Draytek 2600 en ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
Ik wil een ADSL aansluiting gaan nemen ZONDER modem.

Verder wil ik toch niet al te veel apparatuur thuis hebben staan voor mijn thuis netwerkje.
Dus lijkt het mij handig om een draytek 2600 (firewall/switch/modem) aan te gaan schaffen.

Maar voor ik €200,- + uit ga geven, wil even toch het volgende weten:

Heb ik, naast het aanschaffen van het KPN-ADSL abonnement, genoeg aan een router á la Draytek 2600?

Of heb ik aan meer/minder al/pas genoeg?

En hoeveel moeite is het om zoiets aan de praat te krijgen?

bvd,

Keyser.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik tik www.draytek.nl in en krijg het volgende:
DrayTek Vigor 2600
router met ingebouwde ADSL modem
De DrayTek Vigor 2600 combineert de mogelijkheden van de bekende 2200 serie routers met een ingebouwde ADSL modem. Deze modem werkt met MXstream en BBned ADSL over een analoge lijn. De 2600 beschikt over een ingebouwde webserver voor eenvoudige configuratie, een filtering firewall en een ingebouwde vierpoorts 10/100 Mb baseT switch voor aansluiting van PCs of extra switches. Deze switch detecteert automatisch gekruisde aansluitingen en past zich daar op aan.

De DrayTek Vigor 2600 is leverbaar vanaf 1 september 2002.
Adviesprijs is 189 Euro Exclusief BTW.
Later in het jaar zullen de 2600X, W en WE beschikbaar komen.
Het instellen is meestal een kwestie van een paar handleidingen. Waarschijnlijk staat het precies uitgelegd in de handleiding.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
Woops, sorry.
|:(

ik had op draytek.com gekeken en bij de winkel navraag gedaan,. Beiden konden mij geen info geven over de situatie in NL.
havana schreef op 28 oktober 2002 @ 13:07:
Ik tik www.draytek.nl in en krijg het volgende:

[...]

Het instellen is meestal een kwestie van een paar handleidingen. Waarschijnlijk staat het precies uitgelegd in de handleiding.

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bij een aantal grote winkels hebben zij de Draytek 2600 uit de winkel genomen om dat hij niet verkocht werd (snap het eigenlijk niet helemaal scheelt bijna 100 EUR met een MultiPCmodem die je anderzijds bij KPN zou aanschaffen) en omdat men beweerde dat tenminste dat het een crime was deze in te stellen.

Een alternatief op de Draytek 2600 is een E-tech modem router met dezelfde specs: http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm . Scheelt nog eens een kleine 50 EUR met de Draytek 2600.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.nld op 28-10-2002 13:45 . Reden: werkende link! ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ziet er strak uit

De werkende link

DIT IS MIJN WEBSITE

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie