Toon posts:

5.25 inch uitbreidings rack voor een Chieftec big tower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben opzoek naar een 5.25 inch uitbreidings rack voor een Chieftec Dragon big tower. Deze plaats je direct boven de voeding waar nog voldoende ruimte is.
Er moet namelijk nogal wat in. Ik heb het al gevraagd bij Perfect systems (waar ik ook de kast heb gekocht) maar die racks verkochten ze helaas niet. Ook bij pricewatch kon ik het niet vinden.

Heeft iemand enig idee?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Bij 3.5" kan ik me wel iets voorstellen, die dingen zitten ook in een HX/HQ-08 als ik me niet vergis :)

[ Voor 0% gewijzigd door Timmert op 28-10-2002 18:26 . Reden: quoten is niet nodig :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewoon. Da's een rekje waar ruimte is voor 3 5.25 inch apparaten. Heel handig dus.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:40:
Ja gewoon. Da's een rekje waar ruimte is voor 3 5.25 inch apparaten. Heel handig dus.
wat moet je dan met een cd-rom speler IN je kast, waar je er niet bij kan :?

:o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zat ik me dus ook al af te vragen. Je zou er hoogstens een paar Bigfoot's in kwijt kunnen, maar veel verder kom je niet... :)

Bedoel je echt geen 3.5" :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel echt 5.25 inch bays.

Ik wil daar m'n hardisk koelers in gooien. Veel mensen doen hun harddisks in brackets waardoor ze in een 5.25 inch bay kunnen. Dan hebben ze in de meeste gevallen meer ruimte en kunnen ze beter hun warmte kwijt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bestaan die dingen dan wel :?
ik bedoel de 3.5 kom je wel tegen maar de 5.25 niet.
maar als je een 3.5 bay neemt kan je er toch ook een koeler in zetten :?
het zijn dan wel geen hd koelers maar gewone, die over de hd's blazen.
zo heb ik het ook in me chieftec, 2 hd's in een bay en een koeler aan het begin van de bay zodat ze zowel aan de onderkant als de bovenkant gekoeld worden :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij niet hoor.... Ik denk dat je er nog het beste zelf 1 kan maken dan... :)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Ehm, een chieftek bigtower heeft voor de koeling van je harde schijven 2 brackets met daarvoor ruimte voor 2 80mm fan's. En als je dan toch perse verloopbrackets wil gebruiken. Er zitten 6 5.25" bays in die kast.. Als je dan nog niet genoeg ruimte hebt kan je beter een andere kast zoeken. Chieftek heeft ook grote server kasten waar 12 5.25" bays in zitten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Vorlon schreef op 29 oktober 2002 @ 16:27:
Ehm, een chieftek bigtower heeft voor de koeling van je harde schijven 2 brackets met daarvoor ruimte voor 2 80mm fan's. En als je dan toch perse verloopbrackets wil gebruiken. Er zitten 6 5.25" bays in die kast.. Als je dan nog niet genoeg ruimte hebt kan je beter een andere kast zoeken. Chieftek heeft ook grote server kasten waar 12 5.25" bays in zitten.
Het zit als volgt: Ik wil m'n harddisk zowel koelen als geluidsarm maken. Dus gooi er een strakke hdkoeler overheen en pak die weer in in isolatie materiaal. (Dat heb ik eerder gedaan en werkt perfect.) Alleen toen had ik een te kleine kast en zag je alles da's natuurlijk niet mooi.

Dus oplossing 1:
Koop een 3 x 5.25 inch bay. Ze bestaan echt. Perfect Systems heeft het zelf gezegd. Alleen zij verkopen ze niet.

Oplossing 2:
Verbuig de lipjes in je chieftech kast zodat je koelers meer naar achter kunnen. (Mensen met een chieftech weten nu wat ik bedoel).
Dit laatste vond ik om twee redenen geen fijn plan omdat, je dan je net nieuwe kast mold en twee hoe worden mij hdkoelers op hun plaats gehouden? Bij een eenvoudige verplaatsing bestaat de kans dan ze eruit glijden.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Ik vermoed dat dit echt niet leverbaar is. Het is in ieder geval geen standaard optie bij Chenming/Chieftec/Antec.

Ik zou een oude atx kast strippen van z'n 5.25" bay en deze aan de achterzijde van de kast bevestigen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Da's inderdaad ook nog een optie. Daar had ik niet zo 1-2-3 aan gedacht.
Dankje.
Pagina: 1