Toon posts:

Nieuwe HD wordt niet herkent met 80 aderige IDE kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Western Digital 80 GB 7200 RPM 100 UDMA HD gekocht. Als ik deze op een 80 aderige IDE kabel aansluit wordt hij niet herkent door de bios. Als ik hem echter op zó'n oude kabel aansluit doet alles het perfect. Toch wil ik graag een 80 aderige kabel gebruiken omdat ik anders niet optimaal gebruik maak van de snelheid van deze HD.

Ikzelf dacht dat mijn HD door de 80-kabel volledig gebruik zou maken van zijn snelheid maar mijn mobo (Abit KT-20) dit niet aankon. Er staat in de handleiding van mijn mobo echter dat deze 33/66/100 DMA aankan.

Iemand een idee wat het probleem is?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Heb je al een andere 80-aderige kabel geprobeerd? Heb je je huidige 80-aderige kabel al op je CD-ROM ofzo geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Canard schreef op 28 oktober 2002 @ 18:01:
Heb je al een andere 80-aderige kabel geprobeerd? Heb je je huidige 80-aderige kabel al op je CD-ROM ofzo geprobeerd?
ja
ja

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
wel goed aangesloten...? blauw op blauw, etc..? tuurlijk.... dat weet iedereen toch...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jumpersettings doublegecheckt? Probeer anders Cable Select :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed aangesloten ja, jumpers staan ook goed, ik ga nu ff afsluiten en cable select proberen.
*duim voor me* :p

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden :D Mijn HD blijkt een hele IDE kabel voor zichzelf alleen te moeten hebben :(

Oude indeling:
Prim Mas: HD
Prim Sla: Brander
Sec Mas: Dvd

Nieuwe indeling
Prim Mas: HD
Sec Mas: Dvd
Sec Sla: Brander

nu werkt alles als een trein.

Heeft deze nieuwe indeling nog nadelige gevolgend voor de snelheid oid?

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 16:32
Deze nieuwe instelling heeft alleen maar voordelen voor je snelheid, want in je oude config. remde je brander je hdd af.

DVD en brander hebben kwa interface meestal de zelfde snelheid dus die remmen elkaar niet af.

Zo laten dus.!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WD kende toch ook een 'stand alone master' instelling? Misschien dat je hem per abuis daarop had gejumperd..

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:23:
Probleem gevonden :D Mijn HD blijkt een hele IDE kabel voor zichzelf alleen te moeten hebben :(
Lijkt mij een vreemde stelling.

Misschien eerder dat je 2 aparte master jumper instellingen hebt.
1: master
2: master with slave

Je had dan ws de 1ste.

humnz, BalusC was even wat sneller :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Hehe, er zijn zooooooooo veel mensen die hiermee de mist in gaan :)

Maar BalusC, weet jij ook toevallig waarom er dan die mogelijkheid is voor stand alone, want ik zie bij ide het nut er niet van in namelijk, aangezien het niet nodig is eigenlijk zo'n extra stand alone instelling.

Ligt dit aan de structuur van de nieuwe WD's of hebben ze het gedaan om bepaalde problemen te voorkomen qua performance/ruis etc :?
Pagina: 1