Toon posts:

[php] Decimalen kwijt bij grote float

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even mijn script afgebroken tot deze 2 simpele regels:

PHP:
1
2
$tmp4 = 36768490354028.16; 
print_r($tmp4);

De output die ik krijg is echter:
36768490354028

Ik ben dus mijn decimalen kwijt.
Klopt dit? En zo ja, is dit op te lossen.
Zo nee; wat doe ik dan fout? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 12:15 . Reden: code-tags ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. ik heb het al gevonden

In de server staat een optie; precision. Deze geeft aan hoeveel cijfers van een float worden afgedrukt...
Deze stond dus op 16..

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je even wat harder had gezocht om je probleem op te lossen, je er dan 18 minuten voor je topicstart ipv 18 minuten erna achter was gekomen. Doe dat dus de volgende keer ook.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost met de hulp op een ander forum. Kortom heeft het niet echt te maken met de mate van hard zoeken maar het het feit dat op het andere forum eerder werd gereageerd.

En het is weer een topic erbij met informatie voor de volgende zoeker die met dit probleem hier aankomt :)

Maar mijn excuses als dat niet op prijs wordt gesteld :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Daar gaat het niet om, even wel te verstaan :) Het gaat erom dat hier zelf-redzaamheid erg hoog in het vaandel staat. Het is hier geen Q/A forum, of helpdesk of iets van die strekking. Ik hoop dat dat even duidelijk is, verder wil ik er niets mee zeggen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Btw, je kan met dergelijke getallen eigenlijk veel beter de bcmath library gebruiken, die heeft een willekeurig lange floating-point precisie.
Pagina: 1