Digital-out op Digital8 met gewone Hi8 bandjes?

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Mijn vader had een vraag en die luidt ongeveer als volgt:
Hij wil dus een nieuwe camera gaan kopen, een digitalen. En aagezien hij heel veel oude Hi8 bandjes heeft wil hij dus een Digital8 camera want daar kun je ook de oude Hi8 bandjes op afspelen.
Tot zover niets aan de hand.
Maar nu het volgende: hij vroeg zich af de digitale uitgang van de camcorder ook werkt als je er een Hi8 bandje in hebt, dus dat je de Hi8 bandjes via de I-Link (of IEEE-1864 :? of Firewire hoe je het maar noemt) poort over kunt zetten naar de pc. Dat dus de camcorder de analoge informatie omzet naar digitaal zodat je geen dure analoge capturekaart nodig hebt ?

Is dat zo, in iedergeval bedankt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, dat werkt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Okay, dan zal ik maar meteen aan mijn pa vertellen dat hij als de wiedeweerga naar de winkel moet lopen om zo´n camera te kopen.
Bedankt.

Verwijderd

Er zit een D/A converter in. Dus hij kan ook beeld aangeleverd door tulp omzetten naar DV. (Moet je wel even die functie + dv-in enablen op je D8 camera.)

Deze link geeft je wel meer info

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:25:
Er zit een D/A converter in. Dus hij kan ook beeld aangeleverd door tulp omzetten naar DV. (Moet je wel even die functie + dv-in enablen op je D8 camera.)

Deze link geeft je wel meer info
Precies, dat is ook een groot voordeel van de Digital 8 camera's. Werkt bij mij ook sinds ik hem ge-dv-in-enabled heb :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
hij vraagt toch niet naar een D/A converter maar naar een A/D converter, hij wil nl analoge bandjes omzetten naar digitaal A/D dus. Ik denk dat tbusquet dit bedoelde, maar mark_guitar heeft de vraag volgens mij niet begrepen

Verwijderd

OOPS sorry, verkeerd om is het dus... :P ;)
Pagina: 1