Toon posts:

[mobiel internationaal] Mobiel, internationaal mailen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik vanaf 20 november ruim 2 1/2 maand naar Canada ga, en niet helemaal verstoken wil blijven van alle aardse contacten :) , ben ik op zoek naar de beste oplossing om zo nu en dan te kunnen mailen, dit voornamelijk i.v.m. reacties op solicitaties e.d.

Nu ben ik al wat aan het rondkijken geweest, heb vele oplossingen gezien zoals Blackberry (in Noord Amerika vrij populair schijnt het), mobiele telefoon (lijkt me persoonlijk een heel gepruts) en je kunt natuurlijk om de haverklap een internet cafe opzoeken (ook niet overal beschikbaar).

Ik heb wel een laptop, maar die neem ik liever niet mee als het anders kan, rondtouren met zo'n ding in de kofferbak vindt ik wat riskant met het oog op diefstal. :/

Hebben jullie ervaring met iets dergelijks en zo ja, wat lijkt je de beste oplossing voor mijn geval? Kosten aspect is redelijk belangrijk, ben net afgestudeerd en het is voor prive.

Wat me net nog te binnen schiet : is het mogelijk een pc-card modem in een pda te drukken en dan via een 'normaal' isp inbel account te werken? Zo ja, met welke pda's werkt zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar de laptop mee sjouw, lijkt me (wanneer dat ding tenminste niet 'ongevraagd meegenomen' wordt, de goedkoopste oplossing.

iPaq biedt op zich wel mogelijkheden maar dat wordt aardig kostbaar...

njaaa... nu nog internet toegang regelen aan de andere kant van de plas.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik kwam vandaag op qo.nl, die een interessante dienst aanbieden, QuoteOffice genaamd. Ze zeggen dat je via hun wereldwijd tegen lokaal tarief kunt inbellen... dat vraagt om een praktijkproef dus!

Ik hou jullie op de hoogte... :)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Je kunt:
1) een (oude tweedehands) Palm met seriele poort nemen, en die aansluiten op een "gewoon" extern modem. Uit de cradle (of je kunt de reiskabel nemen) komt een seriele poort, daar zet je een male-male connectortje op, daar sluit je je modemkabel op aan... wordt gewoon herkend als modem door een Palm en dan kun je inbellen en mailen.

2) je kunt een tri-band toestel nemen dat kan mailen - bijv. de Ericsson T39m of de T68(i). Wordt natuurlijk wel duur als je dat met een NL abo in Canada doet (bovendien is de dekking vrij slecht in Canada).

3) Jouw laptop idee. Mailt prettig, maar is idd lastig rondsjouwen en nogal jatbaar :(

Er zijn een heleboel providers die dekking bieden in de hele wereld, dan wel in heel noord-amerika (inc. Canada). ff rondzoeken dus! Persoonlijk zou ik voor dit doel gewoon een (tweedehands) Palm m105 nemen (die heeft standaard een kabel ipv een cradle) en een (tweedehands) klein extern modempje. Makkelijk mee te nemen en niet duur, voor 100-150 euro's moet je dan wel klaar zijn *D

Verwijderd

Op verwijderd heb ik net gezien dat je voor 8.25 per maand een prive account kan aanmaken of voor 10 euro (ex btw) per maand een zakelijke account. (het verschil is meer mb's van 30 naar 50 mb en ook een crm of project management gedeelte)

Voor beide accounts kan ik gebruikmaken van:
email en ook pop emails
agenda, adressen, taken, memo en bookmarks.
(groeps) sms door in te typen of je adresboek te gebruiken.

hiernaast kan je ook via Unified messaging naar je email en krijg je een fax nummer. Ik heb ook even op mijn IPaq gekeken en hier werkt het ook goed op. via verwijderd (ze hebben dit ook via i-mode en via wap beschikbaar gemaakt)

Je kan ook nog synchroniseren met je eigen msoutlook: hoef je eindelijk niet alles meer over te typen!

Oh ja over dat wereldwijd inbellen: je kan via 25.000 inbelpunten inbellen via een dienst die normaal 60 euro aansluitkosten heeft.

Ik vind het wel wat. verwijderd dus.

Bij deze heb je een officiële waarschuwing (en een besmeurde reputatie voor jezelf als spammer en je bedrijf) verdient.

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 01-11-2002 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als dit de manier is waarop ... klanten denkt te moeten werven, hebben ze wat mij betreft afgedaan. Sorry 'tjerk_hiddes' , maar op deze manier reclame maken dat hoort gewoon niet!

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 01-11-2002 16:13 ]

Pagina: 1