieuwends wil uitbrengen is dat de uitgevers vaak nogal bang zijn dat het niet gaat verkopen en dus niet willen investeren.. :/

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik zat persoonlijk meer te denken aan extra sportgames voor de PC
Bijvoorbeeld een schaatssimulator met alle echte schaatsers bij de echte teams enzo en dat je dan bij elke klap op een toets ragt, waardoor het meer timing wordt dan buttonbashing
Of bijvoorbeeld een voetbalsim waarbij je zelf alleen 1 speler bestuurd en je dan als die speler op positie na keuze jezelf opwerkt naar betere clubs.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

JohnnyBravo schreef op 29 oktober 2002 @ 12:05:
Bijvoorbeeld een schaatssimulator met alle echte schaatsers bij de echte teams enzo en dat je dan bij elke klap op een toets ragt, waardoor het meer timing wordt dan buttonbashing
Buttonbashing = klote :) Nee serieus je wilt echt geen spel waarbij je de hele tijd maar op de kop moet gaan zitten rammen. Gaat heel erg snel vervelen en je krijgt ook nog eens pijn aan je poten en het is niet erg bevordelijk voor je controller..

Verwijderd

Of bijvoorbeeld een voetbalsim waarbij je zelf alleen 1 speler bestuurd en je dan als die speler op positie na keuze jezelf opwerkt naar betere clubs.
die bestaat toch al? libero grande of zoiets

• dvdgrs
  • Laatst online: 05-11-2025
gast, je hebt een gat in de Friesche games markt gevonden :D

• PoweRoy
  • Laatst online: 19-01 15:01

PoweRoy

funky!

Bong-One schreef op 29 oktober 2002 @ 12:24:
[...]
gast, je hebt een gat in de Friesche games markt gevonden :D
_/-\o_ DAT SPEL GA IK DAN _KOPEN_ _/-\o_ :+

[This space is for rent]

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ja dan krijgen we zeker de elfstedentocht ook nog moet je echt de hele dag op je controller blijven rammen voordat je bij de finish bent :)

Verwijderd

Het idee van een oorlog (wo2 of fantasy setting) lijkt me best kewl, vooral fantasy met magiers enzo. Maar heb je met miljoenen spelers wel een flinke snelle verbinding voor nodig, en in wo2 viel er ook weer niet veel te schieten, want na 5 minuten lag je zelf al plat, en respawnen is niet realistisch tijdens een battle he :)

dus op een kleinere schaal zou het best wel mogelijk zijn. Met Wizards die dan studenten magie leren etc.

• pagani
  • Niet online
Eeen ut 2k3 schaatsmod :)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

lol.

Wat ik nog echt mis is een echte goede western Shoot em up.
En nee dan bedoel ik niet die RTCW mod maar een ECHT spel met de western sfeer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Eh Outlaws :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 12:53:
dus op een kleinere schaal zou het best wel mogelijk zijn. Met Wizards die dan studenten magie leren etc.
waarom op 1 wereld? Je kan meerdere werelden maken op internet. zou hoef je geen restricities te maken ten opzichte van de mogelijkheden. De beste van die werelden kan je dan weer tegen elkaar uit laten komen. Door bijvoorbeeld een magier een poort naar de andere wereld te laten maken....

maar oke ik draaf door :P

• LordMithril
  • Laatst online: 19-01 19:28
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 16:03:
[...]

waarom op 1 wereld? Je kan meerdere werelden maken op internet. zou hoef je geen restricities te maken ten opzichte van de mogelijkheden. De beste van die werelden kan je dan weer tegen elkaar uit laten komen. Door bijvoorbeeld een magier een poort naar de andere wereld te laten maken....

maar oke ik draaf door :P
* LordMithril draaft nog ff verder 8)7
elke wereld is een aparte server.. met ook aparte regels qua magie, wapens enzo..
naar werelden reizen kost veel energy of geld..

dan kan je later dus komplete oorlogen tussen werelden krijgen met ok spionnen enzo..
8)7 8)7 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

een spel dat je een soort van geest bent in een groot huis waar dan steeds mensen in komen... jij moet proberen die mensen weg te jagen

je kan zeg maar 'in' schilderijen e.d. gaan zitten en dan van daaruit die mensen op de stang jagen... je moet met bijna alles wat kunnen, alleen kost alles ook 'power' ; een deur smijten kost je minder power dan bijv een standbeeld tot leven te wekken (ala the haunting)

maar je bent steeds een bepaalde geest... bijv de geest van een vermoord kindje ofzo, en bij de ene geest zien de mensen je als ze door een spiegel kijken... bij de andere zien ze alleen voetafdrukken etc...

moet echt een creepy spel worden dat dus beetje donker sfeertje heeft enzo.

sommige dingen die je in the haunting ziet zouden er wel bijpassen ook
of dat je later ook bepaalde hunters krijgt zoals in 13ghosts :)

etc etc etc

Verwijderd

Ehm wat dachten jullie van Newspaper Tycoon?

