Ik moet samen met een paar medestudenten voor het AMC een FoxPro applicatie omzetten naar Delphi. We hebben een demo vd oude applicatie gekregen. Hieruit kunnen we de benodigde functionaliteiten overnemen. Het probleem is dat ik Windows 2000 heb, en geen Windows 9x, en dus wil het programma niet draaien. Ik heb gezocht in de GoT search en met Google. Daar was niet veel over te vinden, dus ben ik zelf aan klooien geslagen. Ik het volgende geprobeerd:
- DR-DOS 7.03 - klapt eruit na het opstarten vd FoxPro applicatie
- FreeDOS 0.82 - Hiermee kwam ik nog het verst, maar krijg achter elkaar foutmeldingen (ik kom uiteindelijk wel in het programma, maar ik blijf foutmeldingen krijgen):
- setver.exe - de MS-DOS versie van de oudere command.com in te stellen, lukte niet echt. Kreeg nog steeds "Incorrect version"
- apcompat.exe - van de Windows 2000 CD, dit zou een compatibiliteitslaag moeten instellen van bijvoorbeeld Windows 95 en 98, maar werkt niet.
Ik ben een beetje door m'n eigen kennis en kunnen heen. Iemand anders nog ideeën? Ik ergens las dat Microsoft een Visual FoxPro heeft, kan ik (of iemand anders, heb nl geen Visual FoxPro) het op 1 of andere manier omzetten?
- DR-DOS 7.03 - klapt eruit na het opstarten vd FoxPro applicatie
- FreeDOS 0.82 - Hiermee kwam ik nog het verst, maar krijg achter elkaar foutmeldingen (ik kom uiteindelijk wel in het programma, maar ik blijf foutmeldingen krijgen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Num File access denied. USE "instel" ^ Called from - C:GEH_VAR.PRG Called from - C:\FOXBASE\FINANC.FOX Cancel, Ignore, or Suspend? (C, I, or S) |
- setver.exe - de MS-DOS versie van de oudere command.com in te stellen, lukte niet echt. Kreeg nog steeds "Incorrect version"
- apcompat.exe - van de Windows 2000 CD, dit zou een compatibiliteitslaag moeten instellen van bijvoorbeeld Windows 95 en 98, maar werkt niet.
Ik ben een beetje door m'n eigen kennis en kunnen heen. Iemand anders nog ideeën? Ik ergens las dat Microsoft een Visual FoxPro heeft, kan ik (of iemand anders, heb nl geen Visual FoxPro) het op 1 of andere manier omzetten?