Toon posts:

Keuze nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op dit moment heb ik een MSI MS 6330 Lite boardje wat een vervanging was van mijn stukke MSI KT7 Pro 2 board.

Ik denk dat dat lite geval ook aan het doodgaan is en wil me vast orienteren op een nieuw mobo.

Iedergeval moet er nog SDRAM op anders ben ik 3 * 256 MB pleite.
Verders alles behalve de MSI 6330 serie, want die geven veel problemen heb ik gehoord.

Reden waarom ik het hier vraag, omdat jullie uiteraard mobo's hebben maar ook hoe de ervaringen zijn welke goed of minder goed zijn. Want ik heb geen zin om na 1 jaar of minder weer dat ding moeten opsturen voor reparatie of een nieuwe moeten kopen.

Kan iemand hierbij helpen, alvast bedankt.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1 en http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

M.a.w. zoek eens naar wat reviews, lees wat specs over diverse mobo's en maakt dan zelf je keuze. Zoveel keuzes, zoveel persoonlijk meningen. Erg subjectief dus.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Een Abit KT7A-RAID is wel een lekker bordje voor SDRAM, of anders een Epox bord.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ECS K7VZA. Asus A7V133 (pas op voor de Creative bug).
ECS K7S5A (2x DIMM)...

Zoekvraagje hoor...

Forget your fears...
...and want to know more...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De keuze is nog altijd aan jouzelf.. Het is niet de bedoeling dat we hier het moederbord voor jou gaan kiezen. Om het jezelf makkelijker te maken kun je beginnen om je eerst op het chipset te oriënteren: VIA? AMD? SiS? etc..etc.. Zoek dan de moederborden daarvan op de websites van de mobofabrikanten (Asus, Abit, MSI, Epox, etc..). Vergelijk dan de specs, check wat reviews, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing. Je komt er wel uit :)

Dit topic is gesloten.