Toon posts:

Wat is beter SB 512PCI of SB 1024 Live! player?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag lijkt voor de hand te liggen: 1024 bit is beter dan 512 bit, LIJKT MIJ.
Maar laatst zij iemand tegen mij dat de SB 512PCI nieuwer en beter is. Ik ben van plan om de Soundcard te gebruiken voor:
-te gamen
-en Audio te editten
Ik ben er van plan een FPS 1500 bij te kopen.

Wat is Beter de 512 of de 1024 PLEASE HELP ME!!!

PS: op de website van Eynstein, zeggen ze dat de 512 nieuwer is, HELP!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo????
Iemand, PLEASE HELP ME!!! :(

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet zo ongeduldig vanavond krijg je wel antwoord

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De SB Live! 1024 is beter in jouw geval, EAX bij de spelletjes en een digitale uitgang voor de FPS1500

SB512 heeft beide niet voor zover ik weet

Verwijderd

Dit wou ik nou ook wel es weten!

Verwijderd

De SB 512 is het broertje van de 1024. Een meer budget kaart, echter wel met dezelfde chip. EAX doet 't net zo goed, alleen zullen er andere drivers zijn die kaart manker maakt. Prijs ligt maar iets lager dan de 1024. Keuze lijkt mij duidelijk :).

Verwijderd

bijna alle dingen die ik over de SB512PCI lees zijn negatief en dat lees haast niet over de SB live

Verwijderd

Ik heb zelf de SB live 1024 en de FPS1000 en daar zit een goed geluid in en ook voor games.
En de SB live ik ook heel uitgebreid dus ik zou in jouw geval de SB live 1024 nemen.

VRAAGJE:heeft iemand nog een tip zodat mijn bas van mijn subwoofer niet zo dreunt, want mijn ouders worden er gek van.

Verwijderd

garnage: daar heb ik ook zo last van :p

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat de Windows 2000 drivers van de Live echt volkomen waardeloos zijn, met name bij een multiple-CPU systeem. Met Liveware voor win2k sputtert het geluid al bij afspelen van mpeg2 op een Dual P3-450, terwijl MPeg2 op de kleinste pentium 2 al moeiteloos verloopt bij normale omstandigheden. Ook in games en dergelijke is het geen doen. Geluiden worden na een kwart seconde afgekapt.

Onder win98 is de Live een uitstekende kaart, dat is zeker zo.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

??? wat lul je nou? Ik heb een SB 1024 Live! onder Windows 2000 met Liveware3 en ik heb helemaal geen problemen hoor. Dus misschien dat jij het hebt over andere omstandigheden? maar bij een Athlon750 met win2k en liveware 3 is er geen vuiltje aan de lucht!

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

jaja ik heb wel gelezen dat je over multicpu systemen praat. echter daarvoor staat toch ook wat over enkele cpu systemen onder win2K

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 20:51 schreef garnage het volgende:

VRAAGJE:heeft iemand nog een tip zodat mijn bas van mijn subwoofer niet zo dreunt, want mijn ouders worden er gek van.[/quote]uhm, ik weet niet waar je sub woofer staat, maar als hij direkt op de grond staat dreunt ie veel meer door. Probeer er iets onder te zetten, iets van rubber, schuimrubber, en niet te dicht op de muur zetten.
oh ja, koop een goede koptelefoon! Die zijn geweldig voor gamen.

Verwijderd

koop die 1024
en voor de bas dat zit in de vulume mixer verwerkt ergens weet het zo niet uit mijn hoofd (dit is andere pc zonder live er in)
en als je echt van geluid wilt genieten koop je er de FPS2500 bij voor op de digitale uitgang, heeft voor elke box een volume regelaar er bij want als de boxen achter je ver weg staat zijn de voorste nogal overheersend en die kun je vrij lastig bijstellen (doormiddel van icoontjes gaan slepen in een "kamer" waar de boxen en een stoel getekend staan maar dat is lastig)
ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Om precies te zijn :) de creAtive Cambridge Soundworks Digital Desktop Theater 2500 Digital 5.1 :) :) :) (Wat een zin ;))Heeft niet alleen lekker geluid, maar is 00k errug m00i :0 :) (dof-zwarte satellietjes) )
Het enige wat een beetje tegenvalt (vind ik) is de lengte vd speaker-kabeltjes: 4x 3 meter & 2x 5 meter :(
In mijn kamertje van +/- 3 bij 4 en 2.. meter hoog haal ik het net niet om alle satellietjes in de de hoeken van m'n kamer tegen het plafond te plaatsen..:( :(
..
Weet iemand toevallig of het volstaat alleen 2 kabeltjes te verlengen OF moet alles dan verlengt worden?? ;)

Verwijderd

Heb zelf de Live! Platinum 8-)(ach, een mens wil ook wel eens wat.... kon er lekker goedkoop aan komen), aangesloten op m'n Dolby versterker, over m'n Jamo speakertjes en laat nu de buren maar gek worden!! >:) FF zonder dollen, de 1024 is errug OK!

