Zoemende speakers, zelfs bij geluid uit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lang zitten zoeken, maar tot mijn verbazing weinig tot niets gevonden ;( .

Zodra ik mijn speakers aanzet komt er een redelijk sterk gezoem uit mijn speakers (niet uit sub). Het zoemt zelfs als ik volume helemaal uit zet. Dit is begonnen sinds ik mijn configuratie van mijn AOpen hq45 pro kast heb overgezet naar mijn nieuwe Chieftec DA-01W. Kan het misschien zijn dat de line-out mini-jack contact maakt met kast (die onder spanning staat) ? :? En zou een geaard stopcontact dan helpen?

mijn speakerset:
Creative soundworks 320

Verwijderd

Draai de stekker eens om van je pc of actieve speaker.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Da's een aardlus.
zoek op brom en/of aardlus... dan kom je er wel...

Een geaarde stekker zou kunnen helpen, maar daar kom je maar op 1 manier achter...

Alles kan stuk.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

remco_k schreef op 29 oktober 2002 @ 09:14:
Da's een aardlus.
zoek op brom en/of aardlus... dan kom je er wel...

Een geaarde stekker zou kunnen helpen, maar daar kom je maar op 1 manier achter...
Juist niet!!! Een geaarde stekker is juist de oorzaak van het probleem, probeer het eens met een niet-geaarde stekker. Wat meestal afdoende is is de coaxkabel uit je stereoset rukken als je je compu als geluidsbron gebruikt. Werkt dat nog niet dan heb je ws. een TV-kaart o.i.d., ruk dus ook de coax uit je compu. Een blijvende oplossing is een mantelstroomfilter bij de betere electronicazaak te kopen, of bij Conrad.

This title is for sale, please send me a PM

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jij wekt nu de onterechte suggestie dat aardlussen door geaarde stekkers veroorzaakt worden in samenwerking met de coaxkabel van de kabelmaatschappij....
Ja, VAAK is dat een oorzaak... maar ook VAAK genoeg lost een geaarde stekker juist een aardlus op... Zoals ik al zei: "zou kunnen helpen" en daar bedoel ik mee:
een aardlus heeft verschillende oorzaken en verschillende oplossingen.
en niet : "Juist niet!!!"
btw: misschien heeft irritableskillz niet eens een koppeling met de kabelmaatschappij.

als het idd door de coax komt dan lost een mantelstroomfilter (of een condensator tussen je mantel) je brommetje waarschijnlijk op.

Alles kan stuk.

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
the-body schreef op 29 oktober 2002 @ 13:11:
[...]
Juist niet!!! Een geaarde stekker is juist de oorzaak van het probleem, probeer het eens met een niet-geaarde stekker. Wat meestal afdoende is is de coaxkabel uit je stereoset rukken als je je compu als geluidsbron gebruikt. Werkt dat nog niet dan heb je ws. een TV-kaart o.i.d., ruk dus ook de coax uit je compu. Een blijvende oplossing is een mantelstroomfilter bij de betere electronicazaak te kopen, of bij Conrad.
Ik gebruik gewone pc-speakers dus niet de speakers van mijn radio, ik heb ook geen tv-kaart o.i.d. dat met een coaxkabel is verbonden. Het ligt dus zeer waarschijnlijk aan het niet geaarde stopcontact. Alleen het gekke is dat ik het gebrom met mijn vorige kast niet had. Maar ja, in ieder geval bedankt voor de adviezen, ik ga er werk van maken.
Pagina: 1