Toon posts:

Outlook rules werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem,

Ik beheer een netwerk met win2 clients en een Exchange 2000 server. Wij gebruiken naast onze eigen mailbox nog een gezamelijke mailbox.
Deze mailbox bevat berichten welke in verschillende mappen worden gesorteerd.

Dat gebeurd door distributie groepen. Als dan het mailtje in de algemene mailbox komt wordt het door server rules in de juiste mappen geschoven. Dit werkte allemaal Toppie.

MAAR, de laatste tijd kan ik geen rules meer aanmaken. Ik krijg de melding:

--
One or more rules could not be uploaded to the Exchange server and have been deactivated. This could be because some of the parameters are not supported or there is insufficient space to store all of your rules.
--

Nou heb ik de parameters gechecked maar die rules zijn niet anders dan de rules die wel werken. Ook is er nog ruim 3.7GByte vrij op de schijf.

Als er iemand is die dit snapt of al een keer eerder heeft gezien, HELP ;(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je kan maar een beperkt aantal rules hebben op een mailbox volgens mij.

Voor rules wordt er per mailbox ook een bepaalde ruimte gereserveerd op de server, en deze zou wel eens vol kunnen zitten.

Maar hoeveel rules heb je zo ongeveer, en wat is de complexiteit van deze regels??? Dus is het zo dat als je een rule opent, dat je dan moet gaan scrollen om de hele rule te lezen, of is het een rule met maar 3 regels ( vb. Bij binnenkomst, als aan info@test.nl dan moven naar map test )

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoe groot zijn die ditributieijsten ?
Niet exact de juiste melding, maar lees dit eens http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q236088

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn er nu 66 waarvan er dus vier niet worden opgeslagen. Ze doen alleen maar bij binnen komst testen op "send to reciepient of distribution list" en dan "move to specified folder". Er zitten geen exeptions bij. De rules zijn dus vrij basic.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 08:45:
Het zijn er nu 66 waarvan er dus vier niet worden opgeslagen. Ze doen alleen maar bij binnen komst testen op "send to reciepient of distribution list" en dan "move to specified folder". Er zitten geen exeptions bij. De rules zijn dus vrij basic.
Je hebt per mailbox 32 kB om rules op te slaan en een simpele rule is ongeveer 500 bytes. Dat het stopt bij 62 rules is dus niet meer dan logisch.
Je zult een ander systeem moeten verzinnen om je binnenkomende mailtjes te distribueren; eventsinkje schrijven o.i.d.

Je kunt ook gewoon een Public Folder lid maken van een distribution list; dat scheelt ook een aantal rules, denk'k

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 29-10-2002 12:22 . Reden: toevoeg ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Tanx, ik denk dat ik idd naar een andere oplossing moet gaan kijken. :(

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog even een vraagje... Is het mogelijk om die 32Kb aan te passen. Is dit een registry key of policy in exchange?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 09:44:
Toch nog even een vraagje... Is het mogelijk om die 32Kb aan te passen. Is dit een registry key of policy in exchange?
Nope, hard gecodeerd zie Q241325 XCLN: Out of Space Message When Creating or Importing Rules

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1