Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Infraroodfilters...

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Mijn webcam ziet dus infrarood, ben ik erg blij mee, want mbv. software kan ik dan mijn fiets in de tuin bewaken. Ik heb al een IR-schijnwerpertje en het werkt best, totdat ik in de tuin wil kijken met de camera. Door de tegenlichtcompensatie icm. de tl's die in de tuin hangen zie ik alleen twee witte vlekken...

Nu dacht ik een IR-filter (die IR doorlaat en hogere freqs niet) voor de camera te plaatsen, zodat de tl's niet meer zo erg storen... TL's stralen niet veel IR uit omdat het koudlicht lampen zijn...

Waar vind ik goed(koop) IR-glas / folie voor zoiets? Het moet dus transparant zijn voor IR en bijna zwart voor zichtbaar licht...

Verwijderd

dat zit ook in je afstandsbediening, maar waar te krijgen...

Verwijderd

Welke frequentie zendt je schijnwerperpje uit? Je TL's namelijk 50Hz en als je schijnwerpertje nu een hogere frequentie heeft (wel als het een goede is), dan kun je beter een BDF of een HDF maken. Das simpel :)

Verwijderd

Probeer es ff een cd / magneetschijf van een diskette ervoor te zetten, heb ergens gezien dat die vooral IR doorlaten en de rest veel minder

@Nosferatu:
50Hz is de snelheid waarmee de lichtflitsjes van de TLbuis komen, de frequentie van de electromagnetische straling van dat licht ligt veeeeeeeeeeeeeeeeeel hoger

• Benadski
Een CD of magneetschijf (neem aan dat je zo'n floppy schijf bedoelt) lukt me niet, misschien omdat dit niet transparant is? Het moet helder zijn als glas (de camera moet erdoor kunnen kijken).

De golflengte is 760-810nm. De frequentie is ook te berekenen a.d.hand van de lichtsnelheid +/- 300.000.000 m/s en is ongeveer 385 THz, daar moet je dus een heel speciaal filter voor hebben in de vorm van een papiertje/glaasje... :)

Verwijderd

heb je wel is met die camera in je video gekeken of in je afstandsbediening?
Je ziet dan alle onderdelen zitten :)

• Benadski
Ja, dat zoek ik dus ook, maar dan wat groter!!! (10*10 cm ofzo, dan heb ik nog een stukkie voor de volgende cam).

Uit mijn video / ab ga ik het niet slopen, da's zonde... Iemand misschien een idee waar je dat glas / plastic los kan kopen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:55:
Probeer es ff een cd / magneetschijf van een diskette ervoor te zetten, heb ergens gezien dat die vooral IR doorlaten en de rest veel minder

@Nosferatu:
50Hz is de snelheid waarmee de lichtflitsjes van de TLbuis komen, de frequentie van de electromagnetische straling van dat licht ligt veeeeeeeeeeeeeeeeeel hoger
Tuurlijk, maar als je die flistjes eruit filterd ben je klaar! Hebben we bij onze robot op school ook gedaan. Dat ding zond pulsjes uit met een frequentie van 25kHz, dus de 50Hz van een TL is er dan makkelijk uit te filteren. Dat de frequentie van het licht zelf veel hoger licht maakt nix uit!

• Benadski
Hoe wil je dat uit filteren dan? De camera CCD maakt gebruik van automatische belichting, dus moet het filter (van glas / kunststof dus) 50Hz eruit gaan filteren? Kan niet zo makkelijk... :?

Een elektrisch filter is geen oplossing lijkt me...

Het gaat er dus niet om gemoduleerd IR licht van ander IR licht te filteren zoals bij afstandsbedieningen wordt gedaan...

Ik heb ook ergens gelezen dat ik rood folie kan gebruiken, maar of dit 90% of meer van het IR doorlaat weet ik niet...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Benadski schreef op 29 oktober 2002 @ 13:12:
Hoe wil je dat uit filteren dan? De camera CCD maakt gebruik van automatische belichting, dus moet het filter (van glas / kunststof dus) 50Hz eruit gaan filteren? Kan niet zo makkelijk... :?

Een elektrisch filter is geen oplossing lijkt me...

Het gaat er dus niet om gemoduleerd IR licht van ander IR licht te filteren zoals bij afstandsbedieningen wordt gedaan...

Ik heb ook ergens gelezen dat ik rood folie kan gebruiken, maar of dit 90% of meer van het IR doorlaat weet ik niet...
Stukje rood folie kost volgens mij geen hol dus je zou het best kunnen proberen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1