KT7a en irq

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zag op GoT videoplanken dat het beter was om je Radeon 9700 op eigen IRQ te laten draaien:
Check IRQ settings bij Radeon 9700 Pro!

Nou dus ik kijk even voor de gein naar me IRQ verbindingen en wat blijkt?
Me Radeon9700pro, SB Live, Netwerk, USB en Modem zitten allemaal op IRQ 5.
Dit terwijl IRQ 7, 9, 10, 11 en 12 gewoon vrij zijn.

Weet iemand hoe ik in de BIOS van de Kt7a v1.2 dit hardware matig kan aanpassen? Want het lijkt me niet goed als alles op IRQ 5 zit.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Draai je toevallig windows 2000 ?:

"In Windows, some or all of the devices on your ACPI motherboard may be listed when you view the resources in Device Manager as using the same IRQ (IRQ 9) (to view the list of resources click either Resources by type, or Resources by connection on the View menu). You cannot change the IRQ setting because the setting is unavailable. This occurs because Windows takes advantage of the ACPI features of the motherboard, including advanced PCI sharing. IRQ 9 is used by the PCI bus for IRQ steering. This feature lets you add more devices without generating IRQ conflicts."

Kijk tijdens het posten eens (even op de pause toets drukken) welke IRQ's daar aangegeven worden.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Zolang je het PCI slot onder je AGP poort maar niet gebruikt heeft ie een eigen IRQ. Die 2 delen namelijk een IRQ (hardwarematig). Wat Windows er dan verder mee doet is niet zo belangrijk.

http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/26.sud

Wil je per se aparte IRQ's in Windows hebben, dan moet je ACPI uitschakelen en Window opnieuw installeren.

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb met een beetje gerommel ACPI weten uit te schakelen en PCI/AGP iRQs aangewezen. Toen nog even een device in XP verwijderen, opnieuw opstarten en hij ziet alles opnieuw zonder ACPI.

BTW er past niks in me PCI 1, me Radeon is al groot en de slot cooler die op pci 2 zit zorgt ervoor dat er helemaal niks in past.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Inderdaad, zo kan 't ook, je kan alleen op deze manier niet meer terug naar ACPI in Windows. Mocht je dat ooit willen

Laat ff weten of je videokaart prestaties zijn vooruitgegaan wil je? Daar ging 't tenslotte om.

• Vincentio
  • Niet online
Nee die zijn ongeveer gelijk gebleven. Een score 100 achteruit, maar dat kan ook door de normale afwisseling zijn.
op sommige tests namelijk 195 fps gehaald ipv 197. Tja dan gaat je score wat achteruit.

Maar me Live werkt nu wel beter.
Pagina: 1