Toon posts:

optimaal klimaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een webserver draaien naast de wasmachine (studentenhuis, plaatsgebrek dus), nu vroeg ik me af wat de klimatologische grenswaarden zijn van een computer. Tot welke temperatuur en luchtvochtigheidsgraad werkt het systeem normaal?

Iemand enig idee?

BVD

Gerben

Verwijderd

Ik denk zelf hoe ouder de computer en hoe meer A-merk de onderdelen zijn hoe beter hij er tegen kan. Als de computer aan staat heb je denk ik weinig kans op condens in de computer, omdat die warmer is dan de omgeving. Of het moet heel erg vochtig zijn.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 17:42
Temperatuur tot +/- 35 ambient, luchtvochtigheid .. kweenie... zolang er maar geen druppels zijn :) ... Maar naast een wasmachine lijkt me niet de meest gunstige plek ivm trillingen, aanwezigheid van water en schommelingen in de stroom toevoer en geen aardlek.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een Compaq proliant 2000, dus wel een professionele server. Ik heb net een thermo- en hygro meter opgehangen, straks een kijken wat het resultaat is.