Elke dag een deadline, je kiest uit de persberichten (of maakt ze zelf), onderhandelt met adverteerders en weegt informatie/entertainment/high- en lowbrow/ af.

Om maar zoveel mogelijk kranten te verkopen kun je rare acties bedenken.

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 16:08:
[...]

/me draaft nog ff verder 8)7
elke wereld is een aparte server.. met ook aparte regels qua magie, wapens enzo..
naar werelden reizen kost veel energy of geld..

dan kan je later dus komplete oorlogen tussen werelden krijgen met ok spionnen enzo..
8)7 8)7 8)7
nu nog een developer vinden....ikke wil dit spel.......

Het speelt zich dus af in de middeleeuwen. Misschien is dit ook en leuke functie:
Je moet je eigen hut/huis/kasteel/fort bouwen afhankelijk van welk ras en welk type speler je bent. Dus je moet aan materialen komen door ze bijvoorbeeld te kopen, of zelf hout te gaan hakken. Aan dat geld kom ja dan wer door te gaan werken, zij het door te vechten, je te verhuren of je magische kennis toepassen...

en dit alles in first person....... dus niet als dat lame age of empires gedoe... ( 3d noemen ze dat :P)

* dit is geen draven meer, dit is galopperen 8)7

• Termi
  • Laatst online: 19-01 13:48
Ik zit altijd te denken ,aan een stad a la max payne en gta 3 :). Dat je dan bijvoorbeeld een opdracht krijgt van iemand je baas :). En die zegt dan vermoord , hem en hij is dan ook een persoon en dan online :D. Oftewel iets onmogelijks :D.

Verwijderd

dat het onmogelijk is doet er niet toe.....dacht je dat mijn idee wel uit te voeren was??

• thisbeingme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Het gaat er om dat schattig bezig bent en dat je ouders eventjes geen last meer van je hebben. Dit topic is gewoon gemaakt door ouders die eindelijk rust willen hebben.

* thisbeingme houdt van complottheorieen

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:11:
Het lijkt mij cool om in een WO2 setting in een leger te vechten waarin elke soldaat, korporaal, commandant, generaal, enz. enz. door een speler gespeeld word. In het begin kunnen alleen admins de hoogste rangen bezetten maar later ook spelers, zo moeten de hoge rangen beslissen wat duizenden soldaten doen. Natuurlijk zitten er ook voer-, -vaar en vliegtuigen, want naast de land-oorlog zijn ook sea-battles en air battles mogelijk. En dan spelen we niet op maps met de grootte van een eilandje maar met de grootte van een heel land, of een enorme oceaan.... En het is dan de bedoeling voor zowel de Axis als de Allies om gebieden in te pikken in verschillende settings, zoals woestijn, jungle, steden, platteland enz.

Dat lijkt mij vet :P
www.wwiionline.com

TMAXTINT

• LordMithril
wat ik een paar jaar geleden had uitgedacht is ook wel leuk..
single player (multi kan ook natuurlijk)
een spel met echt extreeme vrijheid.
je begint niemand en je kan van dat moment alles doen en worden wat je wilt.
voorbeeld..
je jat een schep uit een schuur gaat naar t bos en graaft op een pad een valkuil.
bedekt hem mooi enz. enz. enz.

betekend dus dat je een extreem goede geomod achtige engine nodig hebt, fucking veel items (aansteker, lucifer, pen, papier, potlood, led, baterij, weerstanden.. alles) en een hele goede programeur die alles kan programeren.

dan krijg je ingame dus ook situaties als,
jij moet iemand vermoorden.. je gaat naar zn huis, zet een bom in zn tv en die sluit je zo aan dat op het moment dat hij m aanzet dat ding ontploft. maar dan moet je wel de goede aansluitingen hebben ander heb je kans dat hij meteen ontploft, of te laat omdat er prongelijk een wachttijd tussen zat..

* LordMithril gallopeert rustig door.

Bier, Whiskey en Metal!!

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09-2025
Mij lijkt een soort gladiator game wel vet ala de film.

Verwijderd

Heb ook een keer een ingeving gehad.

Je bent zeg maar een 'generaal' maar gaat over veel maar dan een echte generaal.
Je begint met een geldbedrag, je moet een basis opzetten, en dan niet zoals bij Red Alert, je begint gewoon in vredestijd. En ook wel goede graphics en realiteit! Dus echte soldaten, verschillende types (commando, luchtmobiel, standaard ladmacht, piloten bij marine, luchtmacht etc), en dan dus leiding over een basis. Van luchtmacht, landmacht of marine. Daar moet je dus goede strijdkrachten opleiden, reclame maken zodat er mensen komen solliciteren, maar je moet ook administratieve mensen werven, en dan breekt er oorlog uit. En dan moet je plannen maken van aanval en zo, en kijken of je het een beetje kan :) Lijkt me wel vet.

