Toon posts:

een nieuwe pc kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

We kunnen van de zaak via een pc prive project meedoen om een nieuwe computer te kopen.
Men heeft een eerste selectie gemaakt en we kunnen div modelen kiezen van Compaq.
Het model wat ik eventueel op het oog heb is de Presario 6245ea-xp,opzich heeft deze pc alles wat ik nodig heb (ik ben geen gamer,maar 90% internetten en eventueel in de toekomst wat video bewerking ).

Wel wil ik dat er een knap geluid uit de pc komt,maar ik zie dat er geen geluidskaart in zit maar er staat "Digital Audio geïntergreerd SoundMax III AC97"
Is dat nog wat en wat houd dat in ,kan ik er wel een eventueel betere geluidskaart in zetten ,zo ja welke kunnen jullie aanbevelen ,het hoeft niet speciaal 5.1 te zijn ,ik luister en monteer voornamenlijk muziek dus geen spellen .
Ik heb in m,n huidige pc een soundblaster 1024 zitten hoe is die tav de huidge
geluids kaarten.

Ook ben ik op zoek naar een goede printer tussen de 150 en 200 euro dus als jullie
me hier ook in kunnen adviseren....

Alvast bedankt , Willem

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Voor gewoon wat muziek te beluisteren zijn die AC97 onboard geluidskaartjes prima.

legacycode.net

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ik heb nog geen prijs gezien
en of het wat is voor jouw moet je zelf bekijken

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmz, ik wil niet lullig zijn maar hier zijn genoeg relevante topics over te vinden. effe het knopje search gebruiken en je krijgt antwoorden op je vraag....
De geluidskaart die je erbij krijgt is aan de naam te zien een onboard kaartje, wanneer je de pc alleen voor geluid gebruikt zal ik er toch een PCI variant in stoppen. Mijn mening is dat onboard leuk is voor kantoor, maar zoals je zelf aangeeft ga je hem hoofdzakelijk gebruiken als 2e radio. Investeren in een Creative Sblaster lijkt me geen overbodige luxe

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
als je echt mooi suround sound wilt zou ik een andere geluids kaart erbij kopen ja...maar voor games is het wel te doen hoor en mp3 ook wel

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

of gewoon je oude erin zetten, is imo beter als die ac'97, en neem een zti videokaart(als je die optie hebt(2d is rustiger bij de ati)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor gewoon wat muziek te beluisteren zijn die AC97 onboard geluidskaartjes prima.
Als je je pc op gewone pc-speakertjes aansluit zul je het idd niet zo snel merken, maar sluit je hem aan op een stereo set dan merk je wel degelijk verschil tussen een AC 97 en bijvoorbeeld een SB Live of een Hercules Fortissimo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een mooie geluids installatie opstaan met Mission luidsprekers,dus zal ik het verschil in geluid best wel horen ,ik zal de door jullie aangedragen alternatieven eens bekijken in de div tests.
Alvast bedankt voor jullie tips, Willem
Pagina: 1