Een switch om internet mee te delen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik heb gehoord dat ik beter een switch kan gebruiken om kabelinternet te delen dan een HUB, omdat de switch de snelheid niet verdeeld over de 2 PC's; maar ze allebei evenveel snelheid geeft..

1) Is dit waar?
2) Zijn er voordelen aan een switch t.o.v. een HUB?
3) Is dit een goede switch? Zo nee, welke dan wel en waarom?
http://etelcom.navitas.tv...rentid=67&price=49&mode=C

Alvast bedankt!

" Play the violent strings of my symphony "

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ligt er aan wat je er mee wilt doen.
Als je thuis onderling ook bestanden wilt delen zou ik voor de switch gaan maar is het puur om internet te delen zou ik voor de hub gaan want die 100mbit heb je dan toch niet nodig.
en een goedkoop 10mbit hubje is dan genoeg

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
stamp666 schreef op 28 oktober 2002 @ 16:18:
ligt er aan wat je er mee wilt doen.
Als je thuis onderling ook bestanden wilt delen zou ik voor de switch gaan maar is het puur om internet te delen zou ik voor de hub gaan want die 100mbit heb je dan toch niet nodig.
en een goedkoop 10mbit hubje is dan genoeg
ik wil er ook mee LAN gamen , UT2003 enzo..

" Play the violent strings of my symphony "

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het verschil tussen een hub en een switch.
Een Ethernet hub is een "repeater" en herhaalt dus op alle poorten wat er binnen komt. Er kan maar een apparaat tegelijk zenden, want anders botst de data (collisions). De gezamelijke doorvoer op een hub kan nooit sneller zijn dan de maximale poortsnelheid. Daarnaast mogen maar een beperkt aantal hubs in een netwerk zijn aangesloten. Er zijn 10BaseT (10 Mbps) hubs en 100BaseT (100 Mbps) Hubs. De meeste hubs ondersteunen alleen "half-duplex".
Een "Dual-Hub" bestaat uit een 10 Mbps hub en 100 Mbps hub, maar zodra er een 10 Mbps netwerkkaart wordt aangesloten valt de effectieve snelheid van de hele hub terug naar 10 Mbps.
Een "Switching-Hub" bestaat uit een 10 Mbps hub en 100 Mbps hub met daartussen een 10/100 Mbps switch. Er wordt gedetecteerd op welke snelheid op een poort aangesloten apparaat zit en Door de switch beinvloed het verkeer tussen apparaten op het 10 Mbps deel onderling en apparaten op het 10 Mbps deel onderling elkaar niet. Alleen verkeer van het 100 Mpbs deel naar het 10 Mbps deel wordt vertraagd. De gezamelijke doorvoer op een 10/100 "Switching-Hub" kan theoretisch maximaal (10+100=)110 (half-duplex) of (2x110=)220 (full-duplex) Mbps zijn.
Ik moet hierbij opmerken dat het de interpretatie van deze termen "dual-hub" en "switching-hub" van fabrikant tot fabrikant verschillen.
Een switch beoordeeld aan de hand van een interne tabel (van op welke poorten welke MAC-adressen gevonden zijn) op welke poort wat er binnen wordt moet worden herhaald. De zogeheten "broadcasts" worden uiteraard alsnog op alle (aangesloten) poorten herhaald. In een groter netwerk is een switch met meer geheugen voor de tabel noodzakelijk. Er zijn switches die tegelijkertijd meerdere data snelheden ondersteunen. Maar sommige switches ondersteunen maar een snelheid op alle poorten, dan wel verschillende maar vaste snelheden op de verschilende poorten van de switch.

zo effe gepikt van een andere website maar zoals je begrijpt had ik geen zin in tikken
succes

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.