[Iiyama VMPro 411 / MatroxG450] beeld trilt

Pagina: 1
Acties:

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Mja, mijn beeld trilt dus.... En niet eern klein beetje ook niet. Het heeft niets te maken met het aantal Hertz, want ten eerste ben ik daar niet aangeweest en de afgelopen twee jaar deed alles het prima, en ten tweede trilt ie niet zomaar een beetje, maar de zijkanten golven als het ware.... en best snel.

Meer info:

Mijn huisgenoot heeft mijn monitor al aan zijn laptop gehangen en toen deed het beeld het goed.

Volgens aparaatbeheer werkt mijn grafische kaart correct.

Ik ben met mijn kaart (Matrox G450 16 Mb dual-head) naar de Technische Dienst van een computerzaak geweest (Paradigit, Eindhoven) en daar vertelden ze me dat de kaart het goed deed.

Ik heb mijn virusscanner (Norton Anti-virus2002, wekelijks ge-update en net ff nog een keer) op mijn pc losgelaten en die vindt niets.

En zeg nou alsjeblieft niet dat deze vraag al eens eerder is gesteld, want ik kan dus amper lezen met dit beeld!!! :'(

HELP!!!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Stond de monitor op dezelfde plek toen je vriend hem op zn laptop aansloot zo nee laat hem het nog eens proberen zonder hem te verplaatsen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Is al je spul geaard???

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Toen je de monitor aan de laptop hing, heb je toen ook de monitor verplaatst? Wellicht zit er een magnetisch veld in de buurt dat stoort, boxjes ofzo. Ik heb het hier ooit gehad met m'n tv, rood beeld enzo. Ik weet niet of dat het probleem is, maar het is het eerste wat in mij opkomt. Probeer dus de monitor eens ergens anders te zetten, of kijk of er iets in de buurt staat.

• WFvN
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Xochiquetzal schreef op 28 oktober 2002 @ 16:47:
Mja, mijn beeld trilt dus.... En niet eern klein beetje ook niet. Het heeft niets te maken met het aantal Hertz, want ten eerste ben ik daar niet aangeweest en de afgelopen twee jaar deed alles het prima, en ten tweede trilt ie niet zomaar een beetje, maar de zijkanten golven als het ware.... en best snel.
Misschien een apparaat (adapter ofzo) naast je monitor neergelegd omdat je een nieuw apparaat hebt aangeschaft ofzo?
Meer info:

Mijn huisgenoot heeft mijn monitor al aan zijn laptop gehangen en toen deed het beeld het goed.
Heb je je monitor laten staan en de laptop eraan gehangen of je monitor meegenomen en elders op de laptop aangesloten?
Volgens aparaatbeheer werkt mijn grafische kaart correct.

Ik ben met mijn kaart (Matrox G450 16 Mb dual-head) naar de Technische Dienst van een computerzaak geweest (Paradigit, Eindhoven) en daar vertelden ze me dat de kaart het goed deed.

Ik heb mijn virusscanner (Norton Anti-virus2002, wekelijks ge-update en net ff nog een keer) op mijn pc losgelaten en die vindt niets.

En zeg nou alsjeblieft niet dat deze vraag al eens eerder is gesteld, want ik kan dus amper lezen met dit beeld!!! :'(

HELP!!!
Ssssssst....

Verwijderd

Eh.... en wat voor monitor heb je dan, dan fix ik een normale topictitel voor je.

• Xochiquetzal
stamp666 schreef op 28 oktober 2002 @ 16:49:
Stond de monitor op dezelfde plek toen je vriend hem op zn laptop aansloot zo nee laat hem het nog eens proberen zonder hem te verplaatsen
Monitor stond op de zelfde plaats...
Ja.
Compubiter schreef op 28 oktober 2002 @ 16:51:
Toen je de monitor aan de laptop hing, heb je toen ook de monitor verplaatst? Wellicht zit er een magnetisch veld in de buurt dat stoort, boxjes ofzo. Ik heb het hier ooit gehad met m'n tv, rood beeld enzo. Ik weet niet of dat het probleem is, maar het is het eerste wat in mij opkomt. Probeer dus de monitor eens ergens anders te zetten, of kijk of er iets in de buurt staat.
Alles heeft het hier goed gedaan tot vorige week (en natuurlijk net toen ik op vakantie was :'()

En ik heb geen nieuw aparaat aangeschaft.... Alles is nog zoals het was voor ik weg ging....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Xochiquetzal schreef op 28 oktober 2002 @ 16:56:
[...]
Monitor stond op de zelfde plaats...
[...]
Ja.

