Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSM T68i + GPRS] -> quicknet email

Pagina: 1
Acties:

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:32
Ik probeer mijn (quicknet, pop3) mail op te halen met mijn t68i via GPRS. Maar dit lukt me niet.

Ik gebruik de GPRS van KPN-M-info als verbinding en gebruik mijn huidige (normale) quicknet mail settings...

Ben ik wat vergeten in te stellen?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

offtopic:
ik heb een telefoonnr lijst teruggevonden van het horizon :D binnenkort housewarming party bij mij in rijswijk?

Stop uploading passwords to Github!

• Koffievlek.nl
offtopic:
Misschien is dat wel een grappig plan, papa eend! Sinds wanneer heb jij je naam verandert?

Maarre je 'verkloot' wel mijn draadje ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

uhm, wat lukt er niet? Heb je geen contact met de server? Dat is nl. het meest voorkomende probleem met de T68i, vul dan ipv de hostnames de IP adressen daarvan in.

• Koffievlek.nl
Korakal schreef op 28 oktober 2002 @ 17:44:
uhm, wat lukt er niet? Heb je geen contact met de server? Dat is nl. het meest voorkomende probleem met de T68i, vul dan ipv de hostnames de IP adressen daarvan in.
idd hij kan de server niet vinden :-/

Ik ga het ff proberen

Verwijderd

laat het even weten of het lukt, want ik krijg met GPRS van BEN ook geen verbinding met de mail server. Maar wel met een gewone inbelverbinding...

• Koffievlek.nl
Nou Zero00 ik heb slecht nieuws, het is nog steeds niet gelukt...

Weet iemand de prefs die ik voor kpn moet instellen evt. met de prefs van quicknet?

• Koffievlek.nl
Ik wordt hier wel een beetje moe van...

Na KPN (voor de zoveelste keer vruchteloos) gebeld te hebben, kwamen ze met de volgende 'oplossingen'

Ik kan easy sms nemen, dit houdt in, dat ik moet gaan betalen voor het krijgen van berichten van KPN, dat er een email binnen is gekomen

Of ik moet internet everywhere nemen, dit houdt in dat ik een PDA moet kopen of een laptop(!) en dat ik dan pas mijn mail kan checken...

De sukkels bij de helpdesk weten al helemaal niet waar ze over praten en begrijpen je totaal niet... Nemen trouwens ook helemaal niets van je aan.
vb: "Een T68i heeft geen GPRS mogelijkheden, meneer. Waarom snapt u dat niet?" --> daar kan je tot echt pissed van worden??

GVRRRDOMME! Ik betaal €30 abo + €15 GPRS per maand voor een hoop stront!
Serieus, meer kan ik de service (wat service?) van KPN niet noemen! Ik neem nooit meer een abonnement bij zo'n logge en domme organisatie! En ik zit er nog zo'n 2 jaar aan vast... :'( (sjonge wat een frustraties...) ;)

Weet iemand dan wel wat voor instellingen ik moet hebben om een willekeurige (in mijn geval Quicknet Pop3) email account te gebruiken, dmv GPRS?

En dan bedoel ik de APN van KPN, etc etc. Want uit de andere threads kon ik niets zinnigs halen...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Er is mij even iets niet duidelijk:
je zegt dat je wil connecten via GPRS van M-info. Van de M-info site van KPN haal ik het volgende:
Geen kosten
U betaalt geen extra éénmalige of maandelijkse kosten voor het gebruik van M-info. U betaalt alleen de gesprekskosten volgens uw abonnement gedurende de tijd dat u contact heeft met M-info.
U kunt nog steeds gebruik maken van M-info over het GSM netwerk, maar ook via het GPRS netwerk. U heeft hiervoor wel een voor GPRS geschikt toestel nodig. Het gebruik van M-info wordt door GPRS voordeliger en gebruiksvriendelijker.
Later zeg je dat je €15 per maand betaalt voor GPRS. Dus zou je al Internet Everywhere hebben, maar je zegt ook dat KPN je aanbiedt om het te nemen... ik snap het even niet meer 8)7. Kun je het nog een keer uitleggen?

Als je Internet Everywhere (voor zover mij bekend was is dit het 'synoniem' voor KPN GRPS) hebt, kun je ook ZONDER PDA of laptop van je emailfunctie op je T68i gebruik maken.
Stap 1: Bent u in het bezit van een Internet Everywhere goedgekeurd toestel?
(...) SonyEricsson T68i (...)
Hij wordt dus ondersteund volgens de KPN normen, niet ieder GPRS toestel is per definitie goedgekeurd.

Uit de handleiding voor handmatig instellen laptop kun je de informatie halen die je nodig hebt om je telefoon in te stellen voor stand-alone gebruik (even kijken welke instellingen je dus precies nodig hebt, de waarden kun je uit de PDF halen).

Succes en ik hoor wel of het gelukt is.

en ja, je ervaringen met KPN komen mij zeer bekend voor... daarom ben ik ook zo'n grote fan van ze :X :X

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

even kort samen gevat voor de leeken onder ons,

hij heeft een T68i gsm telefoon, en een abo bij kpn met een gprs bundel erbij, nu wil hij via gprs zijn mail binnen halen van zijn quicknet account met behulp van de ingebouwde pop3 client (die in zijn telefoon zit) Duidelijk????

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Koffievlek.nl
Petergr schreef op 29 oktober 2002 @ 19:09:
even kort samen gevat voor de leeken onder ons,

hij heeft een T68i gsm telefoon, en een abo bij kpn met een gprs bundel erbij, nu wil hij via gprs zijn mail binnen halen van zijn quicknet account met behulp van de ingebouwde pop3 client (die in zijn telefoon zit) Duidelijk????
Geen kosten
U betaalt geen extra éénmalige of maandelijkse kosten voor het gebruik van M-info. U betaalt alleen de gesprekskosten volgens uw abonnement gedurende de tijd dat u contact heeft met M-info.
U kunt nog steeds gebruik maken van M-info over het GSM netwerk, maar ook via het GPRS netwerk. U heeft hiervoor wel een voor GPRS geschikt toestel nodig. Het gebruik van M-info wordt door GPRS voordeliger en gebruiksvriendelijker.
Hier gaat het over M-info, en niet over M-info-GPRS... Dat kost natuurlijk wel geld.

Verder: Heel duidelijk peter. ;)

Enne bedankt Telemark! Maar dit is niet wat ik zoek volgens mij...

• Koffievlek.nl
offtopic:
korakal, ik zag je wapsite toevallig laatst toevallig. Je staat op nr. 1 bij wap.nu toch? ;)

Maar had je misschien nog wat meer tips?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

marco_bakker schreef op 30 October 2002 @ 18:03:
Maar had je misschien nog wat meer tips?
Quicknet ondersteund het niet, je kan niet inbellen en dan je mail chekken van quicknet!!

Ik heb ook quicknet en ook GPRS maar geen Kutste Provider van Nederland

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 21:51
marco_bakker, gebruik aub de edit knop.
Pagina: 1