Dual Monitor op Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:31
Ik heb dus een vraag..en omdat ik een ongelooflekijke newbie ben kan ik op got niks vinden in een duidelijke taal waar ik wat aan heb :)

dus als ik hier verkeerd post..niet mijn bedoeling!

Ik zit hier dus met mijn laptop en heb me gewone comp uit elkaar gegooit...wel heb ik dus een monitor..is het mogelijk om die monitor te gebruiken als dual monitor setup op mijn laptop? Of is dit erg vervelend omdat je de laptop natuurlijk elke dag meeneemt en de vaste monitor dan thuislaat..? Wat voor videokaart is hier minimaal voor nodig?

Thnx alvast...

ehhhh..HOI

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Je kan je monitor als mirror (kopie) van je huidige beeld gebruiken. Hiervoor moet je simpel weg kijken in je boekje van je laptop hoe je de externe vga-aansluiting activeerd. (je moet wel een laptop hebben die zo'n aansluiting heeft anders onmogelijk).

Als je laptop videokaart het toelaat en je heb de juiste drivers geinstalleerd voor je laptop dan kan je een dual monitor setup maken. Ook dit moet je activeren, meestal te doen ergens in je bios of in je beeldscherm instellingen.

Mijn laptop heeft wel een externe aansluiting, maar komt helaas niet verder dan een kopie van mijn huidige beeld.

PS: als je thuis bent en je gebruikt je beeldscherm ipv je TFT-scherm dan scheelt dat natuurlijk weer op de levensduur van je TFT-scherm.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• krizzziz
hmzz,,

ik heb dus geen uitgebreide handleiding van mijn laptop gekregebn alleen een papiertje waar alle uitgangen en dergelijke opstaan en voor de rest de mededeling mail het maar door naar de helpdesk als je vragen hebt. Maar ik denk niet dat ze zitten te wachten op zo'n vraag...als jullie begrijpen watik bedoel.. maar goed..'
ik heb dus een VGA aansluiting..hoe activeer je deze? Ik mijn beeldscherminstellingen kan ik kiezen ik wel al kiezen voor een dual monitor setup (denk ik) moet je het dan daar activeren? Hoe ga ik verder? sluit ik dus me monitor gewoon op me laptop aan en dan kloten met instellingen? ..wil liever iets zeker weten voordat ik ergens aan kloot want heb me laptop dagelijks nodig.

thnx voor de moeite..

ehhhh..HOI

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

merk & type?

• krizzziz
sorry voor late reply,,,,

Merk
Micropoint Pacer laptop
met Intel83850M chipsetje,,
1.13 GB pRocessor
248 MB of Ram,,

mja..na alle dual monitor topics te hebben doorgespit hier ben ik er dus achter gekomen dat niemand/bijna niemand op zijn laptop een dual monitor configuratie geprobeerd heeft te maken...dus zit met erg weinig info hier!! :).. maar heb dus beeldschem aangesloten op me vga Poort.,..krijg dus nu me gewone bureaublad op tft scherm en andere scherm...2dezelfde dus..heb al nieuwe drivers gedownt maar kan dan nog niks veranderen....denk ik..en anders hoe verander je ut dan?

ehhhh..HOI

• krizzziz
thnx maar tis al gelukt na dagen kloten :) heb nu ultramon ook in gebruik en moet zehgge zeer handig proggie...slotje hierop?

ehhhh..HOI

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb een Compaq Armada V300 met Cel. 400 en 96mb ram aangesloten met een externe 14" Monitor..

Het is gewoon de andere monitor erin pluggen en klaar, de laptop maakt dan een kopie (ik zie dan 2x Compaq op het scherm :P ) Maar goed, als je in Windows bent kan je hem ook verlengen. Dit doe je door:

Ervoor te zorgen dat bij eigenschappen van Deze Computer/Hardware dat daar 2 monitoren staan (2x Plug & play Monitor ofzo)

en dan bij eigenschappen van beeldscherm dat je dan bij instellingen, de andere monitor kiest, en dan op "het bureaublad naar deze monitor uitbreiden" klikt, de 2 schermen moet je dan wel op allebei dezelfde resolutie zetten anders is het geen gezicht.. :)

Verwijderd

Ikzelf ben nu ook aan de gang gegaan met het instellen van dual-monitor.

Het is gelukt om mijn bureaublad om de laptop te krijgen en dit uit te breiden naar de monitor. Ik wil echter mijn startbalk etc op mijn monitor krijgen en de laptop als uitbreiding gebruiken. Hoe doe ik deze 2 omwisselen?

Ik gebruik de standaard monitor instellingen en laat ze dan herkennen door de laptop zelf. Laptop is 1 en monitor 2, mar dit moet andersom. Primaire monitor moet ergens in te stellen zijn, maar waar???

Draait om winXP!

• raymonvdm
  • Laatst online: 24-07 10:34
Ik maak gebruik van een Compaq NC6320. Met extern een HP1740TFT En door middel van de Intel Video Software is het mogelijk om de HP1740 als primaire monitor te gebruiken. En de laptop monitor als uitbreiding van mn desktop. Met de software heb ik 2 profielen gemaakt een extended setup voor in de docking. En een single setup voor undocked.

Ik vind het wel jammer dat er niet 2 HP1740`s aan te sluiten zijn om de de laptop / docking dat niet ondersteund. De docking heeft namelijk vga en dvi. Maar deze zijn niet gelijktijdig te gebruiken. Hier zijn overigens wel externe oplosingen voor maar dat moet ik nog uitzoeken.

Overigens hebben wij met z`n alle zo`n setup (8 collega`s) en het werkt best aardig. Alleen vergeet de laptop elke keer dat mn laptop links staat en mn tft rechts. En moet ik dus ff handmatig de monitoren omwisselen.

P.S. Je kan ook in de windows instellingen een vinkje zetten bij "Deze monitor als hoofdmonitor gebruiken"

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 12-02-2007 11:16 ]

Verwijderd

Ik heb iig hetzelfde TFT-panel en een HP laptop + docking. Die software heb ik iig niet.

Kan je het neit instellen bij je standaard beeldscherm instellingen? Enige dat ik niet weet hoe ik de TFT primair krijg en de laptop secundair!
Pagina: 1