• Tobias
  • Laatst online: 06:16
Ik zat zelf te denken aan een vliegspel (WO2), waarbij je 2 teams hebt. Een team van jagers (spitfire's enzo) en een bommerwerper team. Voornamelijk multiplayer gericht. Kan je bijvoorbeeld met meerderen een bommenwerper bemannen en besturen (6 personen of zo) en dan meerdere bommenwerpers. Maar het vliegen van zo'n jager of bommenwerper moet niet te ingewikkeld zijn a la sturmovik en flightsim.

Dat lijkt mij nou vet als spel. Hele grote en drukke luchtgevechten, waarbij de jagers die bommenwerpers aanvallen. En waar de jagers heel erg flexibel en snel zijn, en waar de bombers heel zwaar en log maar heel sterk en zwaarbewapend.

* Tobias zit als jaren te dromen over zo'n spel :P

edit:
Typo

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Heb zo veel originele ideeen...wie kan me een paar miljoen lenen? :)

Verwijderd

Mij lijkt me vet als je met bv je mobiele telefoon actuele standen IN-game kan bekijken. Dus bv een MMORPG waar je een winkeltje hebt ofzo, en dan kun je eventuele prijzen wijzigen via je mobieltje of nieuws berichtjes lezen van spelers die op dat moment in de game zitten (clangenoten ofzo). Dit lijkt me wel innovatief :)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 22:52
wat ik nog nooit gezien heb (niet naar mijn weten in iedergeval) is een goede game waarbij indiaanen en cowboys de hoofdrol spelen misschien een vernieuwend idee na al die axis allies spelletjes

Verwijderd

Wat ik graag zou willen is een mix van Fallout 2 en Baldure's Gate 2 en Arcanum dit spel moeten ze dan ff Shadowrun noemen. voor degenen die weten wat ik hier zit te lullen weten wat ik bedoel...MASTERLIJK GAME OF THE CENTURY _/-\o_ maar is just a dream i think!! :'(

Verwijderd

Ik had me laatst iets gedacht wat mij wel een leuk leek

Project ego maar dan met wizards en draken enzp

je bent een jonge tovenaar en je kan dingen gaan leren of je kan bij een leger je verhuren als strijdkracht of je word een hulpje van een slechte/goede tovenaar.

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Hele mooie ideeen allemaal!
Mij lijkt een spel met veel vrijheid ook wel wat maar wat Lord_Mithril beschreef is wel extreem overdreven (wel cool daar niet van) maar ik denk dat het dan wel 20 jaar duurt voordat het af is..
Ik heb zelf wel is een poging gedaan om een spel te schrijven RTS meet FPS te maken. 1 iemand ziet het als RTS en helpt zijn mannetjes van boven, hijzelf zit vast (in een bunker bijvoorbeeld) en moet zich zelf op deze manier in leven houden en de andere RTS-figuur (:+) neer te halen.. dus een soort kill the boss principe.

en jah, ik heb nog veel meer fantasieeen. .heb ook meerdere pogingen gedaan ze te schrijven .. maar niemand helpt mee... en dat brengt de motivatie flink naar beneden aangezien het in je eentje nogal traag gaat :'(

Verwijderd

Dingen die ik in gedachten heb zal toch niet haalbaar zijn voor die computers van nu :D

• LordMithril
El_Quedro schreef op 30 oktober 2002 @ 10:52:

Ik heb zelf wel is een poging gedaan om een spel te schrijven RTS meet FPS te maken. 1 iemand ziet het als RTS en helpt zijn mannetjes van boven, hijzelf zit vast (in een bunker bijvoorbeeld) en moet zich zelf op deze manier in leven houden en de andere RTS-figuur (:+) neer te halen.. dus een soort kill the boss principe.
dat kan opzich wel..
1 iemand ziet het als een rts en bestuurd ook meerdere AI units en andere mensen lopen daar gewoon tussen..
dan kan je dus echt hele oorlogen krijgen..
zeg maar battle field en C&C combined.
de 1 speelt FPS en ziet heel veel units.
de ander speelt RTS en heeft speler 1 nodig om de vijand te locaten enzo (line of sight idee)

* LordMithril blijft galoperen ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Lord_Mithril schreef op 30 oktober 2002 @ 13:45:
[...]

dat kan opzich wel..
1 iemand ziet het als een rts en bestuurd ook meerdere AI units en andere mensen lopen daar gewoon tussen..
dan kan je dus echt hele oorlogen krijgen..
zeg maar battle field en C&C combined.
de 1 speelt FPS en ziet heel veel units.
de ander speelt RTS en heeft speler 1 nodig om de vijand te locaten enzo (line of sight idee)

* El_Quedro blijft galoperen ;)
jij snapt em :) ik weet ook wel dat dat wel kan, maar in mijn eentje programmeren? nou nee hoor.. :) dat redt ik niet.
misschien wel leuk als project voor mijn volgende opleiding ^_^