[...]
Alles heeft het hier goed gedaan tot vorige week (en natuurlijk net toen ik op vakantie was :'()

En ik heb geen nieuw aparaat aangeschaft.... Alles is nog zoals het was voor ik weg ging....
Trek voor de aardigheid je pc eens zoveel mogelijk leeg (geluidskaarten e.d.) maar laat de grafische kaart er eens in;
Als het beeld dan wel goed is; dan 1 voor 1 alles weer terugprikken en telkens tussendoor testen uiteraard

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:54:
Eh.... en wat voor monitor heb je dan, dan fix ik een normale topictitel voor je.
Iiyama Vision Master Pro 411 17"

• Xochiquetzal
wfvn schreef op 28 oktober 2002 @ 16:58:
[...]

Trek voor de aardigheid je pc eens zoveel mogelijk leeg (geluidskaarten e.d.) maar laat de grafische kaart er eens in;
Als het beeld dan wel goed is; dan 1 voor 1 alles weer terugprikken en telkens tussendoor testen uiteraard
I'll try.... werkt het niet, zien jullie me later wel weer terug....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zijn er adapters in de buurt van de monitor, zoja trek daar de stekker eens uit :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

titelfix

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

FastBunny schreef op 28 oktober 2002 @ 17:01:
Zijn er adapters in de buurt van de monitor, zoja trek daar de stekker eens uit :)
psst.... lees het draadje eens door en trek je conclusie zelf wat betreft je eigen tip :P

• Mr.Nobody
  • Niet online
welke resolutie draai je? aantal kleuren en frequentie?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Xochiquetzal
Heeft er niets mee te maken.... Ik heb mijn instellingen niet veranderd. Het gebeurde gewoon van de een op de andere dag, bij het aanzetten... oja, dat was ik vergeten te vertellen... normaal springt mijn monitor aan als ik de pc aanzet, doet ie nu nog steeds wel, maar wel erg laat. Pas vlak voor aanmelden voor netwerk...

Ik heb geprobeerd alles er opnieuw in te stoppen zoals hierboven beschreven werd, mar dat maakte niets uit. Ik zit nu op mijn huisgenoot zijn laptop aan mijn monitor. De monitor is niet verplaatst en hij doet het nu wel ineens....

• Mr.Nobody
  • Niet online
Xochiquetzal schreef op 28 oktober 2002 @ 17:51:
Heeft er niets mee te maken.... Ik heb mijn instellingen niet veranderd. Het gebeurde gewoon van de een op de andere dag, bij het aanzetten...
het zo er wel mee te maken kunnen hebben als je buiten je specs draait.
ik heb dat ooit expres gedaan om beter beeld te hebben. het resultaat was wel dat mijn monitor na 7 jaar het begaf met een rookwolk, maar ik wist dat dat ooit zou gebeuren.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Xochiquetzal
ik bedoelde heeft er niets mee te maken omdat ik er niet aangezeten heb, maar ik denk nu dat het aan mijn agp slot ligt... Ik denk, ik zeg het ff voor het geval dat iemand met hetzelfde probleem komt. Thx guys!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. ik heb een Iiyama VMPro 413 en het trilt ook aan de zijkanten van mijn monitor.

kheb een video kaart van ATI
Radeon 9600 series
AGP 4x / 8x 128 mb.

kzou ook niet weten hoe ik dit kan oplossen.
kheb ook al een aantal hrz geprobeert maar nix helpt.
ook een paar video codes weggegooit. zoals mpg3 enz.

ook nix geholpen

het ligt misschien aan die agp slot. De videokaart past er niet helemaal in.
moet ik dan een nieuwe kopen of zijn er hulpstukken voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 10:15 ]

Pagina: 1