Toon posts:

Kan geen componenten installeren in Delphi 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt met mysql

en nu wil ik met delphi 6 personal edition een programma schrijven waarmee ik records kan invoeren in de database

dus heb ik gezocht naar packages met sql componenten maar elke keer als ik er 1 installeer dan krijg ik foutmeldingen. Ik mis steeds verschillende bestanden zoals:

dbrtl60.bpl of bdertl60.bpl of vcldb60.bpl

hoe komt dit ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Zeer vreemd. Heb je Delphi wel goed geinstalleerd?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm al 2x geinstalleerd.. en hij is geregistreerd. heb update 1 en update 2 ook geinstalleerd

Verwijderd

Dat komt omdat delphi personal geen databases ondersteund. Je moet dan een hogere versie kopen. Je moet dan ook werken via de BDE en die krijg je ook niet bij de personal versie

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik al ja... is er geen andere optie ?

Verwijderd

Topicstarter
welke hogere versie kan ik dan het beste kopen?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je hebt Personal, Professional, Enterprise en Architect. Professional voldoet meestal wel voor de hobbiest. Maar bekijk het gewoon zelf even op www.borland.com/delphi in de feature matrix. Via scholen kan je aan goedkope versies komen meestal, maar deze mag je alleen voor leer doeleinden gebruiken.

Maar ook voor de personal versie zijn gratis componenten te vinden die met DBMSsen connecten. Met de personal versie mogen alleen geen commerciele programma's gemaakt worden, dus het zal in de hobby sfeer moeten blijven.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan ook de ADO com objecten gebruiken voor niets (nadat je m geimporteerd hebt), maar dat is wel vrij spartaans.

En je kan dan nog niet gebruik maken van de handige database componenten die bij Delphi Pro en hoger zitten. Dat geldt ook voor de gratis componenten waar ik het hierboven over heb.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1