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 18:13:
wat ik een paar jaar geleden had uitgedacht is ook wel leuk..
single player (multi kan ook natuurlijk)
een spel met echt extreeme vrijheid.
je begint niemand en je kan van dat moment alles doen en worden wat je wilt.
voorbeeld..
je jat een schep uit een schuur gaat naar t bos en graaft op een pad een valkuil.
bedekt hem mooi enz. enz. enz.
/me gallopeert rustig door.
ja zoiets is gaaf, dat je gewoon "thuis" begint, en dan een baan ofzo gaat zoeken, bijvoorbeeld een cop (of juist mafia), en dan dus een beetje in een gta3/mafia achtige sfeer terecht komt, maar als je gaat schieten weer in een soort 3d schooter omgeving. uiteraard kun je ook een f22 jatten. Maar ook moet er idd detail voor simpele dingen zijn, zoals die valstrikken die je noemden, deze moeten wat uitgebreid worden zodat niet iedereen een tv kan riggen, maar ik denk dat je dan beter gewoon met skills kunt werken, anders wordt het te lastig (RL-RPG dus eigenlijk (Real-life roleplaying game))

• LordMithril
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:58:
[...]

ja zoiets is gaaf, dat je gewoon "thuis" begint, en dan een baan ofzo gaat zoeken, bijvoorbeeld een cop (of juist mafia), en dan dus een beetje in een gta3/mafia achtige sfeer terecht komt, maar als je gaat schieten weer in een soort 3d schooter omgeving. uiteraard kun je ook een f22 jatten. Maar ook moet er idd detail voor simpele dingen zijn, zoals die valstrikken die je noemden, deze moeten wat uitgebreid worden zodat niet iedereen een tv kan riggen, maar ik denk dat je dan beter gewoon met skills kunt werken, anders wordt het te lastig (RL-RPG dus eigenlijk (Real-life roleplaying game))
jij snapt em ;)
net nog iets bedahct daarvoor.
als je dood gaat mag je (wel met een kleine bonus) ovenieuw beginnen..
op die manier is iedereen toch wel redelijk voorzichtig..
als je dan als sniper rond dwareld krijg je dus de hele community achter ja an omdat je het speel plezier verziekt voor sommige (just as in real life ;))

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:58:
[...]

Of je begint als thuisloze zwerver, en je doel is om een van de machtigste mensen te worden ofzow. Heel veel vrijdheid voor de route die je kiest.

Eigenlijk zouden in de toekomst alle programmeurs samen moeten werken aan een zo goed mogelijke real world engine. Met super goede physics, graphics en ontzettend veel mogelijkheden. Oook ontzettend veel objecten etc. Dan zouden ze allemaal samen er van gebruik kunnen maken voor hun spellen. Tja over 30 jaar misschien :)

• LordMithril
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 14:37:
[...]

Of je begint als thuisloze zwerver, en je doel is om een van de machtigste mensen te worden ofzow. Heel veel vrijdheid voor de route die je kiest.

Eigenlijk zouden in de toekomst alle programmeurs samen moeten werken aan een zo goed mogelijke real world engine. Met super goede physics, graphics en ontzettend veel mogelijkheden. Oook ontzettend veel objecten etc. Dan zouden ze allemaal samen er van gebruik kunnen maken voor hun spellen. Tja over 30 jaar misschien :)
en als dan de server chrasht komen mensen er ineens achter dat er ook nog een "buiten" is..

er zijn nu al mensen die compleet verslaafd zijn aan AoC en dat soort games..
wat denk je dat er gebeurd als je nog meer vrijheid krijgt..
maar t lijkt me zeker wel cool om te spelen

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Als je in de toekomst meer plezier uit een spel kan halen dan uit het echte leven (en ook nog voor jezelf kan zorgen qua inkomen hygiene etc.) is dat dan niet een beter alternatief dan het "echte leven"? (wordt een beetje filosofisch hier :) )

Verwijderd

arg....dit doet me teveel aan the matrix denken.....

*Asschen vraagt zich af wanneer lord_mitrhil stopt met galopperen :9

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 07:43

NoTimeRemains

I know

ik zou wel een cartoony action rpg willen hebben waar de skills zich zelf verdelen (dus als je veel sneak dat er AUTOMATISCH een skill bij komt van silent shoes ofzow) en aanpassende tegenstanders (je zit in een kerker laten we zeggen en daar hebbie gesneakt mar tog een gevecht aangegaan waar dan weer een iemand van ontsnapt is en die gaat dan zegge tege andere viijanden va hij sneakt veel houd je oren open, MGS idee), goede conversaties met NPC's enz ...

soort van mix van Zelda/Tomb Raider/Diablo/Deus Ex ...

maar ik draaf een btje door...

This is the Way.

