HDD led RAID-controller

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar helaas geen oplossing gevonde, dus probeer ik het via deze weg.

Ik heb een MSI KT3 Ultra II Raid mobo, en heb de Harddisks op de raid controller (IDE3 en IDE4) zitten. Nu heb ik het stekkertje van mijn "HDD activity led" keurig netjes op mijn mobo zitten. Dit is een stekkertje met 2 pinnetjes en die heb ik op de plaats geprikt die de manual voorschrijft. Maar nu gaat dit ledje niet branden omdat ik denk dat dat komt omdat de schijven op de raid controller zitten. Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat dit ledje wel knippert als er een activiteit plaats vind van mijn een van mijn schijven ????

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Enige oplossing is om het ledje aan je raidcontroller te hangen ipv aan je moederbord.

(je kunt natuurlijk ook extra ledjes in je kast maken, maar daarvoor moet je ff bij Casemodding & Electronica kijken)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Nou zeg je wel om het ledje aan je raid-controller te hangen : Het is een Raid moederbord, dus mijn Raid controller zit onboard ! Hoe nu verder?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De 'LED' draden zitten gewoon op de IDE kabel, dus je moet ff de goeie draadjes vinden, of even een removable rack kopen en de hdd's daarin zetten :)

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meer I/O controller kwestie..

[PMG] > [OM] :)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik zie het niet echt zitten om allemaal draden te gaan connecten en doorlussen etc etc.
Er moet toch wel een gewone manier zijn, om de activiteit van mijn HD weer te geven via een ledje. Er zit op het moederbord een aansluiting voor mijn gewone ide kanalen, maar er moet toch wel ergens een aansluiting zitten voor de onboard raid controller? Dit staat namelijk nergens in het boekje. Nogmaals het is de MSI KT3 Ultra 2 - R

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FYI: de activiteit kun je aftappen van pinnetjes #39 en #40.
Zie www.technick.net voor details :)

Verwijderd

Bekend probleem.

Haal voor de gein je ide cd-rom kabeltje er van af, en het ledje knippert weer. :)
tip: sluit ook je cd-rom's aan met een 80 pins ide kabel. (kan ook liggen aan master slave instellign van je cd-rom) probeer bijde op cs, kan het probleem ook oplossen Maar is niet de vavoriete instelling ingeval kombienatie met brander.
suc6.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
martinvdm schreef op 28 oktober 2002 @ 12:54:
Ik zie het niet echt zitten om allemaal draden te gaan connecten en doorlussen etc etc.
Er moet toch wel een gewone manier zijn, om de activiteit van mijn HD weer te geven via een ledje. Er zit op het moederbord een aansluiting voor mijn gewone ide kanalen, maar er moet toch wel ergens een aansluiting zitten voor de onboard raid controller? Dit staat namelijk nergens in het boekje. Nogmaals het is de MSI KT3 Ultra 2 - R
Helaas dus, die is er niet ( of je moet wel een erg speciaal ding hebben, maar dat geloof ik niet ).

C:\>_

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 12:59:
Bekend probleem.

Haal voor de gein je ide cd-rom kabeltje er van af, en het ledje knippert weer. :)
tip: sluit ook je cd-rom's aan met een 80 pins ide kabel. (kan ook liggen aan master slave instellign van je cd-rom) probeer bijde op cs, kan het probleem ook oplossen Maar is niet de vavoriete instelling ingeval kombienatie met brander.
suc6.
Het gaat niet om mijn cd-rom speler die zit namelijk op IDE1, Het gaat om de activiteit van mijn HD die op IDE3 (RAID) zit.

Op bladzijde 2-17 van de handleiding kun je de pin aansluitingen JFP1 en JFP2 zien. Maar ok op bladzijde 1-4 zie je dat er naast de gebruikelijke contacten nog een rijtje zit met de naam : JLED.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Het moet toch mogelijk zijn. Als je een PCI Raid controller zou hebben dan kan je volgens mij ook je HDD led erop aansluiten. Waarom zou het niet gaan met een onboard RAID-controller dan? Iemand enig idee, hoe??

Pagina: 1