Toon posts:

WinXP: startup problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Na lang zoeken op internet en hier op GOT heb ik nog steeds geen oplossing voor m'n probleem kunnen vinden. Vandaar ook deze post :D

Ik heb Windows XP geinstalleerd op een systeem van een kennis. Ik krijg alleen telkens na een week ofzo goed draaien de volgende melding:
the following file is missing or corrupt" \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Hij start dan niet meer op. Het enige wat ik kan doen is format of repair..
Ik weet dat dit een bekent probleem is en dat het ook makkelijk op te lossen is.
Ik zoek alleen niet de oplossing.. Maar ik wil weten hoe ik het kan voorkomen Want om elke week een aantal keer de boel te moeten repairen heb ik weinig zin in (aangezien het een pc van kennissen is)

Ik heb ondertussen al enkele keren Winxp er opnieuw opgezet. De nieuwste bios, drivers, sp1 etc.. Nieuwste promise controller (had gelezen dat het daar aan lag) maar dat hielp 2 weken en toen was het weer mis :'(
Ik heb dus behoorlijk wat geprobeerd om het op te lossen, maar het helpt allemaal niet.. Vandaar dus deze post.

Ik zou dus graag het volgende willen weten:

- Waar kan het aan liggen?
- Hoe voorkom ik het?

Configuratie: (weet precieze info niet omdat het m'n eigen pc niet is)

AMD Athlon 1200 (266 fsb)
Asus A7v133
IBM 40 gb 7200 rmp
256 mb SDRAM (Dane Electric)
Aopen HQ Hightower)
Asus GF2 deluxe
3com netwerk kaart
lite-on brander
aopen cdrom
.. dat was het geloof ik..

Ik wacht met smart op jullie wijze antwoorden! :*)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Somehow raakt de info die in de door jouw genoemde dir corrupt. Dat kan denk ik 2 oorzaken hebben:
- Geheugen
- Harde schijf (en alles wat daar mee te maken heeft, kabels, kaart etc)

Check beide onderdelen eens op fouten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

IBM harddisk :X

Forget your fears...
...and want to know more...

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

dit heb ik afgelopen zaterdag ook gehad, na het upgraden van mijn mem.
ik heb toen in het recovery console het "system" bestand gekopieerd uit de c:\windows\repair directory en toen ging tie weer.
dit bleef terug komen en was pas verdwenen toen ik het bij geprikte geheugen er weer uit haalde.
ik denk dus dat je je geheugen maar eens moet vervangen

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

>Na lang zoeken op internet en hier op GOT heb ik nog steeds geen oplossing >voor m'n probleem kunnen vinden. Vandaar ook deze post

>Ik heb Windows XP geinstalleerd op een systeem van een kennis. Ik krijg alleen >telkens na een week ofzo goed draaien de volgende melding:

>quote:
>--------------------------------------------------------------------------------
>the following file is missing or corrupt" \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
>--------------------------------------------------------------------------------

Hmmm.. Komt mij bekend voor :'( zit met precies hetzelfde probleem.

Onze overeenkomsten, ASUS MB (ander type) ABIT Kast (Zou het de voeding kunnen zijn?) ATHLON processor.

groetjes.,

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

XP installeert toch default in \WINDOWS\ ??? Waarom loopt ie dan in \WINNT\ te zoeken?

Is het misschien een of ander vaag proggie geinstalled die alleen onder NT draait ofzo?

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ok draai je je harddisk met ntfs of met fat32 ik herken het probleem en vaag genoeg komt dit tig x meer voor als je fat32 op je hd hebt
waar het ook vandaan kan komen is als de timings van je geheugen te snel staan

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 22:11
System is een onderdeel van het registry. Er zijn veel oorzaken waar het aan kan liggen, bijv. niet goed functionerende hardware of bad sectors op je HD. Maar je system hive kan ook te groot zijn.

Kijk eens of de volgende artikels uit de MSDN op jouw situatie slaan: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q269075 of http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q319011

PS in nieuwsgroepen kun je ook heel veel vinden onder de zoekterm "the following file is missing or corrupt \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

sewer schreef op 28 oktober 2002 @ 16:52:
System is een onderdeel van het registry. Er zijn veel oorzaken waar het aan kan liggen, bijv. niet goed functionerende hardware of bad sectors op je HD. Maar je system hive kan ook te groot zijn.

Kijk eens of de volgende artikels uit de MSDN op jouw situatie slaan: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q269075 of http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q319011

PS in nieuwsgroepen kun je ook heel veel vinden onder de zoekterm "the following file is missing or corrupt \WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"
sewer

Op dit moment gaat er iets fout bij het parsen van Parse bij Microsoft Linkjes :)
code:
1
[url=www.watbenjedan.com]bla[/url] als voorbeeld website
gebruiken en het gaat goed ;)
offtopic:
thnx blackd _/-\o_ voor de laatste tip "code bla"

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een proggie van ibm gedownload om de hd te testen. Die is helemaal in orde!

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het komt doordat die lui winxp niet goed afsluiten en de pc gewoon uitdoen.. :(

Elke keer als ik de pc weer krijg klopt de bios ook niet meer (harde reset is daar vaak de oorzaak van).. Dus waarschijnlijk ligt het daaraan :(

Anders zou ik het ook niet meer weten..

Iig bedankt voor de replies..

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de vorige post zei is de IBM HD goed in orde. Hier ligt het dus niet aan.

Ik heb nu gehoord dat het kan komen door het niet afsluiten van WinXP en gewoon een harde reboot te doen.
Ik heb de mensen gevraagd of ze dit weleens deden en helaas is dit het geval :(

Mijn vraag nu. Zijn er meer mensen die dit ook weleens gehad hebben? Of krijgen jullie deze melding nooit ondanks Harde Reboots zoals hierboven beschreven? (Dan moet ik de oorzaak dus ergens anders zoeken... Al zou ik niet meer weten waar :'( )

BTW.. Ik draai op Fat32

Alvast bedankt :D

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad met mijn ouders PC. En daar is die corrupt geraakt door een BIOS versie waarna winXP opstarte met een blauw scherm. En ik hem dus weer uit moest zetten. Het kan dus inderdaad komen door verkeerd uitzetten.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:58
Ik heb hetzelfde gehad en na lang zoeken kwam ik er achter dat mijn voeding niet goed meer was.
Ik heb er toen een zwaardere voeding in gezet (chieftec 340 watt) en de problemen waren verdwenen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Pagina: 1