Verwijderd

dat doen we hier allemaal :9

Lijkt me idd wel noodzakelijk in de volgende genratie games: een betere npc communicatie

Verwijderd

Hmmz als iedere tweaker nou 19 Pleuro inlegt..komen we dan op een redelijk startbedrag? :+ :P

Verwijderd

He dis een leuk topic.
Ik denk ook al een enige tijd na over een spel die ik in mijn gedachten heb.

Het hele spel is eigenlijk gebaseert op Harvest Moon Back to the nature. ( das een soort rpg, alleen je killed er niet bij. Want je bent eigenlijk een doodnormale boer.)

Maar mijn idee is dus dat zo'n soort spel een keer online zou kunnen gaan. Als MMORPG maar ook gewoon voor LAN. Want met MMORPG moet je altijd geld betalen.

Maar dat je gewoon begint als een klein boertje, met een klein boerderijtje. En zo gewoon het boerenleven beleefd. Want ik vondt Harvest Moon altijd erg verslavend. En dan zou dat wel helemaal verslavend zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2002 20:29 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:56:
Hmmz als iedere tweaker nou 19 Pleuro inlegt..komen we dan op een redelijk startbedrag? :+ :P
Nog niet een klein beetje :P

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 14:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik lees in dit topic eigenlijk maar weinig nieuwe spelconcepten. Het zijn meer nieuwe variaties op oeroude thema's. Een nieuw spelconcept verzinnen is erg moeilijk, aangezien er al een hoop reeds is gedaan.

Ik denk dat spellen waarin je kan doen wat je wilt wel een beetje de toekomst zijn. Een (enorme) 3D-wereld, bevolkt door een groot aantal verschillende personages, met elk een nieuwe uitdaging in verborgen. Een wereld waarin daadwerkelijk leeft. De mogelijkheid om vierentwintig uur per dag er flink tegenaan te gaan. Handel drijven, kweestes uitvoeren, sporten, kijken naar sporten. Kortom, alles kan je doen wat je wilt. Uiteraard kan je dit online én offline spelen.

Ik weet het; geen echt nieuw spelconcept. Het heeft veel weg van een MMORPG, maar de bestaande zijn vaak té gelimiteerd.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

...
Zo had ik 3 jaar geleden al het ide om mensen, tanks en vliegtuigen tegen elkaar te laten vechten. Goed ik kon er nik mee maar ik vond het wel leuk om te zien.
...
B) Zo hee ! En wat dacht je, "ik geef het idee door aan Westwood, maar dan eis ik wel dat het Command and Conquer gaat heten !" ? No offence hoor, maar als je echt spellen wilt gaan maken zul je toch met betere ideeën moeten komen...

Mother, will they like this song?

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Als iemand een leuk en simpel game-idee heb , dan lijkt het mij best wel leuk om het te schrijven...
multiplayer het liefst :) scheelt weer AI schrijven :)

of misschien webbased. ala www.alienaa.com of www.mafia.org ?

kom maar op met ideeen.

Ik kan:

Direct3D (neem wel veel tijd in :s ), PHP, en een zelfgeschreven 2D Engine (is al gemaakt. scheelt :) )

• LordMithril
El_Quedro schreef op 31 oktober 2002 @ 12:19:
Als iemand een leuk en simpel game-idee heb , dan lijkt het mij best wel leuk om het te schrijven...
multiplayer het liefst :) scheelt weer AI schrijven :)

of misschien webbased. ala www.alienaa.com of www.mafia.org ?

kom maar op met ideeen.

Ik kan:

Direct3D (neem wel veel tijd in :s ), PHP, en een zelfgeschreven 2D Engine (is al gemaakt. scheelt :) )
een leuke ouderwetse platformer zoals blackhawk, jill of the jungle en dat dan in D3D (DN:MP like)

Bier, Whiskey en Metal!!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Lord_Mithril schreef op 31 oktober 2002 @ 15:14:
[...]

een leuke ouderwetse platformer zoals blackhawk, jill of the jungle en dat dan in D3D (DN:MP like)
ehm.... tis mogelijk...
maarreh :) dan moeten we eerst veeeeeeeeeeeel meer jongens optrommelen..

misschien is het mogelijk met heel GoT een spel in elkaar te knutselen

Er zitten hier 2D/3D artists en coders genoeg toch?

-EQ

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn game is ook uitgekomen :D :

Ongeveer 8 jaar geleden, toen ik 9 was ofzo, in de tijd van pac-man enz zat ik te fantaseren over games. Het zou een game worden, niet zoals toen die tijd de platvormgames, maar in 3D, dat je met een ventje moet lopen en overal in kan. (autorijden, in huizen etc). A la GTA 3 & Mafia dus _/-\o_

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• LordMithril
El_Quedro schreef op 31 oktober 2002 @ 15:16:
[...]

ehm.... tis mogelijk...
maarreh :) dan moeten we eerst veeeeeeeeeeeel meer jongens optrommelen..

misschien is het mogelijk met heel GoT een spel in elkaar te knutselen

Er zitten hier 2D/3D artists en coders genoeg toch?

