[FTP-en op school] doet het half...

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik zit hier op school wil ff wat documenten van m'n FTP halen. Doetie het niet.

Met de regel ftp://pierre@pierre-oord.mine.nu zegt m'n FTP gebruikersnaam OK, need password of zo. Normaal krijg ik thuis gwoon zo'n inlogvenster, waar in een wachtwoordje bij kan typen. Als ik typ ftp://pierre:MIJNWACHTWOORD@pierre-oord.mine.nu dus met m'n wachtwoord erbij, zegt m'n FTP dat de gebruikersnaam of wachtwoord fout is. Zeker weten van niet dus (zonder wachtwoord zegtie gebruikersnaam goed is maar ww niet). Ik heb zelfs nog ff een ander account geprobeerd.

Ik begrijp niet wat er mis is. WS-FTP o.i.d. kan ik niet installeren hier, wordt geblokkeerd. Hoe kan zou ik er wel op kunnen komen? Het is trouwens bulletproof FTP server die ik draai. Overstappen op een andere server is geen probleem.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Volgens mij werkt FTP'en via Internet Explorer ook via een andere poort dan 80. Dat verklaart het feit dat het niet werkt :) Die poort is waarschijnlijk gewoon geblokkeerd.

[moraal ridder mode]
Systemen op school zijn dan ook niet bedoeld om op te FTP'en
[/moraal ridder mode]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
http://www.smoothftp.com/ of
http://www.web2ftp.com/

Weet niet hoe het zit met de veiligheid maar werkt bij mij goed en heb er geen problemen mee gehad.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
havana schreef op 28 oktober 2002 @ 13:10:
[moraal ridder mode]
Systemen op school zijn dan ook niet bedoeld om op te FTP'en
[/moraal ridder mode]
Komt ie wel achter als de systeembeheerder hem komt vertellen dat ie geschorst is :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Passive geprobeerd?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je zit daar dus achter een proxy en die proxy staat bijvoorbeeld geen listing toe (ophalen van een lijst van een ftp-server). Sommige proxy's ondersteunen wel het downloaden (zonder de listing). Dus misschien als je het _gehele_ adres van het betand intypt dat je hem dan wel kan downloaden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

proxy van de internet browser overnemen en in je ftp programma wil wel eens werken :)

• pierre-oord
Ok, zoals ik al zei: ftp proggie is niet mogelijk

Maar via dat web2ftp werkt het ook al niet zelfde melding. Ff me server checken dan maar. Maar iig die sites zijn wel handig. En die port geblockt vanaf hier: Lijkt me sterk, aangezien ik dus wel zie dat m'n user+password niet goed zijn. Ik ga toch die ftp maar ff checken.

Nu denk ik net wacht ik ga ff via VNC, maar nee dus, na invoeren password zegtie connection refused. :( :( Wat een ** dingen hier op school. [ff kijken in welk hok die server hier staat }) ]

[edit]
Okee ik probeer net ftp van vriend hier. Zelfde foutmelding. Maar die doet het wel via die site hier genoemd ( eeeuuu, ftp2web of web2ftp ;) ) nou ikke thuis maar ff kijken maar die site is wel erug handig!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vraagt zich af of je ook zulke taal zou uitten richting iemand die het voor elkaar krijgt om de server down te krijgen (en zo dus jou inet verbinding verbeekt), omdattie zo nodig bij z'n servertje thuis wil kunnen komen ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Die sites moeten in ieder geval werken (1 van de 2 altijd wel up denk ik) want die gaan bij jou volgens mij gewoon via poort 80.
Die sites gaan namelijk via je internet poort, dus kan niet geblockt worden.

• pierre-oord
Koffie schreef op 28 oktober 2002 @ 13:41:
* Koffie vraagt zich af of je ook zulke taal zou uitten richting iemand die het voor elkaar krijgt om de server down te krijgen (en zo dus jou inet verbinding verbeekt), omdattie zo nodig bij z'n servertje thuis wil kunnen komen ...
je bedoeld iets in de richting van flooden? Zitten er hier van die lage tweakers dan :r

na ja boeie, ik heb een dynamisch IP en dat mine.nu accountje wijzig ik wel weer eens. Ik heb hier al zoveel sites gegeven gelinkt / op mijn server duz ;)

>>>maar ik zal er toch meer aan denken. ;)

• pierre-oord
Master__R schreef op 28 oktober 2002 @ 13:41:
Die sites moeten in ieder geval werken (1 van de 2 altijd wel up denk ik) want die gaan bij jou volgens mij gewoon via poort 80.
Die sites gaan namelijk via je internet poort, dus kan niet geblockt worden.
daar kwam ik net achter ja :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pierre-oord schreef op 28 oktober 2002 @ 13:44:
[...]

je bedoeld iets in de richting van flooden? Zitten er hier van die lage tweakers dan :r

na ja boeie, ik heb een dynamisch IP en dat mine.nu accountje wijzig ik wel weer eens. Ik heb hier al zoveel sites gegeven gelinkt / op mijn server duz ;)

>>>maar ik zal er toch meer aan denken. ;)

Nee, ik bedoelde dat als er een medestudent met alle macht door de firewall wil komen om zo bij zijn files thuis te kunnen, als hij daarmee perongeluk de firewall/proxy down krijgt ... of je dan zo'n zelfde taal richting die medestudent zou uitslaan.

Minder cryptische omschrijving: die dingen staan niet voor niets dicht (en echt niet om te pesten).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

jij loopt ook zeker nooit door rood stoplicht?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde hier op school, maar met web2ftp werkt het wel.

(Kennisnet achter linux server)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:52:
jij loopt ook zeker nooit door rood stoplicht?
wat is dat nu weer voor een vergelijking?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer de standaard ftp onder de command prompt eens...misschien dat dat helpt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mijn reactie niet duidelijk? Je zit dus op school. Daar hebben ze een proxy. Ze hadden ook voor een router kunnen kiezen maar aangezien jij waarschijnlijk op een *technische* school zit nemen ze dit risico niet en kiezen ze voor een proxy.
Om het woord dan even te verduidelijken: een HTTP-proxy. _Soms_ is er ingesteld dat er dus ook van ftp-sites kan worden gedownload maar dan zonder listings (dus heeft geen zin om met een ftp-programma te gaan kijken 'of je op de server komt').

Nu zijn er dus programma's, tunnels (ik meen bijv: http://http-tunnel.com), waarmee je wel door de proxy kan gaan. En dat allemaal via poort 80. Dus ga niet zitten zeiken dat het traag is |:( (ik ken me er een paar in mijn klas...), want de server die dus aan het einde van de tunnel staat moet ook een snelle verbindingen hebben. Denk je zo'n server thuis op te zetten met bijvoorbeeld een internetverbinding van Chello hou dan rekening met je max. upload van 16KB. Het komt er dan op neer dat je op school zelfs langzamer kan downloaden dan thuis.

Al met al zou ik als ik jou was er niet zoveel aandacht aan besteden. Je zit immers op school op te leren en niet om te leechen. Natuurlijk heb ik ook al wel een linux-distributie gedownload maar je moet niet met allemaal warez aan komen zetten. En als je die warez dan toch wilt zet thuis een servertje op en ga vanuit daar downloaden. Als je dat een nachtje laat draaien heb je zo een paar gig binnen.

* LauPro wordt het een beetje zat van al die mensen die denken dat het heel stoer is om op school allemaal zooi te downloaden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1