Toon posts:

Probleem bij HTML emails met images onder MAC client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een nieuwsbrief-progje wat ik gemaakt hebt. Een pittig probleempje voor de liefhebber. :*)

Het programmaatje is geschreven in PHP en verstuurt html emails met afbeeldingen erin. Het werkt onder alle clients die ik getest heb, alleen zijn er problemen met het weergeven van plaatjes in de email onder de MAC users.

De afbeeldingen worden door een php scriptje opgehaald uit de database en in de html voor de email komt dus iets voor als "[img]"image.php?id=100[/img]".

Deze afbeeldingen worden door mijn mail class ge-attached aan de email. In de mac email zijn deze attachments ook te zien, alleen dan met bestandsnamen als image.php?id=100. Het lijkt er op dat de mac client niet ziet van welke content type het opgehaalde plaatje is.

Iemand hier ervaring mee?! Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Ik denk dat dit eerder in W&G thuishoort.

P&W -> W&G. (Nu de schutting toch omvergewaaid is gisteren....)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Heb je een publieke URL?

edit:
Nog even wat toegevoegd

Ik weet trouwens dat het uploaden bij macintosh iets anders gaat. Op asp heeft het ActiveFile component (geloof ik) een speciale property voor Macintosh. Hoe het precies zit, weet ik niet. Mocht dit juist zijn, dan was de verhuizing onterecht :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 21:15 . Reden: Nog even wat toegevoegd ]