Toon posts:

bios checksum error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren mijn abit AT7 MAX2, dolgelukkig probeerde ik na installatie van xp de fsb wat hoger te krikken. Toen ik mijn bios wou afsluiten blijf de pc echter hangen. na het resetten krijg ik een bios checksum error insert system disk, bios resetten, batterij uithalen, enz ... hielp niet. Ik heb ook al geprobeerd om met een popere bootdisk de bios er terug op te krijgen maar dat is mijn dus niet gelukt vlak voor te flashen krijg ik geen progressie-blokjes te zien zodat ik na lange tijd de pc moet afleggen, zijn er nog mogelijkheden? of zend ik het bord best gewoon terug?

Verwijderd

mb dood denk

Verwijderd

Als je er nog garantie op hebt zou ik iig niet moeilijk doen en het bordje gewoon terugsturen :)

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me idd het beste, jammer kheb nu 5 weken moeten wachten op dit bord, hopelijk zijn ze nu vlugger leverbaar

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:16

BM

Admin Softe Goederen
Heb dit paar dagen terug gehad toen ik wat in bios heb zitten rommelen, bij mij hielp het wel om gewoon bios te reseten :?

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
kijk in dat andere topic over bios verkloot! enne kijk eens op www.flashbios.org die gast woont in NL dus heb je zo een nieuwe

Verwijderd

Hmm gek dat het jumpertje omzetten op je mobo nie werkt

Verwijderd

Topicstarter
vind ik ook, ik werk in een pc winkel dus zenden we het gewoon terug rma, kheb juist een msi 6380e vervangbordje gaan halen en zo moet ik niet wachten tot die plank terugkeert :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb dit wel eens gehad op een oud moederbord, waar de batterij van leeg was. Een nieuwe batterij was de oplossing. Dit lijkt me echter niet het geval bij een nieuw moederbord als dat van jou.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Het zou ook goed kunnen dat als je het Rom-chipje van je Mobo vervangt, het probleem ook opgelost is.

Verwijderd

Misschien stom ,maar heb je spanning van het mobo afgehaald, voordat je clearCMOS ging uivoeren? Probeer eerst op default snelheid.

Verwijderd

kijk zie je nou weer telkens Checksum errors dus volgende X beter een Gigabyte halen ,waarom? nou ,die heeft dual Bios dus daar hoef je geen zorgen meer om te maken met dat stomme checksums die je mobo fataal maken!.

gigabyte heeft bios protection
geen ander mobo heeft ut(tot zover ik het weet) :*)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 01:46:
kijk zie je nou weer telkens Checksum errors dus volgende X beter een Gigabyte halen ,waarom? nou ,die heeft dual Bios dus daar hoef je geen zorgen meer om te maken met dat stomme checksums die je mobo fataal maken!.

geen ander mobo heeft ut(tot zover ik het weet) :*)
offtopic:
Onder welke steen kom jij vandaan :? Er zijn echt wel andere mobomerken die zoiets hebben :)

C:\>_

Verwijderd

geen ander mobo heeft ut(tot zover ik het weet)

--------------------------------------------------------------------------------

offtopic: Door Vinnie - 31-10-2002 01:48

Onder welke steen kom jij vandaan Er zijn echt wel andere mobomerken die zoiets hebben

ja maar Vinnie ik heb duidelijk ook geschreven ""geen ander mobo heeft ut(tot zover ik het weet""

duidelijker lezen dan meteen een persoon te laten afkraken :D

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 01:55:
ja maar Vinnie ik heb duidelijk ook geschreven ""geen ander mobo heeft ut(tot zover ik het weet""

duidelijker lezen dan meteen een persoon te laten afkraken :D
offtopic:
Ik kraak niemand af, ik zeg gewoon de waarheid. En gebruik voortaan de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif
en nu ga ik de topicstarter niet meer irriteren :+

C:\>_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

moet je abit nederland even mailen bellen.
zij zijn een van de weinige fabrikanten (zover ik weet de enige) die je gewoon gratis een nieuwe bioschip opsturen
Pagina: 1