[XP] Administrator rights tijdens installatie programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 13:14
Bij het installeren van een aantal programma's wordt de installatie afgebroken, omdat ik niet voldoende rechten heb.
Ik krijg het advies de installatie uit te voeren vanuit een administrator account.
De account waaruit ik werk is echter al een administrator acount.
Ook het commanda run as... werkt niet.
Ik blijf dezelfde melding krijgen ??
Kan iemand een lichtje hierop schijnen ??

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien iets mis met de policies?
is het het oorspronkelijke admin account of een account dat _ook_ admin rechten heeft?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
FranDaMan schreef op 28 oktober 2002 @ 17:54:
Bij het installeren van een aantal programma's wordt de installatie afgebroken, omdat ik niet voldoende rechten heb.
Ik krijg het advies de installatie uit te voeren vanuit een administrator account.
De account waaruit ik werk is echter al een administrator acount.
Ook het commanda run as... werkt niet.
Ik blijf dezelfde melding krijgen ??
Kan iemand een lichtje hierop schijnen ??
sommige programma's vinden dat je dus daadwerkelijk ingelogd moet zijn als username admin of administrator. Misschien zijn de rechten toch niet helemaal identiek

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• FranDaMan
Het is een acount dat ik later heb aangemaakt en er administrator rights aan heb gegeven.
Het heeft geen pasword...moet ik dat veranderen ?
En hoe log ik in als username admin of administrator ?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

• FranDaMan
Zelfs vanuit het administrator acount is het niet mogelijk. blijft allemaal erg vaag

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

welke melding krijg je exact?
Welk programma gaat het hier om?
Zijn er nog dingen die we moeten weten (dualboot, bv?)

• FranDaMan
Het gaat om een aantal VST plugins voor Cubase SX.
Ik draai WinXP profesional met 2 acounts. 1 voor mijn standaard werk en 1 voor mijn geluidsstudio toepassingen. Beide accounts staan ingesteld op administrator.
Bij installatie van de plugins krijg ik de melding "you do not have the acces to make the required system modifications. Please rerun this installation through an administrator acount"
Deze melding krijg in beide acounts, en ook inloggen als administrator geeft hetzelfde probleem

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Probeer het eens in veilige modes?

Verwijderd

even dit oud topic gaan bumpen, omdat ik hetzelfde probleem heb en dit bij zowel het installeren van MSDE als bij het installeren van bvb Samurize.. ik ben ingelogd met een account met Computer Admin rechten op WIN XP SP2

bij het zoeken op Google kwam ik niet tot een concrete oplossing, de foutcode die ik krijg is "The system administrator has set policies to prevent this installation."

er zijn al verschillende topics geopend over dit probleem, maar nergens werd een oplossing aangeboden (een link naar een dood MS KB topic)

thx in advance

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:21:
even dit oud topic gaan bumpen, omdat ik hetzelfde probleem heb en dit bij zowel het installeren van MSDE als bij het installeren van bvb Samurize.. ik ben ingelogd met een account met Computer Admin rechten op WIN XP SP2

bij het zoeken op Google kwam ik niet tot een concrete oplossing, de foutcode die ik krijg is "The system administrator has set policies to prevent this installation."

er zijn al verschillende topics geopend over dit probleem, maar nergens werd een oplossing aangeboden (een link naar een dood MS KB topic)

thx in advance
Probeer het eens door de installatie te doen vanaf de harde schijf (alles kopieren). Het lijkt erop dat je geen installaties mag doen vanaf verwisselbare media (cdrom dus)

Verwijderd

hey Be-Falcon, bedankt voor je snelle reply.. beide freeware programma's waar ik het onlangs had (dus MSDE en Samurize) heb ik gedownload en vanaf mijn HDD installed..

Verwijderd

"You do not have the permissions required to install MSN Messenger on this computer. Please contact a person who has full permissions on this computer."

ik denk dat het zich steeds voordoet bij MSI

Verwijderd

Heb je NTSF? Misschien moet je jezelf schrijfrechten geven

Verwijderd

Ik heb het probleem opgelost door de Windows Installer te enablen, blijkbaar was die in de loop van mijn anti-MS periode uitgeschakeld. Zo zie je maar dat dat ding toch nog van pas kan komen hehehe :D

Nu kan ik tenminste die programma's probleemloos installeren, maar toch komt Windows Installer af en toe nog eens piepen bij het opstarten van een programma, als ik hem gewoon laat verder te doen vraagt hij uiteindelijk naar bestanden van Microsoft Office 2003 CD, ik dacht dat ik hieromtrent al eens een topic gelezen had op GoT.. even zoeken dan maar

toch bedankt voor alle hulp }:O

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 17:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De Windows installer heb je voor heel veel installaties nodig ;) Dit had je dus heel makkelijk op kunnen lossen door zelf even wast te proberen. Geen reden om oude koeien te lopen kicken dus ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.