Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
Verwijderd
Voor de redenen hierachter gebruik de search...
NB: zou wel gaan kijken of die GF4 TI wel een DVI poort heeft (je TFT moet dat natuurlijk dan ook hebben).
Ik ben niet van plan om extreem te gaan gamen. En echt grafische applicaties zoals photoshop of 3dmax draai ik ook niet.
Ik wil gewoon dat het beeld er helder, scherp en stabiel uit ziet.
En dat ik natuurlijk dvd's en divx'jes kan kijken....
Verwijderd
In de faq staat dat je beter eerst kan zoeken naar reviews / topics op tweakers.net of google eens. Er zijn namelijk genoeg topics te vinden die over GF2 en TFT's gaan (al dan niet samen). Of zoek eens naar de topic: wat kan ik hieraan het beste upgraden? Daarin staat dit soort dingen wellicht besproken en anders kan je wellicht de vraag daarin stellen. Kom je er dan nog niet uit, dan kan je alsnog een topic openen met een vraag daarover. Het is namelijk de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar dit soort zaken.maartenvdv schreef op 28 oktober 2002 @ 15:00:
Ik snap best dat er zo'n FAQ is, en ik weet ook precies welke kaarten er zijn, en waar info te vinden is. Ik heb alleen nog nooit met een TFT gewerkt, en wil graag dat ik geen stomme fouten maak.
Als je een TFT analoog aansluit maakt het verder niet uit welke kaart je koopt, behalve dus de 2d kwaliteit. Ik zou echter toch een TFT met DVI de voorkeur geven, wegens de dubbele DA - AD omzetting.
Ik vraag alleen maar om ervaringen, niet om technische details.
Ik heb begrepen dat de meningen over DVI nogal verdeeld zijn. Maar omdat het budget een 17" DVI monitor niet toelaat hou ik het maar op een analoge aansluiting.
Zou deze kaart er misschien wat beter 2d prestaties uitslepen?
Hercules ATI 9000 128Mb
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Verwijderd
Maar wij kunnen niet ruiken wat je wel of niet hebt gezocht. Vermeld dat erbij en probeer je openingspost zo duidelijk en uitgebreid mogelijk op te stellen. Dan voorkom je dit soort posts. FF over de 9000, neem dan een 8500 maar wat eerder is gezegd: voor 2d kun je beter een Matrox nemen.maartenvdv schreef op 28 oktober 2002 @ 15:06:
Misschien een beetje overbodig om op te merken dat ik 3 dagen heb gezocht voordat ik hier kom met de vraag, en dat dit het laatste puntje is van mijn hele systeem (waar ik jullie niet mee lastig val)
Ik vraag alleen maar om ervaringen, niet om technische details.
Ik heb begrepen dat de meningen over DVI nogal verdeeld zijn. Maar omdat het budget een 17" DVI monitor niet toelaat hou ik het maar op een analoge aansluiting.
Hercules ATI 9000 128Mb
Verwijderd
De AS4314UT komt er verder bij de test van hardware.info aardig goed uit; http://www.hardware.info/reviews.php?id=292&page=8
Dat zou een prima kaart zijn. ATI en Matrox staan bekend om hun 2D kwaliteit.maartenvdv schreef op 28 oktober 2002 @ 15:06:
Hercules ATI 9000 128Mb
De NVidia kaarten zijn er stukken minder in. (voor mij ook de reden om binnenkort voor de Radeon 9500 te gaan)
Met die Hercules 9000 kan je af en toe ook nog gamen.
Games kan je namelijk het beste spelen op de echte resolutie van je TFT scherm, dus voor een 17 inch 1280x 1024. Moet je kaart natuurlijk ook een beetje kunnen trekken.
Aan die 9000 heb je een prima allround kaart voor een mooie prijs.
Je kan natuurlijk ook nog om je heen kijken voor een Radeon 8500, ze zijn nog moeilijk te vinden, maar die kan je voor bijna dezelfde prijs als de 9000 krijgen, alleen loopt ie in Games toch wat sneller.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
20ms refresh time, dus ideaal om te gamen, en zeer goed van prijs.
De eerste 2 dagen vond ik wel dat de lettertjes op 1280x1024 er een beetje blurry uitzagen, maar dit is nu totaal verdwenen, haarscherp beeld en 0 defecte/dode pixels.
Me so happy
Heb namelijk precies dat aangeschaft.
De monitor is zelfs als je wel wil gamen of fotoshoppen een goede keus. Ik heb hem hier staan en ondanks het feit dat het een budget scherm is kan ik tijdens de meest heftige games geen ghosting ontdekken. Ook is het beeld meer dan scherp zat en kan je dus prima photoshoppen.maartenvdv schreef op 28 oktober 2002 @ 14:57:
Die Iiyama heeft geen DVI ingang, maar die monitor staat zo goed als vast.
Ik ben niet van plan om extreem te gaan gamen. En echt grafische applicaties zoals photoshop of 3dmax draai ik ook niet.
Ik wil gewoon dat het beeld er helder, scherp en stabiel uit ziet.
En dat ik natuurlijk dvd's en divx'jes kan kijken....
Verwijderd
Verwijderd
Zijn niet zo duur, en 2D kwaliteit is erg goed, heb nu een All In Wonder 9000 Pro der in zitten, daarvoor een Ti4200, en het 2D beeld van de Ati is duidelijk scherper.
Morgen ga ik een Iiyama AX3818UTC kopen (15", DVI), dus laat je nog wel weten wat mijn bevindingen zijn icm met TFT
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:41
zowiezo geen gf4 als je niet gaat gamen
ATi en vooral Matrox met de phalaria hebben de beste beeldkwaliteit.