mac in debian nt-domein

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
sinds kort hebben we hier een oude mac staan (powermac 166, macOS 8). we hebben een netwerk met op de server debian en samba (2.x) en op de workstations win98
hoe krijg ik die mac in het nt-domein zodat de files geshared kunnen worden?

let op! ik ben een beetje een leek op dit gebied, helaas

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je zal meer informatie moeten geven. Werkt de server als DHCP server (d.w.z. hij deelt zelf de IP adressen uit) of moet je dat zelf instellen (moet even de netwerkinstellingen op de clients bekijken) ?

Als het een DHCP server is, hang je gewoon de Mac aan het netwerk. Filesharing en werkgroepen etc. kun je vinden onder Regelpanelen geloof ik (ben ook niet echt een Mac kenner).

DIT IS MIJN WEBSITE

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
alle workstations hebben een vast ip, maar op de server draait ook een dhcp-server voor eventuele laptops die aangesloten worden op het netwerk.
volgens mij moet er voor mac een apparte filesharing geinstalleerd worden. of zijn er progjes voor op de mac die MS-filesharing aankunnen?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Niet dat ik weet, maar er is wel de services voor macintosh voor WIndows NT, maar dat gaat niet op met samba.
Wellicht is er een nfs client voor de mac :?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Misschien dat je wat kan vinden bij Tucows ?

DIT IS MIJN WEBSITE