Toon posts:

[PS] Foto opbouwen uit geselecteerde kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een full color foto en wil dat deze opgebouwd wordt uit een 15-tal kleuren. Kan dit met behulp van PhotoShop 6.0.1 .

PS: Ik gebruik dit om een schilderij te herkleuren. Deze wordt namelijk gebruikt voor een corsowagen en die wordt beplakt met bloemen (15-tal kleuren).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan kies je [Image] -> [Mode] -> Indexed Color...
En je kiest je vijftiental kleuren. Ik geloof dat je er een speciaal palet voor kunt aanmaken (hoe dat moet weet ik niet...)
Je kunt ook [Image] -> [Adjust] -> Posterize... doen, en dan kun je gewoon een maximum van 15 kleuren instellen (die mag je niet zelf kiezen). Het kan dan dat je dus op kleuren komt waar je geen bloemen voor hebt...

[ Voor 0% gewijzigd door Dark Blue op 28-10-2002 17:03 . Reden: Corrigeren is Adjust :) ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Dingen die in me op komen zijn:
- image/adjust/Gradient Map: waarbij je een spectrum van jouw kleuren aan kan maken.
- image/adjust/Posterize: en dan 15 levels aangeven maar dat lijkt me niet juist...
- image/mode/indexed Colors: en daarbij kiezen voor 15 colors en Forced:Custom waarbij je zelf de kleuren uit kunt kiezen.

hmmz, eigenlijk weet ik het niet :/

edit:
oeps, DB heeft eenzelfde ingeving :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Image -> mode -> Indexed color

Palette: custom
Colors: 15

En kies in het palette 15 kleuren uit :)

edit:
Hey Dark Blue, weer eens online :) welkom terug :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zet um om naar een gif met 15 kleuren. Als je diffusion dan uit zet krijg je een beetje vlakken. Als je het nou heel erg vergroot doet dan is het misschien voor de bloemenstekers handig er een soort mosaic filter overheen te gooien zodat je kleurvlakjes krijgt waarbij bv elk vlak 4 bloemen is. Ik roep maar wat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ah, doen we 3 op een rij?

-1 flauwe humor ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Hier kan ik wat mee ...

• Willem
  • Laatst online: 00:49
Lijkt me 1: genoeg informatie en 2: kwestie van zoeken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.