-EQ
via GoT geef ik t weinig kans (geen eigenlijk)
het is al zo vaak geprobeerd en elke keer gefaald..
als je al ziet dat de groeps projecten in W&G al moeizaam lopen soms..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik vind dat een spel zoals Gta 3 moet worden gecombineerd met The Sims , je moet gewoon echt ALLES kunnen doen wat je in het normale leven ook kan doen..

Naar school gaan , steeds ouder worden , werk zoeken , en werken :D

Niet naar school gaan , stelen , drugs en alcohol , vroege dood :P

Dat lijkt mij wel een leuk spel , dat wil ik dan wel via het Gta3 perspectief zien en niet vanuit het Sims perspectief..

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Je moest juist een spel hebben met een kader, zie tetris tot morrowind bijvoorbeeld.
Als je totaal vrij bent heb je geen idee meer wat je doen kan en moet omdat je doel niet meer in beeld is.

Human Bobby

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 10:54

Tjark

DON'T PANIC

Wel een nieuw concept (ik ben het iig nog niet tegen gekomen): Internet Gotcha.

*idee*
een gotcha game waarbij de speler de andere speler moet taggen door op dezelfde internetpagina te komen als de ander op dezelfde tijd. Niks dus grafisch geweld, maar een game die dus doorloopt als je op het internet zit.

*setup*
iedere deelnemer installeert een client. De client geeft steeds aan de server door dat deze online is, en op welke pagina('s) de deelnemer zich bevindt. De server geeft aan de client door of en waar zijn doelwit online is, maar niet direct door de url, maar door hints (abstract pagina inhoud ofzo). Komt de jager op dezelfde pagina als het doelwit dan is deze gepakt. Doelwit krijgt popup met melding en jager krijgt nieuw doelwit te horen.

Iedere deelnemer moet op tijd online zijn. Men mag maximaal x dagen niet online zijn (evt in te stellen per game) anders dan is men uit het spel, ook als de client > x dagen geen url doorgeeft. Evt vakanties bij langere games van te voren te plannen?
Ook moet een deelnemer lang genoeg online zijn. bv min 30 minuten/sessie oid.

*tech*
1st target: Windows platform + IE. Sec: mozilla
de client moet de adressen van browser pakken of de inhoud. Dit dan coderen, naar de server sturen, server verwerken en doorgeven aan diegene die op de deelnemer jaagt als deze online is. Misschien adressen het beste: weinig processing op de server nodig.

*freezone domains*
domeinen waar je niet kan jagen, bv gotcha eigen domein (stats etc), t.net, Got, hotmail.com, internetbankierensites, etc.

*problemen*
- adres of inhoud grabben van brouwsers, cross browser?
- inhoud grabben en samenvatten.
- PRIVACY: vinden mensen het wel leuk dat ze gelogd worden? Misschien daarom niet de urls naar server doorsturen maar een hash oid? Vinden ze het wel leuk als iemand weet waar diegene geweest is? Wie durft er mee te doen waarbij je tegenstander er achter komt dat blijbaar elke 3e pagina die je bezoekt Pr0n, XXX, hot young .... bevat :)

Al met al lijkt het me dus leuk dat je met een groep vrienden kan inschrijven, een duur afspreekt van de game (bv 1 maand), en dan van start gaat.

Hoewel er dus geen grafisch programmeer gedoe bij komt kijken, zijn er toch nog aardig wat bezwaren en moeilijkheden, maar het lijkt me niet onuitvoerbaar ( in tegenstelling tot > 80% van de ideeen hierboven :) )
Daarnaast zou het spel niets/niet veel hoeven te kosten.

Heb alleen geen tijd om het uit te voeren. Misschien anders in een jaar ofzo.

Hoe denken jullie er over?

*insert signature here

Verwijderd

Heb zelf iets in gedachten wat een al het ware een mix is van zelda, dungeon keeper, boeken van tolkien en Jordan, diablo, mayesty, strongold, knight and merchants, fantasie dus. Het begin met de mooiste wereld die je ooit hebt gezien ongeveer de wereld van Tolkien, en de steden en landerige gebieden van Jordan. Helaas de wereld word bedrijgt. En je ziet dat het kwaad zich uitbreid.Het spel begint. Je word wakker in een bos, een 3elfjes en een 5 dwergen omringen je . Bij wakker worden krijg je te horen dat zij gevlucht waren voor een overval van een troep mensen ( mensen, elfen, dwergen, zeebewoners hebben onderling ook ruzie). Zij maken je duidelijk dat je een kamp moet bouwen. Die 3elfjes en 5dwergen zullen je altijd van dienst zijn (je moet ze wel geld geven en onderhouden). Je kunt bovengrond en ondergronds bouwen (vond ik heel mooi van dungeon keeper) als je een kampje heb zullen meer mensen naar je kampje gaan trekken, sommige zullen jou joinen en zullen je bevelen opvolgen. Andere mensen trekken alleen naar je kamp en bouwen daar zelf wat. Er kunnen heel veel winkels gebouwd worden en als jij iets niet hebt zal er vanzelf wel een winkel komen die jou geld weghaalt. Je hebt dus concurentie.

