AMD Thunderbird 1333Mhz op AOpen AK33?

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
In de search en faq kon ik mijn probleem/vraag niet terugvinden dus daarom dit nieuwe topique.

Ik kan een AOpen AK33 mobo overnemen met een Thunderbird 800 erop, op zich leuk als tweede systeem :) Maar snelheid vind ik ook altijd wel leuk en daarom wil ik graag weten of het mogelijk is hier een TB 1,33 (met 133FSB dus) op te zetten (het mobo heeft zelf max 100FSB). Zo standaard zal het me wel niet lukken, maar als je de multiplier unlockt via de L1 brugjes kun je de proc. dan op bijv. 13*100=1300Mhz zetten? En zou de performance (het is maar 33Mhz minder, maar wel met een lagere FSB) en de temp. dan nog een beetje oké zijn?

Ik ben een leek op AMD gebied, maar met dit plankje kon daar ook nog wel eens verandering in komen :P

• Eindbaas
of zou het verstandiger zijn een Duron 1300 (met 100Mhz FSB) te nemen? Het zal voor gebruikt worden voor spelletjes, internet, Divx en andere "entertainment" zaken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wouter76 schreef op 28 oktober 2002 @ 15:43:
of zou het verstandiger zijn een Duron 1300 (met 100Mhz FSB) te nemen? Het zal voor gebruikt worden voor spelletjes, internet, Divx en andere "entertainment" zaken.
Om die Duron te trekken moet er een BIOS update zijn die de Palomino/Morgan core support. Als dat er niet is, kun je beter de Tbird pakken. Die kun je idd met een hogere multiplier (moet je misschien unlocken, en je mobo moet de multiplier kunnen instellen) op 100MHz FSB draaien, het zal zeker trager zijn dan op 133MHz FSB, maar sneller dan je huidige Tb800.

Denk trouwens ook aan de koeler, een Duron 1300 is een beetje warmer, maar de Tb 1333 is op 1300 of 1400 een kookplaat :o - daar heb je een zware, liefst koperen koeler voor nodig...

Oslik blyat! Oslik!

• Eindbaas