Het zijn allemaal wel leuke verhalen hier, maar is er hier ook iemand die daadwerkelijk beroepsmatig elke dag backups op hdd maakt?
Bedrijven als bijv Dell (mijn servertje) leveren dat soort hdd backupsystemen niet (hotswap e.d. (ja, ok, megagrote san's, maar die neem je niet mee

).
En als je een prof server hebt is het meestal raadzaam om er alleen maar hardware van hetzelfde merk in te stoppen: (voorbeeldje)
een tijdje geleden was de backplane van m'n server kapot (kwamen we natuurlijk later achter), dus ik bellen naar support (4uurs 24x7) of ze iemand konden regelen (was s'nachts).
Mannetje komt langs (niet van dell, maar van unisys

), een koerier brengt een nieuwe raidunit, maar niet alles lukte gelijk. Belt die monteur naar Dell, geeft de hardware door, en zegt die gast van de support doodleuk dat er iig een foute netwerkkaart (3com 905) inzit "want dat is geen servernetwerkkaart" en als die erinblijft dat de hele service dan stopt. Daar zakt toch je broek van af?
ok, netwerkkaart eruit, aangezien ie niet meer gebruikt werd, en later mocht ie er ook weer in nadat mijn accountmanager niet kon aantonen wat een 'servernetwerkkaart' was en ie ook geen lijst met 'unsupported hardware' kon ophoesten...
Dus ik kan me voorstellen dat als je allerlei hotswap hdd's (ide?) gaat inbouwen, dat de support op je hardware vervalt (is imho wel wat ingrijpender dan een nic).
En voor die support betaal je dik (want als bedrijf wil je die support)
En aangezien het hier om bedrijfsbackups gaat.... (kweet niet of er een kloon of 'echte server' staat), zou ik toch meer in deze richting denken i.p.v. wat nu het snelst, veiligst, best enz. is.
imo moet serverhardware gewoon goed, betrouwbaar, maar vooral gegarandeerd en makkelijk te bedienen zijn (goede backup service/proggie dus).
Als er namelijk iets mis is moet je dat in je avonduren (dus overwerk) fixen, wat dus extra moeite en ook extra geld is (hoe belangrijk is de aanschafwaarde dus)