Toon posts:

[XP] Na extern bureaublad systeem gelocked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb nu een server die ik via het netwerk kan beheren en besturen via Extern Bureaublad van Windows XP. Nu is het echter zo dat nadat je een remote sessie hebt gehad het systeem 'gelocked' is. Nu is het niet een probleem om dat te unlocken, maar er zit geen toetsenbord/muis aan de server die gelocked is. Dus als ik een remote sessie heb gedaan blijft het systeem gelocked waardoor mijn TFT scherm niet meer de coolmon statistieken weergeeft, maar het "Dit werkstation is gelocked" dialoogvenster.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Als ik het systeem laat herstarten vanaf een remote desktop is het allemaal geregeld, maar dan gaat m'n uptime verloren.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik kan het nu niet nakijken, maar volgens mij is dat op de remote pc in te stellen (eigenschappen van systeem en dan het tabblad waar de remote instellingen staan)

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Je kan ook gewoon de coolmon instellingen laten weergeven op jouw client. Je server "locken" is in principe wel veiliger namelijk... Je zou ook nog een webpage kunnen bouwen waarop je je coolmon stats weergeeft van alle pc's in het netwerk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het gaat niet zo om de coolmon stats. De coolmon stats worden al geshowt op een webpagina: http://siets076.speed.planet.nl
Waar ik extern bureaublad voor gebruik is vooral om dingen te veranderen aan de pc zelf, zoals machtigingen voor bestanden e.d.
Weet iemand of dit in te stellen/tweaken is?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Het is een beetje een oud topic, maar google en de search helpen me niet verder dan dit topic.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, is het mogelijk dat je xp pc niet locked als je inlogt met microsoft remote desktop client op je server pc?
Er zitten soms wel eens andere mensen (wat mag van mij) achter mijn pc. Ik zou hun dan mijn wachtwoord moeten geven om hem terug te unlocken, en daar zit ik niet echt op te wachten. Hun uitleggen dat ze er ff af moeten blijven als ik erop zit (op afstand) moet nog wel lukken.

Iemand een oplossing?

• Allardie

Allardie

AT..

klein schopje?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...tedesktop/startremote.asp

Ik denk dat dit 'by design' is, zoals ze dat @ Microsoft zo mooi kunnen zeggen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Allardie

Allardie

AT..

mijn probleem zit hem hierin:

Your office computer will remain locked. Nobody will be able to work at your office computer without a password, nor will anyone see the work you are doing on your office computer remotely.

is daar iets aan te doen?

Verwijderd

nee. dat is zo bedoeld.
bij microsoft noemen ze dat "by design" oftewel Feature.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat komt omdat je op xp pro maar 1 actieve sessie tegelijk kunt (mag) hebben. Anders moet je 2000 server (of.Net) installeren met terminal server. Dan heb je in admin mode 1 console sessie en 2 remote en in application zoveel als je licenties hebt (eerste 90 dagen grace perios trouwens)
Pagina: 1