Toon posts:

LiveUpdate MSI

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok na al een aantal eerdere vragen in andere topics zonder resultaat probeer ik het zo nog maar een keer. Zijn er hier mensen die enige ervaring hebben met de functie liveupdate die MSI aan haar moederborden aanbied? Zelf van hun site word ik niet echt wijzer.....

Thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Search al geprobeerd? Jouw topictitel is iig pakkend :)

[search=LiveUpdate MSI]

Persoonlijke mening: maak gewoon een bootflop en flash in pure DOS modus.. In Windows heb je meer kans dat de computer op z'n bek gaat dan in DOS ;)

Verwijderd

Ga nooit live flashen. Download iig eerst die nieuwe bios en kies vervolgens om vanaf een bestand te flashen. Die oplossing van BalusC is iig de veiligste.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

LiveUpdate is niet echt optimaal maar het werkt wel.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het werkt redelijk, iig 100x beter dan asus liveupdate die 9 van de 10 keer plat ligt :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Bij mij werkte de liveupdate van MSI perfect! :D

Verwijderd

Toen ik de MSI KT7 Pro 2 had ging het live bios upgraden perfect, nooit een probleem. Was hartstikke mooi dat je in windows gewoon kon flashen zonder aan de slag te hoeven met diskettes aanmaken enzo....

Nu ik de MSI MS 6330 Lite hebt is het live bios terug geschopt naar het updaten is DOS. Niet meer in windows updaten :(

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Oww...gaat dat helemaal live/on-line...

Ik doe het zo:
Windows opstart flop maken, de .exe starten(welke je ook gewoon kan downloaden), bios file loaden in het programmaatje, herstart en klaar is kees net zo makkelijk.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Afhankelijk van je vertrouwen in windows beslissen. Heb het zelf gedaan met een bootflop, en zat toen al behoorlijk te zweten :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik heb liveupdate gebruikt, werkte prima.
t was onder win2k, t programma maakte zelf een goeie bootflop met daarop de bios update, ff rebooten met flop drin, en gazzzz met nieuwe bios.

Verwijderd

Ik heb ook niet te klagen over liveupdate.
Ik heb nog geen problemen gehad met het flashen van de bios, echter een vriend van mij wel met een bootdisc.
Het kan altijd wel een keer misgaan, zowel onder windows als onder dos.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
bij mij is het nog nooit mis gegaan, alleen in WINDOWS nooit in Windows doen, ik zou nieuwe firmware in de bios van mn dvd speler flashen en je raad het al, hij stond vast :(
Dag dag dvd speler, gewoon in dos, bootflop maken, exe erop zetten + bios file, exe opstarten, file naam intoetsen en op enter drukken.
Simple as that :D

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 16:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

live update werkt heel goed, aleen flashen doe ik er niet mee maar voor de rest werkt het goed. Het progje heeft er zelfs voor gezocht dat me AC97 weer ging werken :D

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hoezo kutten met diskettes? download die zooi pleur het op je hd, desnoods op de root van je c schijf, bootcd erin en rebooten, start tig sneller dan diskettes :)

Verwijderd

De liveupdate van MSI ...tja. Ik had mijn moederboard een dag, en wat problemen met de hardware dus even de bios geflashed met het mooie programma. Ging voortreffelijk, dus dat proggie installeerde van de bios, startte zichzelf opnieuw op. En jah hoor..hij deed helemaal niets meer.

Ik terug naar de winkel. En het bleek een bekend probleem te zijn. Afijn, ik geef dus een negatief advies over dat programma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:08:
Ok na al een aantal eerdere vragen in andere topics zonder resultaat probeer ik het zo nog maar een keer. Zijn er hier mensen die enige ervaring hebben met de functie liveupdate die MSI aan haar moederborden aanbied? Zelf van hun site word ik niet echt wijzer.....

Thnx
ik heb mijn bios al up to date daarmee,er word toch eerst een diskette aangemaakt waar je dan mee moet booten,dus het is volledig veilig ;)
Pagina: 1