Toon posts:

3com 3c509 (niet:3c509B) isa nic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan deze kaart maar moeilijk aan de praat krijgen.

Is er nog iemand die een ouderwetse driver voor Windows98 hiervoor heeft, was begin jaren 90 vorige eeuw actueel........

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
probeer driverguide.com even, maar anders kan je ook bij Hardware -> niet detecteren -> Netwerk kaart selecteren enz. Dan lukt het dacht ik wel.

ISA eerst drivers dan de kaart dacht ik.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd

Topicstarter
Erkens; helaas werkt die versie van de software niet! (En meldt dat ook keurig....)Heb daar m'n tanden op stuk gebeten, in de bijgeleverde documentatie wordt door 3com fijntjes alleen de 3c509B vermeld, terwijl ze eerst aangeven dat de software ook voor de 3c509 (zonder 'B') bedoeld is. Zij ze daar (bij 3com) lekker bezig?!

Zo ja dan zoek ik verder naar de driver voor de originele 3c509 (zonder 'B'); helaas niet bij 3com te vinden m.i.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:14:
Erkens; helaas werkt die versie van de software niet! (En meldt dat ook keurig....)Heb daar m'n tanden op stuk gebeten, in de bijgeleverde documentatie wordt door 3com fijntjes alleen de 3c509B vermeld, terwijl ze eerst aangeven dat de software ook voor de 3c509 (zonder 'B') bedoeld is. Zij ze daar (bij 3com) lekker bezig?!

Zo ja dan zoek ik verder naar de driver voor de originele 3c509 (zonder 'B'); helaas niet bij 3com te vinden m.i.
die drivers werken bij mijn 3com wel :?
en ik heb ook zo'n zelfde kaart ;)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

En de standaarddrivers die Win98 voor de 509 heeft? Win98 heeft ze aan boord voor diverse varianten van de 509 en dan nog naar keuze in ISA, EISA of Plug & Play mode.

Het zou trouwens wel eens het Plug & Play/ISA probleem kunnen zijn: werkt dus de dos-util uit het driverpakket van 3Com misschien wél met deze kaart? Drivers niet, ok, maar de configuratieutil is weer een ander verhaal.

In dat geval zou je kunnen proberen of het helpt om de Plug & Play aan of uit te zetten. Indien uit, moet je natuurlijk de resources (IRQ ed) wél goed instellen.

De 509's die ik zelf heb (UTP/AUI/BNC combo's) werken perfect in m'n router! Al heb ik daarbij wel P&P uitgezet...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Erkens; Zeker weten?????!!!!!! En onder Windows 98se??????!!!!!!!!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:30:
Zeker weten?????!!!!!! En onder Windows 98se??????!!!!!!!!
kaart misschien defect?

edit:
werkt zelfs met w95 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 28 oktober 2002 @ 16:26:
En de standaarddrivers die Win98 voor de 509 heeft? Win98 heeft ze aan boord voor diverse varianten van de 509 en dan nog naar keuze in ISA, EISA of Plug & Play mode.

Het zou trouwens wel eens het Plug & Play/ISA probleem kunnen zijn: werkt dus de dos-util uit het driverpakket van 3Com misschien wél met deze kaart? Drivers niet, ok, maar de configuratieutil is weer een ander verhaal.

In dat geval zou je kunnen proberen of het helpt om de Plug & Play aan of uit te zetten. Indien uit, moet je natuurlijk de resources (IRQ ed) wél goed instellen.

De 509's die ik zelf heb (UTP/AUI/BNC combo's) werken perfect in m'n router! Al heb ik daarbij wel P&P uitgezet...
Ja, met de standaard drivers krijg ik de kaart aan de praat; loop dan tegen een irq-conflict met 'com2' aan; kan irq niet wijzigen met door Erkens getipte 3com software. Ben dus niet tevreden met de standaard driver en mis daarmee ook enkele (?) extra's van 3com.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 28 oktober 2002 @ 16:32:
[...]

kaart misschien defect?

edit:
werkt zelfs met w95 ;)
Nee, kaart werkt normaal onder b.v. w2k.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:43:
[...]

Ja, met de standaard drivers krijg ik de kaart aan de praat; loop dan tegen een irq-conflict met 'com2' aan; kan irq niet wijzigen met door Erkens getipte 3com software. Ben dus niet tevreden met de standaard driver en mis daarmee ook enkele (?) extra's van 3com.
Long shot nauurlijk, maarre: staat het bios van je mobo misschien ingesteld op 'Plug & Play OS'? Zo ja, schakel dat es uit...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:45:
[...]

Nee, kaart werkt normaal onder b.v. w2k.
stel dan onder w2k die kaart in als niet plug and play, stel irq en i/o in en klaar ben je ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 28 oktober 2002 @ 16:51:
[...]

Long shot nauurlijk, maarre: staat het bios van je mobo misschien ingesteld op 'Plug & Play OS'? Zo ja, schakel dat es uit...
Heb daar aan gedacht, loop het nogeens exact na. Bedankt.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
IRQ error kan kloppen... en dan kon je volgens mij alsnog met een 3com utility in je windows de IRQ van de kaart aanpassen toch? Default stond die op 10 ofzo, en toen ik twee van die kaarten had, moest ik er van eentje met die utility de IRQ aanpassen...

En ze draaien tot op heden nog steeds goed in mijn router...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 28 oktober 2002 @ 16:58:
[...]

stel dan onder w2k die kaart in als niet plug and play, stel irq en i/o in en klaar ben je ;)
Probleem zit bij w98, zie begin topic..........

Kaart, en als je dezelfde hebt (?!!!!) is dat bekend, is NON-pnp; niet (anders) instelbaar. m.i.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 17:09:
[...]

Kaart, en als je dezelfde hebt (?!!!!) is dat bekend, is NON-pnp; niet (anders) instelbaar. m.i.
ik vergiste me, kwam door die post erboven, sorry hoor!
aangezien ik dat kaartje al lang niet meer ingebruik heb ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 17:09:
[...]

Yep, de 3c509B ondersteund pnp, de 3c509 niet jammar genoeg

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
peterzwet schreef op 28 oktober 2002 @ 15:53:
probeer driverguide.com even, maar anders kan je ook bij Hardware -> niet detecteren -> Netwerk kaart selecteren enz. Dan lukt het dacht ik wel.

ISA eerst drivers dan de kaart dacht ik.
Bedankt!
Pagina: 1