[win2000] temp variabelen

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi, ik zit met het volgende probleem,

ik wil dat elke user die op een win2k bak inlogd de volgende temp dir toegewezen krijgt. c:\temp en niet zoals standaard in win2k \documents and settings\%username%\local settings\temp

nu had ik de volgende settings in het register gevonden zie foto

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.bouwmeister2/temp.jpg

maar dit werkt niet voor nieuwe gebruikers die inloggen...

weet iemand dit te omzeilen???

Ik zou het doen!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 13:38

LegacyCode

De crack van de division

Log eens in als administrator,
en wijzig dan de temp variabelen.
Je vind ze als volgt: Eigenschappen van deze computer, tabblad Geavanceerd, Omgevingsvariabelen.
Misschien dat het zo standaard ingesteld kan worden. :?

legacycode.net

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
ik ben administrator. ik kan ze op die locatie wat jij verteld prima veranderen. maar dat was ik niet van plan voor 400 gebruikers die overal inloggen :( dus ik wil gewoon een registry setting die dat als def user doet.

Ik zou het doen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HKEY_CURRENT_USER\Environment

moet je hebben. Mag ik je wel aanraden dit heel goed te testen voor dat je dit implementeert, je aanraden goed de (security) consequenties te overwegen, en er zeker van te zijn dat je geen programma's hebt die er last van kunnen hebben. Doe it ook absoluut niet als je terminal servers in je park hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mmm inloggen als een nieuwe gebruiker, dan alle settings maken, dan de ntuser.dat uit die gebruikers dir overkopieren (nadat je onder het admin account inlogged ben) en in de defaul user dir kopieren?

A wise man's life is based around fuck you

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
elevator schreef op 28 oktober 2002 @ 20:55:
HKEY_CURRENT_USER\Environment

moet je hebben. Mag ik je wel aanraden dit heel goed te testen voor dat je dit implementeert, je aanraden goed de (security) consequenties te overwegen, en er zeker van te zijn dat je geen programma's hebt die er last van kunnen hebben. Doe it ook absoluut niet als je terminal servers in je park hebt.
ja current user maar dan gaat het toch niet werken voor alle users die er inloggen?

security consequenties?? hoezo?
we hebben geen terminal services! :)

Ik zou het doen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Current user gaat wel werken als je het in het inlog script opneemt.

Security consequenties als volgt. Elk programma schrijft hier temporary files (bv: word, setup, install logs), e.d. weg. Als iedereen zomaar daaraan kan, heb je best kans dat je informatie lekt.

Iig zou ik het je afraden tenzij je een zeer goede reden hebt dit te doen.

Verwijderd

Er geen enkele reden om het te wijzigen in wat jij wilt, anders dan nostalgie. Zoals elevator al zei, dit heeft grote gevolgen voor de beveiliging. in de standaard situatie heeft elke gebruiker een temp-dir in zijn eigen profiel, waar geen ander zomaar bij kan.

Nu wil jij dat iedereen in dezelfde temp-dir gaat schrijven. Dus ik kan jouw temp-files inkijken als we op hetzelfde systeem werken (dat wil je vast niet). verder is de kans dat wij beiden een bestand met dezelfde naam open hebben staan niet ondenkbaar. Niet doen dus. Kan leiden tot corrupte en/of gelockte bestanden.

In Windows NT 4.0 Terminal Server Edition hebben ze dit probleem reeds onderkend, en wordt er onder c:\temp\ een usergebonden sub-dir aangemaakt die als %temp% gebruikt wordt.

c:\temp\%username%

Dit is onder Windows 2000 heel elegant verwerkt in je profiel.

En als je het per se toch wilt, moet je de aanpassingen doen in HKU\.DEFAULT, dan geldt het namelijk voor elke nieuwe user die aanlogt. Bij bestaande user zul je de profielen moeten gaan editen (of zoals reeds een paar keer vermeld is, een scriptje maken).

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoe kun jij nou de rede niet zien joh.,.. je weet niet eens waarom ik het wil. nostalgie?? ja ik ga alle pc's omgooien om nostalgie.. right. :|r nofi verder :)

op nt4 bakken hebben we toch ook gewoon c:\temp ...

anyway de REDE waarom ik dat wil is het volgende,

in mijn kix script word een outlook profile aangesproken die standaard in c:\temp gezet word. kix kijkt in die dir. om met profgen.exe een outlook profiel aan te maken.
nu kan ik wel die dir in kix veranderen maar dan heb ik een probleem met mijn nt4 bakken want die kijken WEL in c:\temp

Ik zou het doen!

Verwijderd

Sorry hoor, maar NT 4.0 is nostalgie.

Maar als je op die NT 4 bakken nou een variabele %temp% aanmaakt (in de usercontext dus, geen machine variabele) die door je kix-script wordt uitgelezen?
Pagina: 1