Toon posts:

@Home FTP op andere locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanaf een andere locatie dan het @home netwerk je internetsite te updaten via FTP? Ik wil bijvoorbeeld vanaf de universiteit dingetjes up/downloaden, maar de login krijg ik niet goed.

Brinky

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bij mijn weten kun je vanaf elke plek gewoon naar je @home dir FTP'en hoor.

[edit]
Ja hoor, gaat prima. Nou ja, prima is overdreven want de members.home.nl bak bokt een beetje (traag ed) maar het werkt ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je login/pass combi fout is, dan moet je even de instellingen nalopen. Bij Chello was het (dacht ik) zo dat je alleen vanaf het Chello netwerk kan inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm! FTP werkt bij mij dus NIET! Waar kan dat dan wel aanliggen? Ben mijn login en wachtwoord al na gegaan, deze moeten gewoon goed zijn. Ik gebruik het programma WSFTP, moet hier soms nog iets geavanceerds ingesteld worden? (Poortnrs, oid??)

Ik kan trouwens ook niet op start.home.nl inloggen vanaf een andere locatie. Zou dit probleem met elkaar samenhangen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:34
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:27:
Hmmm! FTP werkt bij mij dus NIET! Waar kan dat dan wel aanliggen? Ben mijn login en wachtwoord al na gegaan, deze moeten gewoon goed zijn. Ik gebruik het programma WSFTP, moet hier soms nog iets geavanceerds ingesteld worden? (Poortnrs, oid??)
dan doe je het toch echt niet goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Flappie schreef op 30 oktober 2002 @ 11:29:
[...]

dan doe je het toch echt niet goed. :)
Nee, maar dat had IK zelfs al door!!! :D

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 20:31
Wat je moet doen is het command line commando ftp gebruiken, gewoon vanaf de dos-prompt. dan werkt het wel, tenminste dat lukte bij mij op mijn @home adres, vanaf een chello computer

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:27:

Ik kan trouwens ook niet op start.home.nl inloggen vanaf een andere locatie. Zou dit probleem met elkaar samenhangen?
Door inloggen op start.home.nl komt 't iig niet, kan ik ook nooit en FTP werkt wel gewoon.

Anders een probere met telnet.
"telnet members.home.nl 21"
->220
"USER blabla"
->331
"PASS blabla"
->230

Als je dat na de -> trugkrijgt zou het moeten lukken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Anders een probere met telnet.
"telnet members.home.nl 21"
->220
"USER blabla"
->331
"PASS blabla"
->230

Als je dat na de -> trugkrijgt zou het moeten lukken.
Ik krijg na "Pass blabla" het antwoord
->Login incorrect

Verwijderd

Topicstarter
cenix schreef op 30 oktober 2002 @ 11:35:
Wat je moet doen is het command line commando ftp gebruiken, gewoon vanaf de dos-prompt. dan werkt het wel, tenminste dat lukte bij mij op mijn @home adres, vanaf een chello computer
Juist, en dat geeft weer dezelfde foutmelding: Login incorrect.

Ik ben er alleen wel van overtuigd dat het wachtwoord goed is, en de loginnaam is toch het emailadres zonder @home.nl?

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:56:
[...]

Ik ben er alleen wel van overtuigd dat het wachtwoord goed is, en de loginnaam is toch het emailadres zonder @home.nl?
Da klopt, maar als je login niet goed is met Telnet is je pass gewoon fout of je username.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:56:
[...]

Je kunt bij @home 3 e-mail dressen invoeren, je moet voor zover ik weet het meeladres van de hoofdgebruiker hebben, dat is meestal ook je @home username...

[edit]
Type je toevallig te snel, dat je dingen als backspaces indrukt om te corrigeren? Dat werkt meestal n iet, omdat win -> unix en zelfs gelijke systemen nogal vaak een backspace als enge niet werkende escape sequence meesturen -> dan werkt het niet... Dus echt heel rustig, letter voor letter intypen... En als je hele vreemde tekens in je wachtwoord hebt staan zou het ook daar nog aan kunnen liggen (is het puur (alfa)nummeriek hoef je daar geen problemen mee te verwachten, enkel de backspace)

• Klippy

Klippy

Still Game

Kippenijzer schreef op 30 oktober 2002 @ 12:04:
[...]

Je kunt bij @home 3 e-mail dressen invoeren, je moet voor zover ik weet het meeladres van de hoofdgebruiker hebben, dat is meestal ook je @home username...
Je kan voor elk mailadres ook webspace aanvragen hoor :)

Neem aan dat hij zo slim is... :P

Verwijderd

Hoop dat hij ook voor elk mailadres de webspace al geactiveerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
KippenIJzer: Ik heb het meerdere keren geprobeerd te typen, en ik denk dat we typefouten kunnen uitsluiten. Verder heb ik het MAIN-email-adres gebruikt.

Zou ik me soms eerst voor WebSpace moeten aanmelden ofzo? Want ik krijg wel steeds meer het idee dat ik alles goed invul/type...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:28:
Hoop dat hij ook voor elk mailadres de webspace al geactiveerd heeft.

Dat hoop ik ook ;)

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:30:Zou ik me soms eerst voor WebSpace moeten aanmelden ofzo? Want ik krijg wel steeds meer het idee dat ik alles goed invul/type...

JA :D
Je moet je webspace eerst activeren ;)
http://start.home.nl/abonnee/accountbeheer/webspace

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik dank u allen!!

Kan iemand dit topic deleten?? :D
Pagina: 1