Toon posts:

[3dmax4.1] vertex weld lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/got/got_02.gif

Bij rondje 1 zie je de twee vertexen waar het om gaat. ik wil deze welden (van 2 > 1 maken dus) maar dit lukt niet? Hij geeft telkens aan dat er geen vertexen in de treshold zijn die weldable zijn..

Uiteindelijk wil ik rondje 2 ook welden, en (niet te zien) ook nog meer punten. Het zijn 3 faces die aan elkaar moeten komen om het maar zo te zeggen.

Ik heb al alle waardes geprobeerd, van 1 tot 100 maar geen enkele waarde werkt. En ook met target lukt het niet omdat ik ze dan simpelweg niet kan selecteren.

Zie ik iets over het hoofd?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:58
omzetten naar editable mesh helpt weleens

en is dat 't al; nog een keertje collapsen helpt ook weleens

dit is 1 van die dingen die niet logisch zijn MAX (tenzij ik iets over het hoofd zie)

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Dat komt omdat je nu 3 polygonen aan elkaar wilt welden. Eerst moet je de poly's die aan de 'binnenkant' zitten weggooien. Dan zal het wel lukken.

Wil je een soort brugverbinding maken. Dan heb je extra verticles nodig. Zodat je object inhoudt blijft hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door MaDDoG op 28-10-2002 13:38 . Reden: spelling ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb hem omgezet naar editable mesh ipv poly. Het heeft daar dus mee te maken. Wel vreemd, wat is eigenlijk het grote verschil tussen mesh en poly editten? Zie weinig verschil (zal er zeker zijn, maar kan het niet ontdekken).

Edit:

Ik heb nog een vraag, iets waar ik niet echt iets van snap. Waarom wordt mijn meshsmooth zo lelijk na het welden? Bij de rode rondjes zijn de vertexen aan elkaar geweld met als resultaat het gesmoothe ding. Waarom snapt ie niet dat dat aan elkaar zit??? Dit zal wel iets van MAX zijn, ik snap er in ieder geval niks van.

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/got/got_03.gif

tnx

• LiToKi
waarom hebben ze toch geen "bridge"-optie bij max, cinema4d kan dit wel, kan je netjes van die poly-bruggetjes maken, is hier misschien ergens een plugin/manier voor?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je alleen van de linker 'bult' een extrude gedaan. als je dit van bij 'bulten' doet moet je hier geen last meer van hebben!

Verwijderd

volgens mij hebben de vlakken die aan elkaar moeten nog faces, als je die eerst effe eruit mikt zal het welden en ook de meshsmooth wel beter gaan, zoals MaDDoG probeerde te bedoelen

LiToKi, bedoel je niet de connect compound modifier?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 14:05 . Reden: verkeerde modifier ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:01:
volgens mij hebben de vlakken die aan elkaar moeten nog faces, als je die eerst effe eruit mikt zal het welden en ook de meshsmooth wel beter gaan, zoals MaDDoG probeerde te bedoelen

Echt bedankt allemaal! Ik heb met deze post een hoop geleerd. Ik heb overigens de faces die tegen elkaar aan geplakt gaan worden gedeleted, en dan doet ie het wel!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:01:
netjes en handig is anders, maar dat werkt wel.

vervelend is alleen als je middenin een object zit en je wilt een, weet ik veel, uitstekend bot maken, dan heb je 1 object en valt er niks te "compounden".

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dan kun je ook je object in twee stukken hakken, want connect kan probleemloos meerdere connecties in één keer maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1