Verwijderd

ik heb de subwoofer bijna helemaal ingepakt in schuimrubber,en dat helpt heel goed maar mijn dreunt nog wel erg door.
Hij staat ook niet te dicht bij de muur maar als je me meer info wil geven mail me dan mijn email adres is crazyboy@zonnet.nl

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Deze vraag lijkt voor de hand te liggen: 1024 bit is beter dan 512 bit, LIJKT MIJ.[/quote]1024 bit is idd veel beter dan 512 bit, ware het niet dat er helemaal geen enkel apparaat is dat zulke bitrates aankan. 't Zijn beide gewoon 16 bits kaartjes voor zover ik weet, zou intern misschien ook wel op 18 bit kunnen werken (mijn TerraTec XLerate Pro iig wel).
Die getallen hebben verder niks met bitrates te maken, ik denk dat 't een erfenis is van de AWE32 en AWE64, die 32 resp. 64 MIDI-noten tegelijkertijd konden spelen. Sindsdien hebben ze gewoon verdergeteld.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zulke bitrates komen zeker wel voor (maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet).
MP3 kan bijvoorbeeld een bitrate van 128 k hebben.

Op http://www.soundblaster.com/compare/compare_specs.asp?region=1&what=specs&products=18&products=5&x=57&y=14 kun je de verschillen zien. Zijn er niet echt veel volgens mij.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:18

we_are_borg

You will Comply

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>VRAAGJE:heeft iemand nog een tip zodat mijn bas van mijn subwoofer niet zo dreunt, want mijn ouders worden er gek van.[/quote]Als het goed is zit er op de achtekant van je subwoofer een knop voor je bas. Ik heb zelf namelijk ook de 1000.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zulke bitrates komen zeker wel voor (maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet).
MP3 kan bijvoorbeeld een bitrate van 128 k hebben.[/quote]Natuurlijk, zo kun je't ook zien! Da's de filegrootte in (kilo)bits per seconde, ik zat aan het aloude bits per sample te denken. kbps, helemaal vergeten...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 15:16 schreef garnage het volgende:
ik heb de subwoofer bijna helemaal ingepakt in schuimrubber,en dat helpt heel goed maar mijn dreunt nog wel erg door.[/quote]Nou, je kunt idd nog wat spelen met je equalizer om de subwoofer wat rustiger te krijgen, of het knopje op de subwoofer zelf. Verder kun je de box overal in je kamer neerzetten omdat itt de sattellietjes je deze lage tonen niet kunt "plaatsen". Je hoort de lage frequentie, maar menselijke oren kunnen de plaats ervan niet bepalen. Dus experimenteer wat met de plaatsing, zover het draadje het toelaat :D
Linkachter, rechtsachter, midden van de kamer, etc, etc.
Kan een heel verschil uitmaken in de beleving!
Verder heeft de FPS 1000 set niet de allerbeste subwoofer, betekent dat het geluid wat meer "dreunt" dan een duurdere subwoofer, die kan omdat ie beter gebouwd is (betere kast) en uit betere onderdelen bestaat ook een laag geluid voortbrengen zonder te dreunen. Vergelijk het met een goedkope en een dure auto die met dezelfde snelheid rijden. De dure heeft geen enkel probleem met 150 km p/u, terwijl de goedkope dan al snel moeite heeft met die snelheid.
en ik blijf erbij dat een nette hoofdtelefoon zeer aan te raden is, je stoort niemand en niemand stoort jou. Voor zo'n 150,- tot 200,- heb je al een prima hoofdtelefoon.
Succes :D

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Heb net een Sb512PCI gekocht met Target 520W boxen en subwoofer en het geluid is toppie ;)

Verwijderd

Koop gewoon een geluidskaart met superieure geluidskwaliteit en laat dat surround maar lekker zitten: stomme onzin als je het mij vraagt!!!!
Pagina: 1