Toon posts:

Geluid skipt bij RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT3ultra2-R, en alles loopt als een trein.
Nu heb ik laatst 2 harde schijven aan de raid controller gehangen en 3cdrom spelers op de gewone ide poorten. Als ik dan in WinXP een mp3tje afspeel dan blijft ie iedere halve minuut even hangen. Enorm irritant! Kan ik dit verhelpen door de pci latency hoger te zetten?
Ik had dit probleem trouwens niet als er gewoon 1 harddisk aan de raid hing.

Heb een SBLIVE player.

Verwijderd

Sblive player.. heeft die kt3 ultra toevallig een kt133 (a) of 266 (a) chipset.. Dat zijn namelijk bekende problemen die je met patches kunt "oplossen" :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:55

Rival24

I'll Be Back

Zit daar een highpoint raid controller op? Zo ja, installeer dan dezelfde driverversie als je raidbios versie. Zo niet.... update je raid controller drivers :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 333 chipset, en er zit een promise raid chip op. Ik zal eens kieken of er een nieuwe driver voor is.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Is er soms veel dataverkeer (downloads of zo) terwijl je muziek aan het luisteren bent ?
Bij veel CPU activiteit, en nogal wat HD activiteit durft de boel ook wel eens te beginnen skippen bij mij. Dit ondanks driver updates en bios update.

[ Voor 0% gewijzigd door LegacyCode op 28-10-2002 16:54 . Reden: More explanation :? ]

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij nul activiteit skipt ie. Ik heb nu m'n harddisks weer op de gewone IDE en nergens last van. Echt vreemd.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 19:37
Kan ik dit verhelpen door de pci latency hoger te zetten?
Mijn Gigabyte 7VRXP met KT333 chipset had dit ook, de latency via een gemodde bios omhoog fixte het probleem; in de nieuwste bios is het probleem helemaal verdwenen.
SbLive == problemen IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een Audigy beter lopen dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 17:10:
Zou een Audigy beter lopen dan?
Volgens mij hebben die hetzelfde probleem, al heb ik hier geen last meer van sinds een paar via 4in1es terug.
Pagina: 1