Toon posts:

Spellen schokken en zijn traag ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik zit er nu al een tijdje mee.

M'n sys:
P3 733 Mhz
384 MB RAM
Creative GeForce 2 GTS

Anyways, ut probleem is dat veel spellen zeer schokkerig spelen. Denk aan Mohaa en BF1942... DMA v/d schijven staat aan.
Oh, alle instellingen staan op low, low en nog es low en nog steeds loopt het niet helemaal lekker.
Tering, 640x480, 16 bit en geluid ook nog es op minimum.

Is er iets aan te doen dat de boel toch wat sneller loopt?? Dit lijkt me toch niet helemaal normaal... Zeker als je dan ook nog es van 'bekenden' hoort dat zij op een 600 mhz pc (met 256 mb ram) met GeForce 3 helemaal geen problemen hebben. Ligt het aan de videokaart of wat?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56
Welke windows-versie heb je? Kan ook zijn dat Windows 98 bijvoorbeeld gewoon op den duur volgelopen is. En dan wordt hij traag.
Spyware eraf gooien is misschien ook wel een idee.
Je PC zou het op zich prima moeten kunnen trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98se. Zondag nog opnieuw geïnstalleerd (volledige format, etc.)

Oh ja, ook nog Via 4-in-1 drivers geïnstalleerd + nVidia 30.82 detonator driver eroverheen gegooid. Geen effect...

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56
Wat heb je nog meer voor hardware? Misschien dat nieuwe drivers voor een geluidskaart ofzo wel eens kunnen helpen. En is het echt bij alle spellen zo? Ook bij oudere?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Probeer eens nieuwe/oude drivers, dat helpt vaak.
En Battlefield 1942 is aardig zwaar hoor, een GF2 GTS is het minimum. Maar dat MoHAA niet goed loopt is raar.

The devil is in the details.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met Mohaa moet je rondingsdetails laag houden, evenals models. Heb je trouwens een VIA plankie voor die 733?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't is een via plank. Staat tenminste in ut boekie en op de cd van de mobo, dus lijkt me wel iig...

Bij 'oude' spellen als bijv. Unreal Tournament en Quake 3 loopt alles supervloeiend. 'k Ben nu allemaal nieuwe drivers voor m'n mobo aan het downloaden. Misschien dat dat helpt.

Oh ja, op dit moment heb ik een oud beeldscherm (max. 1024x768) aangesloten zitten. Het lijkt mij toch ook niet dat het daaraan kan liggen???

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 14:38
geforce2 liep bij mij het best met 22.80 drivers, probeer die eens
geheugen timings omlaag hielp ook flink, en niet op
max. quality maar meer richting performance zetten als ie niet lekker loopt
draai eens 3dmark en kijk of de score een beetje overeenkomt met die van anderen
als ie te laag is dan kan het dus beter
o ja, je kunt ook eens proberen die processor over te klokken, dat helpt enorm omdat ook je FSB en AGP snelheden dan omhoog gaan

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hmm, ik zie ineens twee topics met hetzelfde probleem, opvallend.
Ik heb er zelf ook last van, (specs in sig) maakt niet uit op welke resolutie of instellingen, best vaag opzich.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 10:09
heb ik ook gehad toen bleek namelijk me agp caching uit te staan in me directx. oplossing met een of ander nvidia tooltje het handmatig aanzetten

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
Enne, weet je toevallig nog waar ik dat kan vinden of hoe het heet? En hoe kwam je daar achter?

Verwijderd

Topicstarter
-- dubbel --
Pagina: 1