Na een tijdje krijg je de eerste aanval van wezens. Een grote paniek breekt uit tegen je mensen en het lukt ze net om die aanval te overmeesteren. Je zal in gaan zien dat je een leger nodig hebt. ( ow ja je bekijkt alles van 3d kan je ook gewoon in vechten maar als je wilt bouwen ga je naar je studeerkamer en kan je op je scherm op een perkament aanklikken wat je wilt hebben. En je moet opdrachten gaan geven hoe je aan je materialen komt). De mensen die je joinen zullen automatisch in je leger meevechten. Andere moet je huren. De gene die je moet huren zullen van die mannetjes zijn zoals bij mayesty, die doen alles zelfstanding, ze gaan pas naar je luisteren als je ze dus huurt.

Zoals je misschien had kunnen lezen wil ik wel een mix tussen adventure en strategie. Ik wil een groot aantal huisjes en gebouwen hebben, zodat het ook echt een grote nederzetting kan worden.
Je leger kan beter worden en kopen zelf als ze geld hebben wapens. Er kunnen groepen personen in je nederzetting onstaan en je zult dus goed moeten oppassen voor ruzies tussen verschillende groepen. Ook wil ik eigenlijk dat er erg veel ondergronds gebouwd word net als in de grotten vam Moria. Ook zul je ruzie krijgen met steden of je zult ermee moeten handelen ( het is dus geen hele wereld tegen de duistere ofzo)

Het is geen nieuwe gametype maar een mix van verschillende dingen. Warom iets nieuw bedenkten als je van goede games de beste punten kan halen.

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 07:43

NoTimeRemains

I know

eigenlijk moet je dus alle soorten geems in in een geem gooien mooi jasje, goede gameplay, veel goede spelervaringen er in en je hebt een top geem

This is the Way.

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

TjarkVerhoeven schreef op 31 oktober 2002 @ 15:40:
Wel een nieuw concept (ik ben het iig nog niet tegen gekomen): Internet Gotcha.

*idee*
een gotcha game waarbij de speler de andere speler moet taggen door op dezelfde internetpagina te komen als de ander op dezelfde tijd. Niks dus grafisch geweld, maar een game die dus doorloopt als je op het internet zit.

*setup*
iedere deelnemer installeert een client. De client geeft steeds aan de server door dat deze online is, en op welke pagina('s) de deelnemer zich bevindt. De server geeft aan de client door of en waar zijn doelwit online is, maar niet direct door de url, maar door hints (abstract pagina inhoud ofzo). Komt de jager op dezelfde pagina als het doelwit dan is deze gepakt. Doelwit krijgt popup met melding en jager krijgt nieuw doelwit te horen.

Iedere deelnemer moet op tijd online zijn. Men mag maximaal x dagen niet online zijn (evt in te stellen per game) anders dan is men uit het spel, ook als de client > x dagen geen url doorgeeft. Evt vakanties bij langere games van te voren te plannen?
Ook moet een deelnemer lang genoeg online zijn. bv min 30 minuten/sessie oid.

*tech*
1st target: Windows platform + IE. Sec: mozilla
de client moet de adressen van browser pakken of de inhoud. Dit dan coderen, naar de server sturen, server verwerken en doorgeven aan diegene die op de deelnemer jaagt als deze online is. Misschien adressen het beste: weinig processing op de server nodig.

*freezone domains*
domeinen waar je niet kan jagen, bv gotcha eigen domein (stats etc), t.net, Got, hotmail.com, internetbankierensites, etc.

*problemen*
- adres of inhoud grabben van brouwsers, cross browser?
- inhoud grabben en samenvatten.
- PRIVACY: vinden mensen het wel leuk dat ze gelogd worden? Misschien daarom niet de urls naar server doorsturen maar een hash oid? Vinden ze het wel leuk als iemand weet waar diegene geweest is? Wie durft er mee te doen waarbij je tegenstander er achter komt dat blijbaar elke 3e pagina die je bezoekt Pr0n, XXX, hot young .... bevat :)

Al met al lijkt het me dus leuk dat je met een groep vrienden kan inschrijven, een duur afspreekt van de game (bv 1 maand), en dan van start gaat.

Hoewel er dus geen grafisch programmeer gedoe bij komt kijken, zijn er toch nog aardig wat bezwaren en moeilijkheden, maar het lijkt me niet onuitvoerbaar ( in tegenstelling tot > 80% van de ideeen hierboven :) )
Daarnaast zou het spel niets/niet veel hoeven te kosten.

Heb alleen geen tijd om het uit te voeren. Misschien anders in een jaar ofzo.

