Ik draai hier Debian 3.0 (2.4.18 kernel) op een Celly 700 met Matrox G450 en een Pinnacle PCTV Rave TV kaart.
Het systeem krijg ik met een irritante uitzondering aan de praat- de TV Kaart.
Ik heb na uitvoering googlen gevonden dat de bt848 chip niet zo houdt van autodetectie en dat de correcte kaarttype voor de PCTV Rave 39 is. Helaas blijf ik bij insmod van bttv
Arguments:
het volgende krijgen:
Ik heb met GoT/Omega search het identieke probleem gevonden (qua kernel en kaart dan):
[rml][ bttv] module wil niet laden :([/rml]
Daar werd het op een Via chipset/IRQ conflict gegooid. Dat kan hier niet het geval zijn want het is een CUBX mobo (i440BX dus) en de PCTV zit in PCI 3 (unshared interrupt)
Hier scheen iets soortgelijks ook aan de hand te zijn:
Koen Roumen in "gefrustreerd door tv kaart :)"
- er werd (blijkbaar succesvol) naar een HOWTO op een NL Linux site verwezen, maar die link is dood.
Is er iemand met een werkende Pinnacle PCTV Rave en een 2.4 kernel die de exacte module arguments kan posten die hij gebruikt
Het systeem krijg ik met een irritante uitzondering aan de praat- de TV Kaart.
Ik heb na uitvoering googlen gevonden dat de bt848 chip niet zo houdt van autodetectie en dat de correcte kaarttype voor de PCTV Rave 39 is. Helaas blijf ik bij insmod van bttv
Arguments:
code:
1
| card=39 pll=0 radio=0 |
het volgende krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
| /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/media/video/bttv.o: inti_module: No such device Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters /lib/modules/2.4.18-bf2/kernel/drivers/media/video/bttv.o: insmod /lib/modules/2.4.18-bf2/kernel/drivers/media/video/bttv.o failed /lib/modules/2.4.18-bf2/kernel/drivers/media/video/bttv.o: insmod bttv failed Installation failed |
Ik heb met GoT/Omega search het identieke probleem gevonden (qua kernel en kaart dan):
[rml][ bttv] module wil niet laden :([/rml]
Daar werd het op een Via chipset/IRQ conflict gegooid. Dat kan hier niet het geval zijn want het is een CUBX mobo (i440BX dus) en de PCTV zit in PCI 3 (unshared interrupt)
Hier scheen iets soortgelijks ook aan de hand te zijn:
Koen Roumen in "gefrustreerd door tv kaart :)"
- er werd (blijkbaar succesvol) naar een HOWTO op een NL Linux site verwezen, maar die link is dood.
Is er iemand met een werkende Pinnacle PCTV Rave en een 2.4 kernel die de exacte module arguments kan posten die hij gebruikt
Oslik blyat! Oslik!