Toon posts:

Alpha PAL 8045, zuigen of blazen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu sinds kort een leuk koelertje voor m'n athlon XP2000+ gekocht (nl. Alpha PAL8045), maar nu vind ik allerlei tegenstrijdige berichten over de airflow.

Moet die fan de lucht er in blazen (zeg maar airflow naar de proc toe), of juist andersom de warme lucht wegzuigen.

ps. er zit een enermax (UC-8FAB-B) fan op.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

zuigen
want daar is de alpha voor gemaakt :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Epsilon schreef op 28 oktober 2002 @ 17:25:
zuigen
want daar is de alpha voor gemaakt :)
Ja klopt je moet de lucht weg van de Proc blazen dan krijg je de beste resultaten.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Je kunt ook zien dat de fins aan de buitenkant van de heatsink ook een beetje omgekeerd druppelvormig gemaakt zijn, om de lucht betere 'toegang' tot de rest van de heatsink te geven. Althans, bij mijn 8942 is dat zo, ik neem aan dat dat bij het AMD-broertje ook zo is... :)

sigloos

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 00:24
Als je dat nou es lekker uittest :9 Btw meeste koelers behalen betere resultaten met een fan die de warme lucht wegblaast.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

staat overigens in je manual ook een mooi bijna onzichtbaar pijltje getekend van je heatsink af

Verwijderd

Nou ik heb hem op blazen staan, ik denk dat veel afhangt van hoe jij de rest van je airflow in je kast hebt gemaakt.
Je moet een constante flow door je kast via je processor zien te maken.

Mijn XP1800@2000 1,85VCore blijft hiermee 40 graden.

Verwijderd

Zuigen. Als je kijkt naar hoe de heatsink is opgebouwd zie je dat hij allemaal staafjes heeft ipv. vinnen bij een normaal heatsink. Bij een normale kan de lucht die je erin blaast dus tussen die vinnen door heel makkelijk naar buiten. Dit zorgt voor een hoge snelheid langs de koelvinnen, wat resulteerd in een betere koeling. Maar bij die Alpha (ik heb em ook) kan de lucht niet snel tussen de staafjes weg, ze zitten nl 'kruislings', dus is het resultaat een slechte koeling. Door te zuigen, haal je de lucht weg, en creeer je zelfs een beetje onderdruk, waardoor er beter gekoeld wordt.. :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

FF proberen wat het beste resultaat geeft?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.