[FoxPro] Kan app niet starten onder Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik moet samen met een paar medestudenten voor het AMC een FoxPro applicatie omzetten naar Delphi. We hebben een demo vd oude applicatie gekregen. Hieruit kunnen we de benodigde functionaliteiten overnemen. Het probleem is dat ik Windows 2000 heb, en geen Windows 9x, en dus wil het programma niet draaien. Ik heb gezocht in de GoT search en met Google. Daar was niet veel over te vinden, dus ben ik zelf aan klooien geslagen. Ik het volgende geprobeerd:
- DR-DOS 7.03 - klapt eruit na het opstarten vd FoxPro applicatie
- FreeDOS 0.82 - Hiermee kwam ik nog het verst, maar krijg achter elkaar foutmeldingen (ik kom uiteindelijk wel in het programma, maar ik blijf foutmeldingen krijgen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
                                               Num
File access denied.
USE "instel"
   ^
Called from - C:GEH_VAR.PRG
Called from - C:\FOXBASE\FINANC.FOX
Cancel, Ignore, or Suspend? (C, I, or S)

- setver.exe - de MS-DOS versie van de oudere command.com in te stellen, lukte niet echt. Kreeg nog steeds "Incorrect version"
- apcompat.exe - van de Windows 2000 CD, dit zou een compatibiliteitslaag moeten instellen van bijvoorbeeld Windows 95 en 98, maar werkt niet.

Ik ben een beetje door m'n eigen kennis en kunnen heen. Iemand anders nog ideeën? Ik ergens las dat Microsoft een Visual FoxPro heeft, kan ik (of iemand anders, heb nl geen Visual FoxPro) het op 1 of andere manier omzetten?

Zoek wat je niet eerder vond

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik wil niet heel flauw doen, maar VMWare of dual-boot met Windows 9x lijkt me verreweg het meest praktisch :). Kijk anders eens of je iets met Bochs kunt (soort VMWare, maar dan open-source als ik me niet vergis).
Verder zit er een Visual FoxPro in Visual Studio 6 al weet ik eerlijk gezegd maar half waar ik over praat.

|_____vakje______|

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Tja, dualboot snap ik, maar heb nogal weinig ruimte over en ik had win98 juist wegesodemierd omdat ik zwaar ge-irriteerd werd door alle vastlopers... had ik wel ff kunnen vermelden... 8)7
En vmware-achtig iets, tja, nog nooit gebruikt, is misschien wel wat, als dit apparaat het nog trekt... :|

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Heb je de sourcecode?? Probeer het dan nog eens te compilen op je windows 2000 machine en zo te runnen (foxpro zit o.a. bij visual studio 6, dus is niet zo moeilijk aan te komen).

Zelf head ik ook eenzelfde probleem ... kon de applicatie alleen runnen in de ontwikkelomgeving :(

... en je bent student lees ik, kan je bij je school geen software lenen?

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
We hebben Borland Delphi 6 gekregen van het AMC, maar kunnen we geen FoxPro mee importeren ofzo, neem ik aan. Ik heb wel al de .dbf bestanden geïmporteerd in een MS-Access om de records een beetje handig te kunnen inzien :)
Ik heb de source, dus ik zal eens kijken of ik VS 6 kan vinden...
Ik weet niet of je software kan lenen op de HvA.... dat moet ik morgen ff bekijken...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ach.. Lenen kan op 1001 manieren. Het enige doel is toch het bestuderen van de huidige toepassing? Binnen de kortste keren kun je de lening beëindigen.
Verder bieden de meesten universiteiten heel goedkope (bijv. €20) licenties aan voor studenten.

|_____vakje______|

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Heb inmiddels als wat kunnen do... euh.. lenen... ;)

Pagina: 1