[XP] fonts verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb de laatste tijd te kampen met een zeer vaag probleem. Ik heb namelijk een font wat ik installeer in c:\windows\fonts. De fonts werken ook goed

Wanneer ik de computer reboot is het font echter verdwenen. In de map c:\windows\fonts kan ik het font ook niet meer vinden.

Iemand dit ook ooit gehad ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
is dat ding niet hidden ofzow ?

ff proberen als uit c:\windir\fonts te kopïeren naar een aparte map
en dan alles inclusief andere fonts terug kopïeren

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Bovenstaand probleem komt nog steeds voor. Het gaat over het font TrueOfficina (TTF font). Ik heb het idee dat het aan het font ligt want het probleem komt ook voor op andere OS-en. Iemand een idee hoe ik dit font kan controleren?

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Ik heb soortgelijk probleem, alleen dan met een directory op mijn desktop
Ik verwijder deze telkens, maar blijft maar terugkomen.

Edit: Ben er uit wat het was.
In mijn Media Player werd telkens die directory aangemaakt. Daar ripte ik mijn CD's naar. |:( |:( |:(

[ Voor 35% gewijzigd door shlammod op 15-12-2003 15:35 ]

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Stalkert,

Controleer even in een command prompt ofdat het font er ook echt niet meer staat (dir /s /a %systemroot%\fonts\).

shlammod, je hebt juist het tegenovergestelde.

Verwijderd

Helaas heb ik een soorgelijk probleem (gebeurt alleen bij alle fonts). Maar het vreemde bij mij is dat:

ik kopieer fonts vanuit de backup naar windows/fonts,
de fonts worden geinstalleerd (volgens windows)
ik druk op F5 (refresh) fonts staan er in
zo gauw ik de windows/fonts folder weer sluit en vervolgens open,
dan zijn ALLE fonts verdwenen.....

Bij opnieuw opstarten van de computer staan er dan ook allemaal wingdingsachtige lettertypen op het scherm voor tijd, startknop en programma's.

nog een keer de fonts kopieren, in- en uitloggen, de desktop is weer leesbaar. Maar de fonts zijn wel verdwenen uit windows/fonts.

Als ik met dir /s /a %systemroot%\fonts in de CMD kijk, zie ik wel een lijst met fonts voorbij schieten die ik niet in de explorer te voorschijn kan halen (ook niet met verborgen bestanden weergeven enzo)

Iemand al een oplossing/verklaring voor het probleem ?
Pagina: 1