Hoe denken jullie er over?
Hey! leuk idee lol !

Wel een idee om uit te werken iig.
En vanwege privacy schending moet je gewoon het programma uit kunnen zetten.

Je zou meerdere games daarmee kunnen maken. Wie bijvoorbeeld het meeste download binnen een maand.
Maar dan moet het programma nix registreren anders kan je de lul zijn :+

En zelf had ik ook is het idee om een Online kroeg te bouwen.
Gewoon een map als een kroeg, iedereen hoort dezelfde muziek en je kan elkaar gewoon aanspreken.. en gezellig een pilsie drinken.. maar misschien is daar de lol wel snel vanaf.. maar niet als je iemand ook op zijn bek kan slaan bijvoorbeeld }) maar dan wordt het weer zo'n zooitje :r

Maar je 'Tag' game lijkt me wel gaaf om te maken. Laat ff wat van je horen er verder over.

Verwijderd

NS (half life mode) heeft een hele frisse idee :) . Als je commander bent dan zie je alles van boven af (soort rts) waar je allemaal dingen moet bouwen en dingen moet upgraden en commandos voeren. EN de rest die ziet dat in FPS style en die moeten dus die objecten bouwen. DUs de commander zet een ding neer en de soldaten moeten em opbouwen. Ook kan de commander instructies geven door bv een soldaten een punt aan te wijzen waar ze naar toe moeten. En je hebt natuurlijk die lijpe aliens die evolueren tot grotere aliens etc.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Tsja, zoals ik al zei heb ik momenteel te weinig tijd om wat te kunnen maken. Misschien iets voor mensen om samen te werken in /14?

*insert signature here

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

dat hele verhaal van complete werelden online is misschien wel haalbaar als je de detailering van de graphics wat terug schroeft.. mja dan krijg je gezeik van "ziet er niet uit"

lijkt me opzich wel cool. ik denk aan een soort Driver (dat racespel of Midtown madness. Met wat minder detail kan je zo'n stad een stuk groter maken, en dat zou je kunnen gebruiken als arena voor gigantische FPS of misschien realtime roleplaying (ala Zelda64)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

we hebben alleen een server nodig met een fijne internetverbinding :\

• LordMithril
BdR schreef op 01 november 2002 @ 10:38:
dat hele verhaal van complete werelden online is misschien wel haalbaar als je de detailering van de graphics wat terug schroeft.. mja dan krijg je gezeik van "ziet er niet uit"

lijkt me opzich wel cool. ik denk aan een soort Driver (dat racespel of Midtown madness. Met wat minder detail kan je zo'n stad een stuk groter maken, en dat zou je kunnen gebruiken als arena voor gigantische FPS of misschien realtime roleplaying (ala Zelda64)
nadeel van dat soort games is het caliber server wat je ervoor nodig hebt.
een game als GTA3/mafia ofzo, maar dan 4 x zo groot (bijvoorbeeld) met veel mensen en AI erin, dan heb je echt al een bak nodig hoor.
kijk maar naar BF1942 als je met 64 man speelt..
zo'n game heeft dus minstens 64 players = massa's ram, een extreme verbinding en ongeveer 4 xeons om het aan te sturen.. (gokje)

Bier, Whiskey en Metal!!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Lord_Mithril schreef op 01 november 2002 @ 10:46:
[...]

nadeel van dat soort games is het caliber server wat je ervoor nodig hebt.
een game als GTA3/mafia ofzo, maar dan 4 x zo groot (bijvoorbeeld) met veel mensen en AI erin, dan heb je echt al een bak nodig hoor.
kijk maar naar BF1942 als je met 64 man speelt..
zo'n game heeft dus minstens 64 players = massa's ram, een extreme verbinding en ongeveer 4 xeons om het aan te sturen.. (gokje)
Dat is op te lossen hoor.. al zou je een stad in een x aantal delen verdelen. en waar de speler zicht in begeeft, de info van die mensen speelt ie door naar de speler. Dus niet van mensen die toch niet in de buurt zijn. Alles is te programmeren :)

Misschien kunnen we wel iets bouwen ala een virtueele wereld.. maar dan text/webbased..
mogelijkheden zijn dan zowiezo minder..

maar dat je werk moet hebben, als je een auto koopt kan je verder komen (naar een andere stad bijvoorbeeld) je kan een meisie/jongen ontmoeten, en daarmee samenwonen.. :9~

lijkt mij ook wel een gaaf idee.. maar dit is uiteraard heel uitgebreid.. :z

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

El_Quedro schreef op 01 november 2002 @ 10:46:
we hebben alleen een server nodig met een fijne internetverbinding :\
Die fijne internet verbinding is geen probleem: ik heb hier 10mb up/down liggen :)

De server is nu nou een beetje traag (P166), maar als ik ergens in feb (hopelijk) een nieuwe pc heb dan wil ik m'n huidige pc promoveren naar server.

*insert signature here

Pagina: 1