Toon posts:

Game controllers

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens ons zijn de huidige controllers veel te RSI-gevoelig en voor veel spellen lastig in gebruik (vooral 3D-games) en dus hard aan vernieuwing toe. Wij willen hier iets aan doen door een nieuwe controller te ontwerpen en dit voor te leggen aan Microsoft zodat zij hun producten verder kunnen ontwikkelen. Wij hebben zelf al wel een aardig beeld van huidige problemen maar om nix over het hoofd te zien willen we ook de mening van ‘professionele’ gamers in onze queeste verwerken.
Dus als jullie (gerichte) klachten hebben over controllers of jullie hebben revolutionaire ideeën…reageer.....

Verwijderd

euhm, de muis doet het prima vind ik, en ik denk persoonlijk niet dat ze zullen luisteren

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 19:28
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 15:23:
euhm, de muis doet het prima vind ik, en ik denk persoonlijk niet dat ze zullen luisteren
idd in bijna alle 3d games werkt een muis perfect (duh de games zijn erop gemaakt)
ik kan me niet echt een controller indenken die de snelheid en nauwkeurigheid heeft van een muis.
omdat je juist je hand/arm gebruikt is hij zo snel en nauwkeurig, met een een controller (ps2 enzo) is het al veel lastiger.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

Fed-Ex

Hakuna Matata

uhm controller doel je echt op de consoles ? want ik denk dat geen enkele games de muis kwijt wil klein makkelijk te gebruiken..... ok die van de consoles zijn rottig (vinnin) stomme stick waar je niet makkelijk bij kunt enzo muis en keyboard rox

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• Hahn
  • Laatst online: 19-01 19:42
PsAr vraagt om hulp om een nieuwe controller de ontwikkelen, hij vraagt niet wat er beter is dus dat hoef je ook niet te vertellen.
Als je PsAr niet kunt/wil helpen met ideeën reageer dan niet...

The devil is in the details.

• LordMithril
MaRc0 schreef op 28 oktober 2002 @ 15:39:
PsAr vraagt om hulp om een nieuwe controller de ontwikkelen, hij vraagt niet wat er beter is dus dat hoef je ook niet te vertellen.
Als je PsAr niet kunt/wil helpen met ideeën reageer dan niet...
ja ok hulp..

een controller voor fps (allen ff het richten.. de movement keys zijn t probleem niet)
-nauwkeurigheid (sticks en key's/buttons vallen dan al af)
-snelheid (again sticks en key's/buttons vallen af)
-veel knopjes voor fire, alt fire, reload, weaponswitch
wat hou je dan over? iets wat geen stick/buttons heeft om te aimen.
muis, trackball, motion glove (zo'n handschoen met motion detectie zooi duur, iets wat nog niet vezonnen is.

een controller voor race games
-naukeurigheid (hier werken analoge sticks erg lekker)
-knopjes voor schakelen, view change enz.
hier hoef je dus niet echt iets neiuws voor te hebben, maar het is wel handig als je controller het heeft.

Bier, Whiskey en Metal!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-01 18:58
je heb maar 3 dingen nodig:
muis voor 3d shooters + rts'en
stuur voor race spellen
ps2 controller voor de rest

die dualshock 2 roeleert echt. zelfs de knopjes zijn druk gevoellig. mis alleen nog een echt GOEDE converter ps2 > pc die ook die drukgevoelige knopjes vreet (en dualshock natuurlijk).

• LordMithril
sharkzor schreef op 30 oktober 2002 @ 13:54:
stuur voor race spellen

die dualshock 2 roeleert echt. zelfs de knopjes zijn druk gevoellig. mis alleen nog een echt GOEDE converter ps2 > pc die ook die drukgevoelige knopjes vreet (en dualshock natuurlijk).
PS2 gebruikte toch usb aansluiting?
dan hoef je allen maar goede drivers te maken (en een goed convert stekkertje)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59
sharkzor schreef op 30 oktober 2002 @ 13:54:
stuur voor race spellen

een toetsenbord lijkt mij ook nog steeds handig voor shooters en RTS'en, ik gebruik in bijvoorbeeld de C&C games heel erg vaak ctrl+1 om een groep te maken.

De dualshock is goed, maar ik vind zelf, dit is dus mijn eigen mening, dat de xbox controller beter is. Aangezien ik vrij grote handen heb en de xbox controller heerlijk in je handen ligt dan. Plus dat er standaard een lang aansluitdraad op zit, en hij iets meer trilt dan de Dualshock 2. Nogmaals, dit is mijn mening.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1