Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturen LED's via LPT

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 20:17
Hoi,

Een paar vragen over het aansturen van leds via de printerpoort voor ons profielwerkstuk:

Het is de bedoeling simpelweg een aantal LED's aan of uit te laten gaan als er spanning op een bepaalde pin uit de LPT staat. Wie weet of waar vind ik hoeveel volt er uit de LPT komt? Is dit 5? Zoja, is dit om te vormen naar.. 3v (toch?) voor een LED? Dan zou het niet zo'n probleem zijn neem ik aan...
Als dit niet wil weet misschein iemand een oplossing, 1 of ander relais ofsow..

Verwijderd

gebruik de search ff kijk anders hier: http://www.discolitez.com/
suc6

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 18:54

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb zoiets ook wel eens gedaan. Gewoon 8 ledjes (bargraph blokje in mijn geval) aan de 8 datalijnen van de lpt poort hangen. Gewoon zonder weerstanden oid, en dat werkte gewoon. Door het sturen van data naar je lpt poort kun je de leds dan aansturen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
Ik denk niet dat dat lang goed gaat, een led moet toch altijd een voorschakel-weerstand voor?

Verwijderd

Ik heb het ook gemaakt! Gewoon een weerstandje van 220 Ohm ervoor!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Je kunt inderdaad gewoon direct leds erop aansluiten, alleen doen laptops nog wel eens een beetje moeilijk, omdat die soms een lagere spanning hebben. Meestal hoef je niet eens te solderen, om even snel iets te testen prik ik altijd gewoon het ledje er in, pen 2-8 en 20-25 voor de + en -

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

ZOEKEN! En huiswerkvragen houden we ook niet zo van...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.