Toon posts:

Converteren (DV) AVI -> MPEG2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik probeer al enige tijd met verschillende programma's (oa. LSX mpeg encoder, Panasonic Mpeg Encoder, CCE SP, Canopus DV File converter etc..)
een DV file van m'n digitale handycam (~4,3gb) om te zetten naar een MPEG2 file,
zodat 't makkelijker te bewerken en kleiner is.

Alleen heb ik 't volgende probleem: Op Panasonic Mpeg Encoder na geven alle bovenstaande encoders strepen in 't filmpje, vooral bij veel beweging... soort luxaflex zegmaar. :)

Panasonic Mpeg encoder doet 't prima, beeldkwaliteit is goed, maar na +/- 10 minuten film afspelen loopt 't geluid +/- 30seconde achter ten opzichte van 't beeld...

iemand een idee hoe dit komt, (met name 't probleem van de strepen), of tips met betrekking tot welke encoder ik 't beste kan gebruiken?

uiteindelijk wil ik m'n film gaan bewerken met Adobe Premiere (en die crasht wanneer ik de originele DV file van 4.3gb wil laden... vandaar mijn poging om de file te converten, en daarna eventueel in stukjes te hakken (ook hier graag enige suggesties voor :P))

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldje uit bijv. TMPGenc:

Afbeeldingslocatie: http://sjeemz.nl/bla/tmpgenc.jpg

de strepen zijn na 't omzetten een stuk dunner, maar dan wel 3x zoveel... :{

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Klinkt alsof je een interlacing probleem hebt, hoewel het in het bovenstaande plaatje niet echt duidelijk aangezien ik niet weet hoeveel beweging er in de achtergrond zit. In ieder geval zou ik ff in google zoeken naar "interlacing explanation" of zo, want ik kan het je niet in 2 tellen uitleggen. Door in je de/encoder de optie "deintelace" (bijv in Divx 5 codec) te gebruiken, kun je dit effect tegengaan en strakke output genereren. Overigens raad ik je aan om toch ff te checken of je je premiere niet aan de praat krijgt, want dan heb je minder kwaliteitsverlies, en premiere hoort zonder problemen dit soort files te openen.